• stina 86

    Var f-n är världen på väg?baby nerspolad..

    Min tråd syftar till Aftonbladets mest lästa rubrik idag.. Baby räddad ur avloppsrör..något as hade alltså spolar ner sin nyfödda son i en "huk" toalett,varpå barnet hade fastnat i avloppet längre ner(10cm rör).Grannarna hade ringt efter hjälp då dom hört pojken skrika och gråta..Tillslut fick dom loss bebisen som faktiskt överlevde..Brottsrubriceringen blirmordförsök och utreds nu av polisen.....vad är det för fel på människor????hur sinnesrubbad får man vara?blir så ledsen över hur grymma människor kan vara mot barn.. Skriver från mobilen..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-28 13:08
    Ni som tycker synd om gärningsmannen i fråga behöver inte skriva här då jag bara blir mer upprörd av vissa kommentarer,tack på förhand

  • Svar på tråden Var f-n är världen på väg?baby nerspolad..
  • Sölve

    Tanken har inte slagit dig att folk i Kina har helt andra livsvillkor än oss här i Sverige?
    Eller möjligheten att personen drabbats av förlossningspsykos?

    Självklart, det är mycket möjligt att det ligger ren och skär ondska bakom. Men tänk lite längre. Vi vet inte varför det har hänt. 

    Och jo, jag tycker det är fruktansvärt tragiskt. Jag fick ont i magen när jag såg videon.  

  • Philippa

    Hur kan du vara så cynisk när du inte vet vad som ligger bakom?

  • stina 86

    Skiter fullständigt i vad som ligger bakom..skämtar du med mig eller?det finns ingen anledning i världen som gör det okej att spola ner sin bebis!

  • Mizzii

    Det kvittar VAD som ligger bakom det hela.
    En vettigt funtad person gör fan inte sådär mot ett oskyldigt litet barn.
    Man blir så tårögd av att höra sånt. Ej läst artikeln än och nog ska jag inte göra det heller.
    Blir så enormt ledsen av att läsa saker om stackars barn som puckon gjort nått emot   

  • La Lola
    stina 86 skrev 2013-05-28 12:59:25 följande:
    Skiter fullständigt i vad som ligger bakom..skämtar du med mig eller?det finns ingen anledning i världen som gör det okej att spola ner sin bebis!
    Skiter du fullständigt i orsaken? Herregud.
    Hur tror du kvinnan mår?! Tror du att hon glatt spolade ner sin bebis o gick därifrån o skrattade?!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Sölve
    stina 86 skrev 2013-05-28 12:59:25 följande:
    Skiter fullständigt i vad som ligger bakom..skämtar du med mig eller?det finns ingen anledning i världen som gör det okej att spola ner sin bebis!
    Men ta och kliv ur din lilla bubbla för fan och inse att världen inte är svart eller vit.  
  • stina 86

    Kvinnan är inte värd ett dugg i mina ögon o hade jag fått bestämma så skulle hon fått ruttnat resten av sitt liv i fängelse..Och jag önskade att jag levde i en liten bubbla där man slapp sånt här!

  • Sölve
    stina 86 skrev 2013-05-28 13:06:16 följande:
    Kvinnan är inte värd ett dugg i mina ögon o hade jag fått bestämma så skulle hon fått ruttnat resten av sitt liv i fängelse..Och jag önskade att jag levde i en liten bubbla där man slapp sånt här!
    Du lever redan i en bubbla eftersom du inte äger någon kännedom om vare sig utsatthet eller psykiska sjukdomar. 
    Tror du på fullaste allvar att man väljer att få t ex en förlossningspsykos eller att man kan styra det? 
  • La Lola
    stina 86 skrev 2013-05-28 13:06:16 följande:
    Kvinnan är inte värd ett dugg i mina ögon o hade jag fått bestämma så skulle hon fått ruttnat resten av sitt liv i fängelse..Och jag önskade att jag levde i en liten bubbla där man slapp sånt här!
    Vilken tur att du inte bestämmer då.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Sölve skrev 2013-05-28 13:08:04 följande:
    Du lever redan i en bubbla eftersom du inte äger någon kännedom om vare sig utsatthet eller psykiska sjukdomar. 
    Tror du på fullaste allvar att man väljer att få t ex en förlossningspsykos eller att man kan styra det? 
    Exakt.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Var f-n är världen på väg?baby nerspolad..