• Sölve

Orolig för att min sambo reser till en konsert

Du, min sambo SPELAR black metal. Han åker till olika länder på festivaler och spelar.
    Vi går ofta på metalfestivaler och det är lugnt! Tro mig, det här är vår livsstil, jag har varit på festivaler runt hela Europa och jag har aldrig skadat mig allvarligt trots att jag är en sådan där som alltid står längst fram, moshar (vilket man INTE gör på bm-spelningar!) osv. 
    Metalfolk är generellt sett rädd om varandra och jag lovar att det ser hundra gånger värre ut än vad det är.
    Sedan kan jag säga att black metal är de "lugnaste" spelningarna. Då är det mycket stämning, "dyrkande" mm. Publiken röjer inte lika hårt som till döds eller thrash t ex.

Det är mycket myter och bullshit kring metal och när det gäller black så lever fortfarande historierna om Dead, kyrkbränder mm kvar, men idag går det betydligt lugnare till. 

Är det Funeral Throne han ska se?  

• Sölve
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-02 22:29:44 följande:
    Jag vet inte vad bandet heter, eller jag vet men minns inte. Det är dessutom flera band tror jag.
    Jo, det är sällan det bara är ett band som spelar. 

Men oroa dig inte så mycket! Han kommer hem levande.
  • Sölve
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-02 22:54:40 följande:
    Det sturmer var det. Har du hört dom?

Blivit lite lugnad på facebook av en tjej nu också, brukar tydligen var ovanligt att det verkligen blir än hot.
    Så där jag, riktigt nazimetal. Okej, jag skulle nog faktiskt också börja undra över hans åsikter. Oskyldig 
  • Sölve
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-02 23:05:54 följande:
    Varför det?
    Är det en så stor grej att lyssna på sånt då? Är det egentligen någon skillnad mot att lyssna på band som sjunger om att de vill döda alla och offra dom till satan?
    Haha, nä, jag var inte speciellt allvarlig annars.  
    Ska man börja analysera budskapet i metal så finns det ingenting kvar sedan!

Själv älskar jag t ex Shining. Självmordsmusik. Budskapet går ut på en enda sak: Ta livet av dig.
    Älskar det. 
  • Sölve
    mice skrev 2013-06-02 23:25:52 följande:
    Jag blir lite ledsen av bm på svenska av något skäl, gråter floder när jag lyssnar på Lifelover t.ex. Men annan musik (utöver favobandet Summoning) gör mig inte ledsen på det sättet, blir mest till freds och mår bra. Udda det där. Folk i allmänhet brukar anta att jag går runt och är deprimerad jämt för att jag inte gillar "glad" musik.

Hm blev personligt nu, haha. 
    Folk i allmänhet tror väl att metalfolk inte gör annat än skär sig i armarna och önskar livet ur sig.
  • Sölve
    mice skrev 2013-06-02 23:31:01 följande:
    Dyrkar satan, hatar människor, bränner kyrkor, knivhugger våra fiender, går aldrig ut i solen et.c... Flört
    Åh. De stackars själarna förstår inte vad de missar!
Svar på tråden Orolig för att min sambo reser till en konsert