Inlägg från: nilepile89 |Visa alla inlägg
  • nilepile89

Februari bebisar 2014 ;)

Va roligt med lyckade ultraljud :) grattis till er. Jag längtar till vårat den 13/8 kub. Men men 2 veckor kvar idag

• nilepile89

Jag har 8 dagar kvar till säker mark, men kommer nog inte känna mig säker föränn den 13/8 då vi gör ultraljud

• nilepile89

Jag har börjat då
    Mage , har redan flyff sen innan. Så jag är ännu större nu än förra gången, ändå väger jag inte mer nu.

Så jag är livrädd att jag kommer vara enorm igen.

Fin mage, ;)

• nilepile89

Jag har oxå bristningar som tusan, så du är inte ensam. Det är väl tecken på att vi fött barn. Gosiga magar ni har fått :)

• nilepile89

Jättefin mage, min mage är inte alls så fin. Men däremot väger jag iaf typ 3 kilo mindre nu än vad jag gjorde förra gången i denna vecka. Alltid nåt, jag vill inte gå upp lika mkt gick upp 21 kilo, och jag som redan hade 8-10 kilos övervikt redan. Men när denna ploppar ut blir det viktväktarna igen :)

• nilepile89

Herregud jag har oxå fått höra massa grejer angående saker och ting att äta. Men gå efter Livsmedelsverket . Sen är det folk som tycker jag r löjlig för jag inte skall ha rött kött och tex parmaskinka

• nilepile89

Man får vara extra nog med hygienen på dem som skall gulla. Sen får man väl säga mej ibland. Men annars det finns en positiv grej, de sa det även i vintras. Rs virus går i vågor varannat år, är det ett tufft år som vart nu, blir det oftast lite färre fall året därpå. Hoppas på det nu då.

• nilepile89

Kan någon hjälpa att ändra mig från 23/2 till den 15/2 ? Jag sitter aldrig vid datorn nuförtiden. Hoppas nu alla mår bra, jag har börjat få on i fogarna misstänker jag. Hade aldrig foglossning med dottern. Men nu börjar det göra ont

• nilepile89
    Miss Olsen skrev 2013-10-15 20:51:26 följande:

Jag har med allt motsatt denna gången jämfört med dottern. Nått som varit tvärtom mot vad som sägs är att denna gången har jag riktig hormonacne! Hade inte en enda med dottern! Annars heter det ju att döttrar stjäl mammans skönhet. ????

Jag har oxå riktigt jobbigt med finnar denna gång. Och det hade jag inte med dottern. Har aldrig haft problem med sånt innan. Tur att det förhoppningsvis är tillfälligt :)
  • nilepile89
    Jeta81 skrev 2014-01-17 11:03:21 följande:

Hej på er!

Hoppas jag kan hoppa in här lite med er. Har bf 5 feb med tredje barnet. Vet ej vilket kön. Har dock bara min pojke född 2008 kvar i livet. Min flicka född 2011 blev sjuk när hon var bara 3 mån. Visade sig att hon hade en stor hjärntumör. Hon var dock en riktig fighter och vi fick ha henne hos oss till den 23 aug 2012 . Blev 1,5 år.  :(

Efter en minst sagt hemsk period efter hon dog väntar vi nu vårt tredje barn. Sonen längtar så efter ett syskon igen så oron för att något ska gå fel börjar bli påtaglig.

Första barnet föddes i vecka 42+2 efter igångsättning. Jobbig,jobbig förlossning. Var dock öppen 3-4 cm utan speciellt mycket förvärkar så de kunde ta hål på hinnorna direkt. Han låg väldigt högt upp och ville inte sjunka. Värkförstärkande dropp och epidural. Epiduralen fungerade bara  sådär så jag fick fortsätta med lustgas också. Krystvärkarn uteblev typ helt. Jättesvårt att krysta då. Blev tillslut ett klipp och yttre press på magen för att få ut honom. Slapp dock sugklockan som de tagit fram i beredskap. När han kom ut var han helt torr och sprucken i huden. Hade nog för lite fostervatten... Helt klart överburen. Trodde aldrig att jag skulle våga föda igen... men sen glömmer man och längtan kommer. 

Andra förlossningen startade självmant med värkar 41+6. Hon föddes 42+0. Så slapp igångsättning på marginalen den gången. (Hade en inbokad tid samma dag hon föddes) Vilken skillnad på förlossning. Mycket mer uthärdligt med sina egna värkar och med egna krystvärkar än att få droppet. Väldigt intensivt men behöll kontrollen på ett annat sätt. Lustgas användes dock flitigt. 

Nu är jag ganska inställd på att gå över två veckor igen... Men det känns inte kul alls då jag känner mig ganska orolig för allt som kan hända. Efter att nästan bott på Astrid lindgrens sjukhus 1,5 år känns det som att sjukdomar är det mest vanliga.... Nästan så jag skulle vilja starta förlossningen runt bf... Men ändå inte för att det var så jobbigt. Lät som att jag kanske skulle kunna få en igångsättning runt bf om jag är mogen... men känner mig ganska rädd för det. Orkar inte med en repris av första förlossningen bara för att jag känner mig lite allmänt nervig.

Så idag skingrar jag tankarna med att frosta av frysen här hemma. Hittade ett par kvarglömda lussebullar som slank ner :)

Beklagar verkligen vad ni har fått gå igenom. :/

Önskar verkligen all lycka med denna i magen och sonen sen innan. Hoppas att allting går bra :)

Duktigt att frosta av frysen hade en annan oxå verkligen behövt göra
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)