• Anonym (aaa)

kodein saknad...

Tog 1 tab citodon i mån sen innan tagit ca 2-4 ibland 6... men sällan.. sen dess inte något.. så 6:e dagen utan. har gått bra men känt mig irriterad  ? vanlgt? nu idag har jag ångestkänsla typ.. När släpper de värsta ? 
    Tagit för magvärk tidigare, men känns ändå ok!

hjälp mej gärna.. Kan man göra något för att minska ?Död 

• Svar på tråden kodein saknad...
  • Anonym (aaa)

INGEN :(

• MajaMaria79

Förlåt, men TS är i stort sett obegriplig. Du får nog förtydliga dig om du vill ha hjälp. Du kan ju knappast ha tagit en Citodon i morgon?

• Anonym (aaa)

mån är måndags ... föråt

• elinaehn

Alltså hur länge tog du dem? Kan du ringa läkemedelsupplysn? Du kan vara anonym?

• Anonym (beroende)

Hej! Har varit beroende av citodon, länge. Ätit 6 tabletter dagligen i ca 2 år. Men insåg till sist att detta måste få ett slut! Hade 3 dagar är djävulsk utsättningssymptom, ont i kroppen då menar jag riktigt jävla ont, kunde inte röra mig. Magen blev superkass och jag mådde skit. Nu är jag fri från beroendet, men känner att jag hur lätt som helst kan falla tillbaka. En drog är en drog! Men längtan efter barn är större. Skulle inte få för mig att stoppa i min droger om jag är gravid. Det är min stora sporre idag! Förhoppningsvis är jag gravid nu, men först nästa helg ska ja göra test :)

• Anonym (aaa)

Ca 1 år.. varje dag. innan dess flera år, men sluta tvärt då ja va gravid.. . Nej varför ? :)

beroende: 
    Jag Håller alla tummar! Kan man få feber?

• Anonym (aaa)
    elinaehn skrev 2013-06-02 18:31:40 följande:
    Håll i!!
    jaa.. är du med beroende? eller vart?

Jag haft hög feber, är de pgr av utsättning? 
  • frappa

Att avsluta ett kodein beroende, är en smekning i vad andra opiater har för abstinens bieffekter.

De problem man har när man avslutar ett kodein beroende, varar i några dagar 2-5 normalt ibland mindre sällan mer.
    Om man avslutar ett kodein beroende, så får man se till inte göra detta mitt i arbetsveckan, eller ta egen sjukskrivning.
    Så slipper man ha ett jobb hängande över sig, när det visar sig man inte sovit mer än 30min en hel natt.

när jag blivit beroende pga smärta av kodein, så hade jag det jobbigt i 2 dagar, sen trött i 2 dagar.
    Sen var allt över.

När jag avslutade tramadol beroende efter svår ryggvärk, så hade jag ca10 dagar av svår abstinens.
    Där jag var skittrött, och somnade innan huvudet landade på kudden, för bara vakna 30min senare helt klarvaken och helt omöjligt att somna om.
    Och extrema myrkrypningar.
    Sen hade jag ett gäng till biverkningar av abstinens, som svettningar osv.
    Men de var bara jobbiga, men hanterbara.

• EllisBell

Anonym (beroende): just citodon är faktiskt ok att äta vid graviditet. Om man har behov av smärtstillande vill säga. Jag har ätit citodon för foglossningsont under samtliga graviditeter utan problem. Så att kalla det drog och påstå att det skulle vada farligt för bebisar är att ta i...

Svar på tråden kodein saknad...