rossolito skrev 2013-06-09 06:57:24 följande:
Jag ( kille) la ut profil på BC efter ett tag när jag blivit singel. Har träffat några par o det har varit väldigt positivt. Par som varit väldigt trevliga o sett bra ut. Träffa även ett par tjejer på BC, men de stanna vid dejt. Var inte riktigt av samma kvalité som parprofilerna. Den dan jag träffar ny partner så är jag inte främmande för att lägga ut på BC igen. Är däremot väldigt selektiv när jag går vidare med par. Finns många män som fejkar konto alt skall "överraska" sin kvinna..jag har själv varit sambo i många år och vet en sak..en kvinna vill sällan bli "överraskad"..de vill ha kontroll i urvalsprocessen. Jag har kvar min profil på BC o det "tickar" in nya profiler med jämna mellanrum. Jag gör kanske nått som de andra singelkillarna på BC inte gör.? Jag ställer krav o håller mig kylig vid mejlande innan vi bestämt nått. Vad jag förstår så faller de mesta av männen bort på desperationen hos dem. Jag ser bra ut och tränar bra så jag ställer även dessa krav på dem.
Har haft (har inte längre) en profil på BC. Träffade också en hel del par via BC men har en annan erfarenhet. Jag upplevde att det ofta faktiskt var männen som fick sköta "grovjobbet" att sålla, kommunicera, hitta "kandidater" via BC. När det sållandet var gjort var det däremot ofta så att första träffen var över ett glas vin, en fika etc. där kvinnan var med. Kvinnan ville såklart ha kontroll men först där, i det stadiet.
Sökte ibland via BC också män/par för träff med min dåvarande, i det fallet skötte jag hela urvalsprocessen själv, hon litade helt på mitt omdöme och tände för övrigt också på hela grejen i sig, att inte riktigt veta exakt vad som väntade. Däremot var jag extremt noggrann, ville alltid först träffa den/de vi ev. skulle träffa. En sån träff säger mycket, känns det bra är min erfarenhet att det sen också blir bra när det väl kommer till action. Kortare startsträcka dessutom vilket jag också tycker är bra, långa startsträckor i det sammanhanget är bara avtändande.