• Jamo

dödsångset

Ge KBT:n tid Tar längre tid.

• Jamo
    Alessi1970 skrev 2013-05-31 22:04:32 följande:
    Jag tar Lyrica o Zyprexa men det hjälper inte . Kvällarna är hemska . Hur lång tid kan man räkna innan kbt hjälper ?
    Jobbar med ångest varje dag (eller i alla fall de dagar jag jobbar Glad) och snitt är väldigt svårt att säga Allt från 3-4 gånger upp till 15-20 innan personen känner på nåt sätt att det hjälper

Sen din medicinering, hjälper den inte var inte rädd för att påpeka det Dessa mediciner fungerar väldigt olika från person till person. Har du någon diagnos eller är det "bara" ångest du lider av?
  • Jamo
    Alessi1970 skrev 2013-05-31 22:27:42 följande:
    Jag har påpekat detta men min läkare anser att jag gjort små framsteg att hon vill låta mig stå kvar på dosen . Och att jag går på KBT en gång i veckan . Mina kvällar o nätter är hemska . Jag röker mycket men på kvällarna röker jag ännu mer . Tycker att det är skitjobbigt . 42 år och må så här.
    Ångest gör ingen som helst skillnad på ålder Drabbar vem som helst. Gör en deal med läkaren, säg att du går ett antal gånger till (bestäm antal) och börjar det inte släppa då så får hon/han kolla över medicinerna. Har du gjort små framsteg i KBT är det bra, det börjar alltid så innan det "släpper" eller hur man nu ska förklara det. Vill inte läkaren gå med på det, byt läkare om du har chans till det.
  • Jamo
    Alessi1970 skrev 2013-05-31 22:40:13 följande:
    Lyrican kan ökas några mg o detsamma med zyprexan . Och hon vill sätta in mig insomningstablett men det vägrar jag . Vill ju sova så så lite som möjligt ifall något händer när man sover .
    Där har du ett av problemet med dig Sömn är hur viktig som helst När vi får in patienter med ångest är sömnen det första vi försöker ordna För ordnar man den så "läker" sig kroppen själv mycket bättre.

Och det är din ångest som gör det, risken att det händer dig något när du sover är obefintlig Din rädsla och ångest säger att det inte är så men det stämmer helt enkelt inte.
Svar på tråden dödsångset