Heja, bra jobbat!
Åh så många härliga vardagsögonblick. Visst är det inspirerande att få se varandras bilder?
Jag väljer ut en finalist varje måndag och ytterligare några favoritbilder som jag kommenterar. Om din bild inte uppmärksammas den här gången kan du testa igen, jag har sett fantastiska lek- sov- och relationsbilder som passar in i kommande lektioner med andra teman. Så fortsätt lägga upp, det är verkligen jätteroligt att se! Tack för att ni delar med er.
Finalist den här veckan, som går vidare till finalen och tävlar om en Samsung NX300, är... trumvirvel...trumvirvel...

FINALIST! Det här är min favoritbild eftersom den verkligen andas vardag. Det lilla barnet överraskas efter att ha rivit runt i ett förbjudet skåp. Bilden är tagen i precis rätt ögonblick! Jag gillar att man ser den öppna skåpluckan i förgrunden också, den lilla detaljen är viktig för bilden. Grattis Marsipan! Nu är du med och tävlar om en kamera.

Den här bilden är tagen av Apopan. En härlig och levande bild, dessutom är ljuset vackert och kompositionen intressant. Det gör ingenting att inte hela barnet syns, ofta vinner man på att ta ett steg till och verkligen komma nära barnet som här. Bilden är tagen med vad man kallar kort skärpedjup, läs mer om den tekniken i fotoskolans tekniska ordlista.

Ett härligt porträtt av tessan27. Vattenmelon hör de somriga vardagarna till och jag gillar färgerna i den här bilden. Och vattenmelonen blir som en extra mun, jag ser tydligt flickans leende fast munnen ju egentligen inte syns.

Pluvdo har tagit mysig ögonblicksbild på sitt barn i "soffan". Att bakgrunden är lite rörig gör ingenting för det berättar ju om just vardagen, eller hur?
Nästa lektion handlar om leken och jag har startat ännu en tråd där ni kan lägga upp nya bilder. En ny finalist utses på måndag om en vecka. Varmt lycka till!
www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-med-samsung-123477/forum/m70160432.html