Anställd som alltid är borta
Nu är det så att företagen inte har människor som förbrukningsvara även om de tror att de kan kasta och skaffa lite som de vill efter eget behag. Och arbetstagare är inte så enormt tacksamma att just FÖRETAGET finns så att de står med mössan i hand och tackar och bocar för att FÖRETAGET finns.
Ibland är det en nitlott, ibland inte.
MEN
Jag tvivlar på det TS skriver därför att hon kan omöjligen VETA att nr2s sambo inte tar ut en enda dag. TS kan kontrollera sina anställda men inte deras familjer. Tack och lov.
Men säg att det är sant tja, jag tog heller aldrig ut en enda dag utan det gjorde den andra föräldern. Det betyder inte att han tog alla jukdagar jag gjorde det på min ledighet och den hade jag rikligt av eftersom jag jobade skift då.
Och ja, kvinnor blir gravida. Tugga i dig det och ha det i beräkningen. Om du inte kan det och företaget går så dåligt pga gravida kvinnor ska du inte driva företag och företaget har inget existensberättigande eftersom det inte är livskraftigt. Det är inte arbetstagarna som ska se till att det går runt.