• Chocoholica

Du vet att du är disträ när...

... en bild säger mer än tusen ord...
    Vad har du gjort/ varit på väg att göra som är helt tokigt?
    Bilden är tagen igår och det var farligt nära... Ni behöver inte posta bilder. Ni får om ni vill men är intresserad av att veta hur disträa ni kan vara så jag slipper skämmas så bedrövligt... Tungan ute

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-30 17:26
    Här kommer en till: När du tror stenhårt du ska ta ditt barn till BVC på fredag och mannen några timmar efter inbokad besök säger att det var idag. Åh fyf*n vilken ångest jag fick nu. Skäms som en hund! Ringde upp barnmorskan och lämnade meddelande men hon har inte hört av sig än.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-07 22:46
    Fick tid på BVC rätt snabbt efteråt. Det blir dyrt att gömma dock. 100 kr + påminnelseavgift. Dock är ju det viktigaste att allt (de kollade på) är mer än godkänt (läkarens ord).
    Ja nu åter till ämnet: Kom på en till: Du vet att du är disträ när du märker att ditt barn är törstigt och du går fram till din mamma som sitter och dricker kaffe på ditt köksbord och du tar tag i hennes nacke och ska börja ge henne vatten med sked... Skäms
  • Svar på tråden Du vet att du är disträ när...
  • fucktard
    Joen16 skrev 2013-05-31 21:11:26 följande:
    haha, ja ett larm skulle sitta fint!
    Har kört med bilar på körskolan där bilarnas handbroms släpper automatiskt så fort man hittar dragläget, skitsmart tycker jag! :D
    Ojdå det var ju inte så kul att den gått sönder Rynkar på näsan 
    Det skulle jag behöva! Men när man kör runt i en gammal golf från 95 kan man nog inte förvänta sig sånt

Haha jag tycker det är skönt, äntligen slipper jag köra iväg med den i jämt. Fast den måste ju fixas...
    If you wanna do it, do it right.
  • Chocoholica
    Dixie skrev 2013-05-29 23:10:26 följande:
    Har ju hänt att jag hällt juice i kaffet istället för mjölk....
    Vet inte var jag fick att det var äppeljuice, men jag var tvungen att testa. Så vidrigt! Kräks
    Nu vet jag iallafall att det inte är nån hit... Tungan ute
  • Chocoholica
    Elin 885 skrev 2013-05-30 09:55:45 följande:
    När du hällt i kaffe i bryggaren men inget vatten och bryggaren morrar arg och du säger högt "men för helvete, brygg kaffe då..." jaha inget vatten ok förlåt då.

När du inte hittar bilnycklarna eller hemnycklarna och högt går och svär hemma för att sedan komma på att: Bilnyckeln sitter i bilen och hemnycklarna i ytterdörren.
    Åh och det luktar nåt överjävligt med för kaffet rostas. Japp, gjort det med...
  • Chocoholica
    Tuvalisan2 skrev 2013-05-30 10:03:17 följande:
    För många år sedan när min hund levde och min äldste son var runt två år så hade vi varit och hälsat på hos en kompis. När vi skulle gå därifrån och jag skulle ta på hunden selen, så passade den inte riktigt... Kanske inte så konstigt då jag trädde selen över min son istället. Tog en liten stund innan jag reagerade😄
    *Sitter och fnissar som en blå*
    Vet inte vad jag ska säga. Det kan ju kanske vara bra så han inte springer iväg...
  • mycketsaft

När jag försöker låsa upp ytterdörren med visakortet..

• Chocoholica
    Fatheya skrev 2013-05-30 10:04:25 följande:
    När man går in och stänger och låser dörren sen börjar någon dra i dörrhandtaget och plinga på som en tok. Glömde visst bort min son. Skäms Har hänt fler gånger än jag vill erkänna. Tungan ute

Ska känna om stekpannan eller vattnet i kastrullen har blivit varm och stoppar ner handen rakt i. Undrar hur många gånger jag bränt mig den senaste tiden egentligen?

Säger åt sonen att gå och sova när klockan är 15.00. Han är 9år...

Jag är bara liiite yr. Drömmer 
    Åh aj! Har själv försökt ta ut formar från ugnen när det stått på eftervärme. Aj, aj, aj, aj, aj!
  • Mimmi77

9 av 10 gånger glömmer jag mina varor i affären. Ibland kommer jag på det direkt när jag går, eller när jag kommer hem men ibland kan det ta ett par timmar tills jag ska ha sen där mackan med osten till lunch. Ibland rusar snäll personal eller andra kunder efter en med grejerna.

• Chocoholica
    Elin 885 skrev 2013-05-30 10:15:44 följande:
    en till angående min älskade mamma! =). Jag är idag 27 och skulle ut på en lång cykeltur med min man som hade köpt en cykel till mig. jag har tränat i många år och kan mycket om kost och hälsa. men min älskade mor säger.
    "glöm inte vattenflaskan, du behöver mycket vätska när du ska vara ute så länge och så plåster om ni får skavsår....och glöm inte sårrengöring...och så cykla försiktigt nu du har inte cyklat på flera år..."
    "älskade mamma, jag har tränat i flera år...men jag lovar att ta med mig vattenflaska, sårrent och plåster"
    "mamma asgarvar och får fram ok...förlåt..."

lilla fina mamma =).
    Näää hon låter ju vrålgullig! Solig
  • Mimmi77

Jag kommer kunna göra hundra inlägg i denna tråd.
    En gång åkte jag med en påse bajs blöjor från jobbet hela vägen hem! Skulle slänga dem på vägen ut men de följde med på både buss och t bana.

• Mamma Tintis

Jag har en förmåga att glömma att ta kvittot i bankomaten när jag ska hämta pengar. Därför när jag en gång skulle ta ut en större summa (några tusenlappar) så var jag jätte noga med att verkligen få med mig kvittot. När jag gått över gatan och läste på kvittot under tiden, ropar mannen som stod efter mig i bankomatkön att jag glömt pengarna... Jaja, är det inte det ena så är det det andra! Jag hade riktigt tur den gången att jag faktiskt fick pengarna!!

Svar på tråden Du vet att du är disträ när...