• Johanna Fotograf

Att fotografera vardagen

Hej! Fotograferar du de stressiga morgonrutinerna och den gäspiga sagostunden? Eller utsikten från ditt barns sovrumsfönster? I lektion 1 pratar jag om att fotografera vardagen. Ta del av mina tips och fota på! www.familjeliv.se/Kampanj/1.2123291

Varmt lycka till, mvh Johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 16:23
    Ladda upp dina bilder här och tävla om en Samsung NX300! Jag kollar igenom alla bilder och utser en finalist i början av varje ny vecka.
    Ställ jättegärna diverse frågor om barnfotografering också, så besvarar jag så många jag hinner i slutet av veckan.
  • Svar på tråden Att fotografera vardagen
  • Forumvärd

Hej hej!

Här kan ni posta era vardagsbilder och vara med och tävla om en Samsung NX300!
    Ta chansen att dela med er av era fina bilder och tävla samtidigt! Solig

• Gudinnan

När kan man lägga in bilder ?

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • Gudinnan

Här blir det en sandkaka till mig när sonen lämnas på dagiset på morgonen

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • pluvdo

På väg hem från dagis en gång. Jack låg på mage på en klätterställning och petade runt bland några sandkorn i sin egen lilla värld.
  • pluvdo

En fråga till dig fotografen: vad kommer du bedöma bilderna utefter? Jag tycker ofta i såna här tävlingar att de bilder som är tagna med de bästa kamerorna får många fler röster än suddigare bilder, även då de suddigare bilderna egentligen har bättre motiv. Vilket känns lite fånigt, för då slutar det ofta med att någon som redan har en dyr systemkamera vinner ännu en.

• Marsipan

Pluvdo, de är ju en FOTO tävling. Klart man bedömer bilderna utefter hur bra tagna osv.. Precis som om man ska tävla i höjdhopp, du vinner inte för att du hoppade snyggt utan för du hoppade högst!

• ad astra
    pluvdo skrev 2013-06-06 10:31:11 följande:
    En fråga till dig fotografen: vad kommer du bedöma bilderna utefter? Jag tycker ofta i såna här tävlingar att de bilder som är tagna med de bästa kamerorna får många fler röster än suddigare bilder, även då de suddigare bilderna egentligen har bättre motiv. Vilket känns lite fånigt, för då slutar det ofta med att någon som redan har en dyr systemkamera vinner ännu en.
    Jag tycker också att det är lite tråkigt att det oftast är dom med bäst kamera mm.. som vinner tävlingar där man vinner nya kameror.. Men jag förstår ju även att det blir bättre bilder med bättre utrustning och det är just därför jag själv skulle vilja vinna en bättre kamera :D 
  • Johanna Fotograf

Åh va roligt att få se lite vardagsbilder! Bra jobbat, fortsätt lägga upp bilder under helgen så väljer jag en finalist i början av nästa vecka. Ni får lägga upp hur många bilder ni vill! Bara roligt att se. Och ang frågan hur jag bedömer bilderna så går jag mycket på känsla i bilden. En bra kamera kan så klart hjälpa till att förstärka en känsla men personligen har jag inget emot bilder som inte är tekniskt perfekta. Det viktigaste är alltid personen bakom kameran, alltså du, och vad du väljer att berätta. Det går att ta riktigt bra bilder med mobilkameran också. Så testa, lek och lägg upp! Lycka till så hörs vi snart igen. 

Svar på tråden Att fotografera vardagen