• Anonym (social fobi)

dölja spritandedräkt hur???

Hej!
    Jag vill inte att någon narrrar mig eller ser ner på mig nu men det är så att nästa vecka ska en släkting till mig ta studenten ochjag skavara med och fira både på stan och studentfirande med släkt och vänner hemma hos personen i fråga. Grejen är den att jag lider av social fobi och jag har både gåt tpåkbt och tar medicin för detta men jag känner ändå en stor fasa inför detta. Tänker på det  hela tiden och för att lugna mig har jag planerat att ta några nubbar på morgonen den aktuella dagen. är bara rädd att det kommer att kännas på min andedräkt. Som sagt detta gätller bara en dag och jag är ingen alkoholist.

Någon som har tips på hur jag ska dölja detta?tuggummi eller vad? Kom med lite tips till en orolig ängslig själ!!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-29 21:23
    Vill tacka alla er som förstår min situation och det här med ångestproblematik!
    Social fobi förväxlas ofta med vanlig blyghet vilket är helt felaktigt.
    För många av oss är det ett verkligt handikapp som i mitt fall präglat hela mitt liv. jag har utmanat mig själv många gånger genom att gå på tillställningar med mycket folk utan att ta till alkohol och det har varit ett rent helvete med en osannolik trötthet efteråt. Har bestämt att kontakta min läkare och försöka få något lugnande utskrivet. Om det inte går så tänker jag inta alkohol i små mängder den aktuella dagen bara för att dämpa den värsta ångesten.

Tack för alla goda tips hur man kan neutralisera doften.

Ev behöver jag höja dosen på min medicin också eftersom det hittintills inte verkar hjälpa särskilt mycket.

• Svar på tråden dölja spritandedräkt hur???
  • Ramborg

Försök inte dölja det. Ta ett par vanliga drinkar och säg att du varit på en annan studentuppvaktning före.

Du vet ju redan att det inte är riktigt sunt att självmedicinera med alkohol. Men bara det inte blir någon vana så. Kolla NOGA på din medicin så den går att kombinera med alkohol, du vill inte ha en sabbad lever ovanpå allt annat jobbigt!

42.
  • Anonym (social fobi)
    Ramborg skrev 2013-05-28 22:22:45 följande:
    Försök inte dölja det. Ta ett par vanliga drinkar och säg att du varit på en annan studentuppvaktning före.

Du vet ju redan att det inte är riktigt sunt att självmedicinera med alkohol. Men bara det inte blir någon vana så. Kolla NOGA på din medicin så den går att kombinera med alkohol, du vill inte ha en sabbad lever ovanpå allt annat jobbigt!

Problemet är att jag ska sova över hos en släkting då jag bor i en annan stad. Tänkte dricka inne påtoa när jag gör mig i ordning.  Min läkare säger att man kan ta alkohol i små mängder
  • Anonym (hmm)

alla super väl till det på studentfirande så varför smyga och dölja?

• Anonym (social fobi)
    Anonym (hmm) skrev 2013-05-28 22:33:38 följande:
    alla super väl till det på studentfirande så varför smyga och dölja?
    Nja,min släkt är lite pryda och religiösa.
  • puss

Du mår bättre med alkohol för det är så du är van.
    Ingen människa som är ovan vid alkohol skulle dra i sig lite sprit för att "bli mer social".
    Du tar till ett knep du vet fungerar. Snacka inte skit.

• IsDimma

Persilja hjälper ju mot dålig andedräkt så kanske hjälper det mot spritdoft med

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (social fobi)
    puss skrev 2013-05-28 22:56:08 följande:
    Du mår bättre med alkohol för det är så du är van.
    Ingen människa som är ovan vid alkohol skulle dra i sig lite sprit för att "bli mer social".
    Du tar till ett knep du vet fungerar. Snacka inte skit.
    Jag är ingen alkoholist men är heller ingen nykterist. Jag har inte skrivit att jag är ovan vid alkohol. Jag är heller ingen somträffar folk i allmänhet då min socialafobi hindrar mig. Den har hindratmiggenom hela livet, utbildning,familj vänner  ,arbete m.m. I och med att jag aldrig går it stora folksamlingar är i regel behöver jag inte dricka alkohol. men studentfirandet hörtillen händelse man bör gåpå. Jag tänkergöra detta, men ångesten tar över handen. Det handlar inte om något smygsupande för att blimer social, det handlar om att överleva ångesten den dagen.
  • Anonym (jos)
    Anonym (social fobi) skrev 2013-05-28 23:27:50 följande:
    Jag är ingen alkoholist men är heller ingen nykterist. Jag har inte skrivit att jag är ovan vid alkohol. Jag är heller ingen somträffar folk i allmänhet då min socialafobi hindrar mig. Den har hindratmiggenom hela livet, utbildning,familj vänner  ,arbete m.m. I och med att jag aldrig går it stora folksamlingar är i regel behöver jag inte dricka alkohol. men studentfirandet hörtillen händelse man bör gåpå. Jag tänkergöra detta, men ångesten tar över handen. Det handlar inte om något smygsupande för att blimer social, det handlar om att överleva ångesten den dagen.
    Banan och fil neutraliserar dofter! 
  • Vemannars

Munskölj? Det luktar ju sprit så du kan ju skylla på det, så länge du inte står och smyg super och får dig själv aprak därinne

Svar på tråden dölja spritandedräkt hur???