• Anonym (ledsen)

Orolig för att min sambo reser till en konsert

Jag mår så dåligt nu. Om en vecka ska min sambo åka på en konsert med några kompisar och är stor risk att det blir oroligt och farligt på konserten och att det blir problem. Tänk om han inte kommer hem!
    Men han tycker att jag är löjlig och säger att det kommer gå bra och det inte inget kommer hända.

Känns som att han inte bryr sig om vad jag tycker och att jag mår dåligt över det.
    Jag brukar aldrig förbjuda honom från att göra saker eller klaga så jag är ingen drama queen, men nu är jag verkligen orolig. Hur ska jag göra för att få honom att förstå mig? Eller ska jag strunta i allt och räkna timmarna tills han är hemma igen istället?
    Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Orolig för att min sambo reser till en konsert
  • Anonym (?)

Vad är det för konsert? Är det sådan konsert jag kan tänka mig skulle jag oroa mig.

• Christi38

Varför finns risk för att det är en farlig konsert? Jag förstår inte!?

Vad för slags konsert är det?

• 2013

Vadå förbjuda, har du en partner eller en slav?

• Anonym (ledsen)

Det är en black metal konsert i London, vet inte vad dom som spelar heter.
    Hans kompisar har retat mig och berättat massor om hur stökigt det kan bli och att det blir bråk och att polisen kan arrestera massor. Det känns som dom vill skrämma mig :(
    Min sambo säger att det kommer vara som vilken konsert som helst och att jag bara är löjligt.
    Vill inte förbjuda honom men det skulle kännas så mycket bättre om han inte åkte.

• MrsC74

Är det första gången har åker i väg ? Har ni varit tillsammans länge ?
    Har en vän som var gift med en man som gillade Black metal. Dom ordnade konserter i Chile. En gång blev det rejält med bråk men inget allvarligt hände. De andra gångerna har det varit lugnt.

• 2013

Men alltså, tror du på allvar att du kan förbjuda en vuxen människa någonting? Vad är det för grund i ett förhållande?

• Christi38

Nä att börja förbjuda sin partner för saker bådar inte gott. Han är väl gammal nog att ta ansvar över sitt "handlande" själv och din oro tycks ju ha gått fram då du kan nog inte göra så mkt mer.

.

• Anonym (ledsen)
    MrsC74 skrev 2013-06-02 22:05:46 följande:
    Är det första gången har åker i väg ? Har ni varit tillsammans länge ?
    Har en vän som var gift med en man som gillade Black metal. Dom ordnade konserter i Chile. En gång blev det rejält med bråk men inget allvarligt hände. De andra gångerna har det varit lugnt.
    Nej inte första gången, men de andra säger att det är värre nu eftersom den är i London. Att det är många som vill bråka och demonstrera där.
    Vi har varit ihop i 2 år och sambos i ungefär 1 år.
Svar på tråden Orolig för att min sambo reser till en konsert