Inlägg från: Anonym (pia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pia)

Anställd som alltid är borta

En entreprenör ska vara hängiven , han ska tro benhårt på sin ide,han ska vara beredd att inteckna sitt hus för det han tror på.En företagare jobbar sällan mindre än 60 timmar , inte för han måste utan för han vill.
    Personalen ska inse att går det bra för företaget så går det bra för dem och de har arbete och försörjning
    Överlever inte företaget blir de arbetslösa

• Anonym (pia)
    SweeneyToddy skrev 2013-06-12 23:54:13 följande:
    Jag kan jobba hos dig TS.
    Tror att jättemånga skulle vara tacksamma att få ett jobb hos TS
  • Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-13 00:12:26 följande:
    Men sluta nu, det blir bara pinsamt. Ditt företag ska inte stå och falla med en arbetstagare som TS insinuerar för då är inte företaget bärkraftigt.
    Du har en kraftig övertro på din egen förmåga. Utan dig och ditt företag som tydligt går så dåligt kommer andra i ditt ställe.
    Du ska vara tacksam att du har människor som trots allt vill jobba för dig för utan dem vore du ingenting.

Vad tror du, har TS svårt att få tag i anställda.
    Fast nästa gång tänker han nog två gånger innan han anställer.
    Själv föredrar jag mogna människor som har småbarnsåren bakom sig,
    Jag inser att man måste få vabba men de flesta barn har en pappa och det är inte nödvändigt att var föräldraledig hela somrarna till 8 års ålder
  • Anonym (pia)

Kan tillägga att min man vabbar då och då istället för vår dotter som har svårt att komma från sitt jobb. Hon har valt bort övertid mot en högre lön.Då ser hennes arbetsgivare helst att hon är på jobbet,

• Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-13 10:34:40 följande:
    Det är en osaklig jämförelse faktiskt. Är man ett litet företag får man driva det därefter och tänka efter före. Brist på ledarskap ska aldrig ersättas med dålig attityd gentemot arbetstagarna.
    Pia har inte många rätt faktiskt. Hon anser att företagen är guds gåva till folket och att de ska vara tacksamma att företagen finns. I själva verket är det precis tvärtom, företagen är absolut inget utan folket. Folket klarar sig alltid på något sätt men inte företagen. Så en "lite" mer ödmjuk inställning behövs istället för dessa ständiga krokidiltårar.

Med andra ord ska man inte ha ett företag som utnyttjar sina anställda och skattebetalarna till max.

Utnyttjar företag skattebetalarna? Har aldrig i hela livet haft ett enda bidrag förutom barnbidrag.
  • Anonym (pia)

Jag utnyttjar inga anställda, de är fria att sluta omgående men de jobbar kvar.

• Anonym (pia)

6182 bolag gick i konkurs 2012. 23000 anställda förlorade sina jobb p.g.a av de gick i konkurs
    Genomsnittligt alltså mindre än 4 anställda per företag.
    Tungt att vara företagare

Sverige har nära en halv miljon företagare. Det motsvarar en tiondel av arbetskraften. Några är naturligtvis fantastiskt framgångsrika, men de flesta har ett osäkert jobb, med långa dagar och låg lön, där resultatet beror helt av den egna insatsen. Så ser det ut, det småföretagande som är förutsättningen för 9 av 10 nya jobb i Sverige. Det är inte ovanligt med företagare som periodvis tjänar mindre än sina anställda trots att de jobbar mer.

• Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-13 20:53:07 följande:
    Och som jag påpekat flera gånger, ett företag som inte är bärkraftigt ska inte verka som företag. Och går en i putten finns det andra som tar dess ställe. Mao är antalet konkurser totalt ointressant så länge som du inte sätter in det i ett större sammanhang. Men det är klart, då kan du inte beklaga dig lika djupt med lika många krokodiltårar...
    Klart att företag har det tungt när personalen inte kommer till jobbet med allt vad innebär med extra kostnader och övertid. Antar att du aldrig varit privatanställd utan jobbar på kommun eller samhall
  • Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-13 21:20:25 följande:
    Du har redan tjatat om det där och du fick svar.
    Men eftersom du fortfarande saknar argument så tjatar du om men kryddar det med påhopp och spydigheter.
    Ju mer du skriver desto mindre saklig blir du och nu föll din trovärdighet som en sten med allt du skrutit om dig själv.

Nästa gång du ska argumentera så skippar du din taffliga härskarteknik för din egen skull. u gör nämligen bara bort dig totalt.
    Men märker du inte vad som händer? Har du skygglappar.
    Företag går i konkurs, arbetslösheten är större än någonsin i hela Europa.
    9 av 10 nya jobb startas i små företag,Sverige har den i särklass generösaste föräldraförsäkringen.
    EU beslutar att land efter land ska göra dramatiska nedskärningar i den sociala välfärden.
    Finns inget som säger att inte vårt land kommer drabbas på samma sätt.
    Det som händer i Grekland, Italien, Portugal, Spanien,Irland, Frankrike kan likväl drabba oss.
    Nej nu är det dags att spotta i händerna och börja jobba.
  • Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-13 23:47:35 följande:
    Fler krokodiltårar och fler tunna ursäkter.
    Din syn, att arbetstagare ska stå med mössan i hand och vara tacksamma för att direktören finns är en syn som försvann för länge sedan men har kommit tillbaka de senaste 10 åren. 

Men du är rätt lustig att du nu pratar om de små företagen, du som nyss hade konkurrensen från Asien som ursäkt varför arbetstagare ska anpassa sig och du slippa visa den minsta ödmjukhet...

Du vrider på sanningen och framförallt brottsstycken av den på ett sätt som får dig att framstå som ett offer. det är inte det minsta synd om dig. Anpassa dig till människor eller lägg ner. Och se till att du klarar av att driva ett företag utan att ta Asien och Grekland som ursäkt för att komma undan med ett klent ledarskap. Spotta i nävarna och träna på medmänsklighet så kanske du hinner före pensionsdagen som lär vara nära förestående.
    Jag har ingen avsikt att gå i pension, tänker jobba till jag blir 80 om jag får vara frisk.
    Har kunnat pensioner mig långt före 65 men jag vet inget roligare än att jobba .
    Jobbar mycket hellre än ligger på rygg och tittar på solen även om det händer då och då.
  • Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-14 00:23:49 följande:
    Fast så är det inte utan det är arbetsgivaren som gör sig själv till ett offer. Allt är enkelt egentligen människor är sjuka ibland, vissa är det mer än andra och det är något de får tugga i sig utan att börja yla om att anställda handskas vårdslöst med förtroendet. Det är en jävla trist formulering som visar på en mycket trist attityd. Företagare ska vara tacksamma över att det finns arbetstagare.
    Likväl ska arbetstagare vara tacksamma att det finns företagare, annars fick de leva på det sociala
  • Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-14 00:34:17 följande:
    Det har vi redan tagit ett varv, vad var det du missade den gången? Du som skryter med att du är så otroligt kapabel...

Arbetsgivare är inget utan arbetstagare men arbetstagare klarar sig alltid på något sätt därför att försvinner ett företag så kommer det inte saknas arbeten. Sen är det en politisk strategi att ha en viss arbetslöshet men det antar jag (förgäves?) att du känner till de bakomliggande mekanismerna.
    Och du menar att inte företagaren skulle klara sig om företaget upphörde. Genom det kontaktnätet företagaren har har företagaren mycket större möjligheter än arbetstagaren att få jobb.En företagare landar alltid på fötterna vilket inte arbetstagaren gör.
  • Anonym (pia)
    Örontrumpet skrev 2013-06-14 00:50:12 följande:
    Oj jisses vilken dålig svenska full med syftningsfel. det går inte att förstå vad det är du försöker säga.

Men jag tar fasta på de ord som finns och då är du rätt tragisk som greppar alla argument du kan varför arbetstagare ska vara tacksamma över att företagarna finns.
    En företagare landar inte alltid på fötterna nej, det är en mycket grov överdrift. (som du dessutom har pratat om innan att det INTE är så.)

Alltså det går bara inte att ta dig på allvar eftersom du är så full med motsägelse. Allt det stärker exakt det jag pratar om och det förklarar varför du är så provocerad. För att jag har rätt i det jag säger helt enkelt och du vet det egentligen men vill inte erkänna.
    Nu vet inte jag vilken sten du har bott under de senaste åren som påstår att det är arbetstagarens marknad.
    Jättearbetslös, företag går i konkurs, tillverkning flyttar utomlands o.s.v.
    En större kedja för handel ska öppna och söker 15 medarbetare, 800 sökte jobben.
    En kollega sökte personal, på 3 timmar fick han över 60 ansökningar.
    Visst, det finns yrken där det är svårt att få tag i rätt kompetens men betydligt vanligare är det att arbetstagare står i kö för de jobb som finns
  • Anonym (pia)

Finns framför allt några saker anställd 3 skulle kunna göra for att minska arbetsbördan för övriga anställda i företaget.
    1, jobba hemifrån istället för att vabba.
    2 inte ta hela somrarna ledigt  med föräldrapenning.
    3 Dela vabbandet  och föräldrapenningen med sin man.
    Kommentarer på det Regnig Måndag

Svar på tråden Anställd som alltid är borta