Inlägg från: Anonym (Undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande)

Kan min man ha Klinefelter? Hjälp!

Puffar tråden för jag hittade inte så många trådar om ämnet. Jag vet noll om KS men andra som svarar i tråden verkar ha stött på det. Misstänker att jag skulle kunna ha det. Lite för många symtom stämmer på mig! 

Det konstiga är att jag är trebarnspappa? Har intr haft några problem med den biten..

• Anonym (Undrande)

Väldigt gles skäggväxt som dessutom i mitt fall kom väldigt sent! Knappt nåt hår på bröstet och håret på armarna är glest.

Dock så har ganska många i min släkt just ljus och gles skäggväxt. Det verkar faktiskt va nåt av ett släktdrag bland morbröder och några av mina kusiner. Men ändå..?

Breda höfter.

Jag vet inte om jag har smala axlar eller om det bara ser ut så i jämförelse. Tror att de är ganska normala iofs, men de är i alla fall absolut inte breda. 

Alltid känt mig ganska svag. Får styrketräna som tusan för att verkligen se nåt resultat. Kände inte heller i puberteten att jag blev så otroligt mycket starkare än innan. Särskilt överkroppen alltid varit svag. 

Jag var kanske inte sen in i puberteten, men jag var absolut inte tidig. Jag är något över normallängd, även om det inte är mycket. Dock relativt långa ben. Min pappa däremot har korta ben. Puberteten var ganska utdragen.. Kändes aldrig som att puberteten blev färdig i 17-18 årsåldern. Kändes som som att jag var som 14 år gammal ända en bra bit in i 20årsåldern. Svårt att beskriva men lite halvfärdig liksom. 

Aldrig känt mig särskilt manlig. Alltid haft ganska kass självkänsla osv. 

Aldrig haft särskilt mycket energi. Aldrig sett nåt enormt resultat av träning. Osv

• Anonym (Undrande)
    Lyse52 skrev 2023-10-03 15:01:43 följande:

Jag har klinefelters syndrom.
    Har du frågor får du skriva till mig :)
    Svara dig så gott jag kan.

Hur upptäcktes det?

Hur tog du det?

Hur har det påverkat dig?
Svar på tråden Kan min man ha Klinefelter? Hjälp!