Inlägg från: DreamBitch |Visa alla inlägg
  • DreamBitch

kodein saknad...

Kan man inte skillnaden mellan opiater och opioider bör man bara använda sig av termen opioid.

• DreamBitch
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-25 13:25:15 följande:
    7:e dan utan, enormt trött ! Beror de på kodeinsaknad?
    Antagligen. Men har du inte känt av några andra symptom ska du vara glad. :)
  • DreamBitch
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-25 21:15:07 följande:
    Som?? 

Frossa, svettningar, nedstämdhet, ryckningar och allmänt helt off.
    Anonym (kodein) skrev 2013-07-25 21:16:52 följande:
    Förstår inte problemet,är ju bara lite kodein. Är knappt värre än att sluta med godis.
    Onödigt inlägg. Även du förstår ju att det är helt individuellt.

• DreamBitch
    Anonym (kodein) skrev 2013-07-25 21:28:18 följande:
    Fortfarande är det a walk in the park. Testa att kliva av xanor, subutex eller ghb. Där snackare vi om avtändning Men lite kodein är inga problem. Lite coca-cola, rejält med filmer/serier och ett kylskåp med lättlagad och lättäten mat t ex massor av olika mackor och soppor så är det över på ett kick.
    Tror du seriöst att alla reagerar som du?
    Jag vet hur det är för MIG när jag kliver av något. Däremot skulle det aldrig falla mig in att vara så naiv och tro att alla reagerar likadant.
  • DreamBitch
    Anonym (kodein) skrev 2013-07-25 21:40:37 följande:
    Vi är alla människor och kemikalierna är dom samma, de flesta reagerar likadant. Att man skulle få det lika tufft på en kodeinavtändning som på en subutexavtändning finns inte i min värld.

Det finns många sätt att genomlida en at och ingen at är den andra lik.
    Men du avslutar så bra när du skriver "i min värld".
    Det är nog 50/50 i hur många som anser att den fysiska respektive psykiska atn är den värsta biten.
  • DreamBitch
    LindaEfraim skrev 2013-07-28 16:12:11 följande:
    frappa

Det kan man inte veta i förväg. Jag har haft det i tre år och iof får jag oerhörd smärta om jag glömmer just pga min kroniska värk. Men abstinens känner jag inte alls av. Och det sa min läkare så länge man har smärta kommer man inte bli beroende då den gör jobbet med smärtan. Det är när smärtan försvunnit och man fortsätter som man kan få abstinens.
    Vilket märkligt uttalande av en läkare. Beroende kan man bli ändå.
  • DreamBitch

En substans verkar inte enbart på det område där smärtan är lokaliserad och således drabbas hela kroppen av substansen.
    Därför kan man drabbas av ett beroende trots smärta. Förstår inte hur vissa läkare kan säga att man inte blir beroende så länge man lider av smärta. Det är i mina ögon en smula skrattretande. Hela kroppen påverkas av den aktiva substans man stoppar i sig.

• DreamBitch
    Anonym (aaa) skrev 2013-07-31 13:54:51 följande:
    Haft fruktansvärd rethosta nån gång? Jag trodde vi som hade denna problematik kunde peppa varandra istället..
    Jag blir lite fundersam över vad det är för slags peppning du är ute efter?
    Frappa har helt rätt i det h*n säger.
    Du har två val som jag ser det. Ta cocillana och din avtändning blir förlängd eller bit ihop och stå ut med hostan. Svårare än så är det inte.
  • DreamBitch

Det finns faktiskt andra alternativ om man verkligen vill sluta med opioider. Och om dom nu inte fungerar så är det trots allt bara lite hosta. Inget man inte kan härda ut.
    Så återigen håller jag med frappa.

Svar på tråden kodein saknad...