Att fotografera vardagen

På väg hem från dagis en gång. Jack låg på mage på en klätterställning och petade runt bland några sandkorn i sin egen lilla värld.

En fråga till dig fotografen: vad kommer du bedöma bilderna utefter? Jag tycker ofta i såna här tävlingar att de bilder som är tagna med de bästa kamerorna får många fler röster än suddigare bilder, även då de suddigare bilderna egentligen har bättre motiv. Vilket känns lite fånigt, för då slutar det ofta med att någon som redan har en dyr systemkamera vinner ännu en.
Jaha, man får lägga upp flera? I så fall gör jag gärna det, för jag tyckte egentligen att det var jättesvårt att välja. I synnerhet då jag har flera bilder som jag gillar mer än den jag lade upp, men som är mindre skarpa. Men om bilderna nu bedöms främst efter motiv så... :)
Hmmm. Störande när inte hela bilderna kommer med. Försöker igen. Och tar bort ett par stycken av dem.
Men ja, då slänger jag upp några bilder till. Typ bara för att. Nu insåg jag att det visst blev många bilder. Jag hoppas inte det sumpar mina chanser till att kanske vinna. Att du inte orkar kolla igenom min hord av bilder.
Tänkte du, Johanna, förresten skriva något om de bilder vi lägger upp? För det tyckte jag att jag hade läst här i tråden, men nu hittar jag inte att det står något sådant. Men det hade ju varit kul.

Leker med grannbarn efter dagis. Jag tar ofta med kameran när jag hämtar Jack för att kunna ta just vardagsbilder eftersom det är dem som jag gillar mest från min barndom.

Förresten, denna bildsekvensen är väl ett ypperligt bevis på att det lönar sig ibland att ta kort efter kort efter kort i hopp om att det skall komma något bra: