• SanneD

Känner mig så ensam.

MrX skrev 2013-05-31 21:04:33 följande:
    Knulla?

HERRE JÖSSES MÄNNISKA!!! Skäms du inte???
  • SanneD

Vi fick en liten grabb i januari som vi namngav Maximus Skrattande
    Jag och min sons pappa älskar filmen Gladiatorn varifrån namnet togs. 

Namnet betyder "den store" på latin och passar vår lilla guldklimp alldeles perfekt 

• SanneD
    juliaa95 skrev 2013-05-31 22:08:28 följande:
    Åh va fint det var! Skrattande

Vi älskar det, kul med lite ovanligt namn.
    Min pappa kommer ifrån Grekland och min son fick hans namn som andra namn (Akilles)
  • SanneD
    juliaa95 skrev 2013-05-31 22:20:00 följande:
    Jaa ovanliga namn är jag också intresserad av, så svårt med namn bara tycker jag. I början av graviditeten var det jätte enkelt men nu när det börjar närma sig så tänker jag till lite mer och har i princip uteslutit alla namn som jag tidigare var intresserad av :)

vet att babycenter jag namn listor som man ta lite tips ifrån
  • SanneD
    juliaa95 skrev 2013-05-31 23:13:11 följande:
    Ja just det, tack för tipset :) Måste fråga dig, vad för klädesplagg för barnet och hur mycket är lämpligt att ta med sig till bb? :)

Vi fick våran grabb på vintern så vi hade med oss overall mössa vantar. I klädesplagg hade vi med ett par ombyten utifall att man blev kvar på bb en längre tid. När är ni beräknade?
  • SanneD
    juliaa95 skrev 2013-05-31 23:26:54 följande:
    Okej! Den 3 september :D
    Jag skrev ut en lista från babycenters hemsida om vad som kan tas med. Ska se ifall jag hittar den så länkar jag den till dig. Det underlättar när man får en lista som man kan välja ifrån. Man behöver ju inte ta allt som står, man vill ju inte ha en hel resväska med sig :).
  • SanneD
    juliaa95 skrev 2013-05-31 23:47:56 följande:
    Jo jag vet men är det brunt så är det antingen bilar på och är det rött så ska det vara massa blommor på :( vet du någonstans där det finns något som passar både kille och tjej? :) tack för länken!
    Jag köper alltid min sons kläder på KappAhl eller Hm. Tycker dem har stort utbud på "basic" kläder till dem små liven och bra kvallitet.

En länk till hm:
     http://www.hm.com/se/subdepartment/KIDS?Nr=210247#Nr=4294943537

En länk till KappAhl: 
     http://www.kappahl.se/category/estore/artiklar/barn/kategorier/baby_4498/38/
Svar på tråden Känner mig så ensam.