• Sölve

Köpa förlovningsring och fria

Man kan göra på massa olika sätt och det finns inget givet svar.

När jag och min sambo förlovade oss så bestämde vi det tillsammans. Vi ville göra det i samband med någonting som betyder mycket för oss så vi valde ringar tillsammans och förlovade oss på natten på en festivalcamping. Skitigt, oromantisk och fullt av fulla människor omkring oss! Vi tillkännagav förlovningen för vårat camp och skålade i pissljummet vin som vi drack direkt ur tetrorna. 
    För oss var det himmelriket och vi var så fantastiskt lyckliga och gick som i ett kärleksrus resten av festivalen.

Det jag menar är alltså att fundera på en situation som är speciell för ER. Kanske vill ni göra någonting annorlunda, kanske är en klassiker med romantisk middag, tända ljus och allt rätt för er?
    Använd fantasin. 

När det gäller ringar så är det allra vanligaste så klart att gravera in partnerns namn i respektive ring och datumet för förlovningen. Vissa graverar in något litet citat. Vi valde bara namn + datum eftersom vi inte vill ha vigselringar också utan kommer gravera in datumet för vigseln i förlovningsringarna. 

Många tjejer (och killar) vill själva välja ring, så ett bra alternativ är att du köper en billigare symbolisk ring till själva frieriet också går ni tillsammans och väljer ut ringar i efterhand. Du är ju osäker på hennes storlek också och det där med storlek är ju mycket en smaksak också så det kan vara svårt att veta vad man ska välja. Vissa vill ha en ring som sitter åt lite, andra vill ha den lite lösare. 

Och självklart ska du fråga om hon vill gifta sig med dig! En förlovning är ju ett löfte om äktenskap. 

Svar på tråden Köpa förlovningsring och fria