Februari bebisar 2014 ;)
Jag träffade min bm idag och alla värden såg bra ut :) magen ligger på 34 nu (1cm mer än förra gången). Bäbis är fortfarande rörlig fast fortfarande med huvudet neråt. Hoppas hon fixerar sig snart så man slipper nojja över att navelsträngen kan fastna i bäckengången vid eventuell vattenavgång.......
Jag minns att vi pratade om att skriva ett förlossningsbrev tillsammans då min första förlossning var lite traumatisk... när jag frågade om det..om det var förra lr förr förra gången så sa hon "nä men det skriver vi runt vecka 36".. så idag frågade jag igen om det.. och då säger hon att "nä men det är inget vi skriver ihop här, sånt skickar vi inte in elektroniskt till förlossningen för dem har så fullt upp som d e redan och får in så mkt information, så det här är ett brev du skriver ihop själv och tar med dig i din journal när ni åker in" ...ööö? Då hade jag ju kunnat skriva det här brevet för flera veckor sen! Hon trycker hela tiden på att min graviditet har varit så normal osv.. vet inte om hon anser att det är "onödigt" att skriva ett sånt brev med mig av den anledningen? men å andra sidan så ska det ju inte spela nån roll huruvida normal min graviditet har varit lr ej.. jag vill ju skriva brevet med henne med tanke på min tidigare förlossning... suck.. kan hon inte vara liiiiite mer tydlig från första början...

Dem brukar ju kalla det.. "lugnet före stormen..." ;P
Hej på er!
Här är det 18 dagar kvar till bf.. känner av en del sammandragningar och förvärkar emellanåt men inget mer än så.. Vi har valt Danderyds förlossning, hoppas inte det är några problem med platser där :S
Med förra barnet var det fullt på varenda sjukhus när vi ringde in.. men lyckades hålla oss hemma en timme innan jag klättrade på väggarna.. och då fanns det helt plötsligt plats på Danderyd som vi hade valt.. som tur var ;P
Jag hoppas lilltjejen fixeras snart så man slipper nojja över att navelsträngen ska komma i kläm vid en eventuell vattenavgång... :P
Jag gick över ca 14 dar med första.. och hon var stor.. så nu e d bestämt att jag kommer bli igångsatt om jag går över tiden i mer än en vecka..