• Alessi1970

dödsångset

Hej ! Ni med dödsångst hur blir man av med denna hemska ångest ? Har gått 5 gånger på kbt men det hjälper ju inte . Situationen är skitjobbig .

• Svar på tråden dödsångset
  • Madden87

Hej!

Du är inte ensam, för min del gick det rätt långt, KBT funkade inte. Men jag fick till slut rätt piller och för första gången på 10 år känner jag mig normal. :)  Vill inte förespråka mediciner men det räddade utan tvekan mitt liv.  

• Alessi1970

Jag tar Lyrica o Zyprexa men det hjälper inte . Kvällarna är hemska . Hur lång tid kan man räkna innan kbt hjälper ?

• Jamo
    Alessi1970 skrev 2013-05-31 22:04:32 följande:
    Jag tar Lyrica o Zyprexa men det hjälper inte . Kvällarna är hemska . Hur lång tid kan man räkna innan kbt hjälper ?
    Jobbar med ångest varje dag (eller i alla fall de dagar jag jobbar Glad) och snitt är väldigt svårt att säga Allt från 3-4 gånger upp till 15-20 innan personen känner på nåt sätt att det hjälper

Sen din medicinering, hjälper den inte var inte rädd för att påpeka det Dessa mediciner fungerar väldigt olika från person till person. Har du någon diagnos eller är det "bara" ångest du lider av?
  • Alessi1970

Jag har påpekat detta men min läkare anser att jag gjort små framsteg att hon vill låta mig stå kvar på dosen . Och att jag går på KBT en gång i veckan . Mina kvällar o nätter är hemska . Jag röker mycket men på kvällarna röker jag ännu mer . Tycker att det är skitjobbigt . 42 år och må så här.

• Jamo
    Alessi1970 skrev 2013-05-31 22:27:42 följande:
    Jag har påpekat detta men min läkare anser att jag gjort små framsteg att hon vill låta mig stå kvar på dosen . Och att jag går på KBT en gång i veckan . Mina kvällar o nätter är hemska . Jag röker mycket men på kvällarna röker jag ännu mer . Tycker att det är skitjobbigt . 42 år och må så här.
    Ångest gör ingen som helst skillnad på ålder Drabbar vem som helst. Gör en deal med läkaren, säg att du går ett antal gånger till (bestäm antal) och börjar det inte släppa då så får hon/han kolla över medicinerna. Har du gjort små framsteg i KBT är det bra, det börjar alltid så innan det "släpper" eller hur man nu ska förklara det. Vill inte läkaren gå med på det, byt läkare om du har chans till det.
  • Lindsey Egot the only one

När du vet vad som utlöser ångesten, då kommer du kunna arbeta med den.

• Alessi1970

Lyrican kan ökas några mg o detsamma med zyprexan . Och hon vill sätta in mig insomningstablett men det vägrar jag . Vill ju sova så så lite som möjligt ifall något händer när man sover .

• Jamo
    Alessi1970 skrev 2013-05-31 22:40:13 följande:
    Lyrican kan ökas några mg o detsamma med zyprexan . Och hon vill sätta in mig insomningstablett men det vägrar jag . Vill ju sova så så lite som möjligt ifall något händer när man sover .
    Där har du ett av problemet med dig Sömn är hur viktig som helst När vi får in patienter med ångest är sömnen det första vi försöker ordna För ordnar man den så "läker" sig kroppen själv mycket bättre.

Och det är din ångest som gör det, risken att det händer dig något när du sover är obefintlig Din rädsla och ångest säger att det inte är så men det stämmer helt enkelt inte.
  • Alessi1970

Samma sak säger min läkare och psykolog . Jag som i normala fall älskar att sova hatar bara tanken på sömn .

• jessica00

Sparar tråden och återkommer! Lever också med en otroligt jobbig dödsångest dagligen.

• jessica00
    Alessi1970 skrev 2013-05-31 22:57:39 följande:
    Samma sak säger min läkare och psykolog . Jag som i normala fall älskar att sova hatar bara tanken på sömn .
    Under senaste året har jag också utvecklat någon sorts rädsla för att just sova. Innan längtade jag till att det skulle bli kväll och att sova, just för att släppa kontrollen och känna mig lugn. Idag är det helt och hållet tvärtom, jag får panikkänslor när jag tänker att jag ska sova och undrar varje kväll om jag kommer vakna upp på morgonen. Mina kontrollbehov har blivit värre och jag är rädd för vad som kommer hända när jag sover, vad jag kommer drömma om, om jag kommer känna mig annorlunda när jag vaknar upp etc. Går också kbt men just nu är det flera saker jag går igenom samtidigt så kan inte riktigt koncentrera mig på något av det. Har den senaste månaden förstått att det är min dödsångest som kanske i grund och botten förvärrar all min ångest. Därför har kbt;n inte gett mig något resultat, än sålänge, heller. Så fruktansvärt jobbigt är detta. 
  • Neta83

Jag blev sjuk när min minsta pojk va 6 veckor. De va den värsta tiden i mitt liv. Jag gick hos en psykolog men de gav mig inget så jag fick gå till min läkare som skrev ut certalin. Jag har fått höja dosen 2 gångerna, men nu mår jag bra. Jag kunde bara sova för att inte må dåligt. Jag varken åt eller drack påen vecka. Jag har oro / ångest.

Svar på tråden dödsångset