Att fotografera vardagen
Här kör jag in mina oredigerade bilder!
Det roliga med just vardagen är hur exklusiv den kan bli! Jag och dotterns pappa hade redan innan vi visste att hon var påväg bestämt oss för att gå isär. Distansen gör det ganska krångligt för dem att ses, och än så länge har jag varit med under umgänget. Men nog är det lika viktigt för det! Vi väljer våra tidpunkter noga så det klaffar med ledighet från min skola och hans arbete, och mitt i vardagen tar vi till lyxvardag och åker dit. Här är tredje gången dottern träffade sin pappa.

Hemma hos pappa är man inte bara behandlad som en prinsessa - utan som en bortskämd prinsessa. Där dyker nappen minsann fram så fort man ber om den. Här är dottern precis nyäten och i full fart att plocka in dendär hemska nappisen.

När vi började göra i ordning dotterns rum stod en enda sak på önskelistan: Katter. Helst av allt hennes egna ögonsten, vår cremefärgade hankatt Köfte som dessvärre sprungit bort. Han pryder åtminstone väggen som det lejon han innerst inne är - och här är bilden som specialtogs för inredningen:

Och utöver dottern har jag flera barn till som springer runt benen på mig. Fast nu tog jag i, styvbröderna har börjat bli stora och växer snart om mig. Något som verkligen färgar min fars (och nu mer styvbrorsornas) vardag är raggarkulturen. Lyckan var som gjord när farsan importerade en Lincoln 61:a för att totalrenovera och barnen kunde knappt prata om något annat på en hel månad. Finliret på vardagen där är som ni förstår att glida i snygg-bilen och det går inte ta mista på glädjen i lillbrorsans ögon just här:

Naturligtvis försöker jag låta bli att glömma: Jag är faktiskt bara 19 år! Om sommarkvällarna har jag utrymme att svira hursom. Det brukar vara städat och fint. Något av det roligaste jag gjort var att ta en nybörjarkurs i golfing tillsammans med favorittjejerna, otippat nog! Det var verkligen det sista jag kunde tänka mig att jag skulle göra i mitt liv, och förutom mycket skratt och oväntad golfframgång så levererade kvällen fina bilder. Här är väninnan från denna oförglömliga onsdagskväll:

(som av någon anledning blev roterad litegranna, dock lika fin ändå).