dölja spritandedräkt hur???
Hej!
Jag vill inte att någon narrrar mig eller ser ner på mig nu men det är så att nästa vecka ska en släkting till mig ta studenten ochjag skavara med och fira både på stan och studentfirande med släkt och vänner hemma hos personen i fråga. Grejen är den att jag lider av social fobi och jag har både gåt tpåkbt och tar medicin för detta men jag känner ändå en stor fasa inför detta. Tänker på det hela tiden och för att lugna mig har jag planerat att ta några nubbar på morgonen den aktuella dagen. är bara rädd att det kommer att kännas på min andedräkt. Som sagt detta gätller bara en dag och jag är ingen alkoholist.
Någon som har tips på hur jag ska dölja detta?tuggummi eller vad? Kom med lite tips till en orolig ängslig själ!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-29 21:23
Vill tacka alla er som förstår min situation och det här med ångestproblematik!
Social fobi förväxlas ofta med vanlig blyghet vilket är helt felaktigt.
För många av oss är det ett verkligt handikapp som i mitt fall präglat hela mitt liv. jag har utmanat mig själv många gånger genom att gå på tillställningar med mycket folk utan att ta till alkohol och det har varit ett rent helvete med en osannolik trötthet efteråt. Har bestämt att kontakta min läkare och försöka få något lugnande utskrivet. Om det inte går så tänker jag inta alkohol i små mängder den aktuella dagen bara för att dämpa den värsta ångesten.
Tack för alla goda tips hur man kan neutralisera doften.
Ev behöver jag höja dosen på min medicin också eftersom det hittintills inte verkar hjälpa särskilt mycket.