• MonkeyLover

Hur hade du sövt sitt barn?

Tänk dig följande scenario;

Ditt barn på 18 månader ska gå och lägga sig. Efter välling, godnatt-saga och godnatt-visa går du ut ur rummet och ditt barn somnar själv.
    I vanliga fall...

Men efter att ha strulat med sömnen under natten en period (lite över en vecka) med flera uppvak och tillfällen då du fått söva om ditt barn har det de flesta nätter slutat med att barnet fått sova hos dig.
    Men ikväll vill barnet inte somna utan gråter och skriker och vill inte alls. Barnet pekar flera gånger mot ditt sovrum och visar tydligt att det vill sova där.

Hur gör du?
    Varför gör du så?

Wilhelm 2011 Bebis 2013
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur hade du sövt sitt barn?
  • TTs mammi

Min son är 3 år å han får sova inne med oss när han vill. Jag ser det som en trygghet för honom han får välja själv och det är aldrig svårt att få honom att somna :)

• CarolineH08

När du läst saga o sagt godnatt  så sitt kvar inne i barnets rum, så att barnet lär sig att somna i sitt rum och samtidigt känner barnet av din närvaro och vet att du finns där.

Lycka till! 

• Severus

Kanske:
    Söver i vår säng och lyfter tillbaka
    Kan inte med att dela säng. Nästan för mycket med två i 180-säng

• fortsätt paddla

Barnet hade fått sova i min säng.Vissa perioder behöver dom lite extra trygghet. Det passerar. Och återgår sedan till det normala.

• lövet2

Ungen får somna hos mig i TV-soffan, och sedan bär jag in barnet i hans/hennes säng.

• Gurkan

Vi sövde sonen i vår säng fram till tre årsålder (vilket han fyllde nu i vår) och nu söver vi honom i hans egen säng om han inte är sjuk. Men han vaknar ofta till under natten och vill komma in vilket han självklart får. Vår son har alltid varit en sömnstrulare som började med kolik, följt av ett stort behov av närhet, många många uppvak på nätterna och vakenåerioder på ett par timmar vissa nätter. Tidiga mornar och drömmar. Han har alltid tydligt visat var han vill sova och det får han göra. Han behöver helt enkelt tryggheten.

• keron

Barnet hade fått sova i vår säng (nu sover ju visserligen våra 18 månaders alltid i vår säng).

Just vid 18 månader har de ofta också en sån där fas då de behöver extra mycket närhet och då ska de naturligtvis också få det.

• Natulcien

Eftersom vår son sov på en madrass på golvet, stor nog för en av oss att sova på, så hade vi legat hos honom tills han somnade, och sen gått därifrån. Och hade han vaknat på natten och varit ledsen så hade någon av oss lagt sig hos honom igen.
    Vid 18 månader så är det ju en separationsfas, och då behöver barnet ofta mer närhet.

• fluu

Kämpar på och söver i barnets säng. Går inte att söva henne och sen flytta henne. Eller knappt ens andas i närheten.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur hade du sövt sitt barn?