• AC24

Februari bebisar 2014 ;)

aprilbebisen skrev 2014-01-27 09:48:51 följande:
    Magen igårkväll.. Vecka 37+5

Vilken fin mage!:) 
  • AC24
    aprilbebisen skrev 2014-01-29 20:06:39 följande:
    Förvärkar eller riktiga värkar!!! Ja det är frågan, vart i kontakt med förlossningen iallafall.. men vill inte åka in innan jag känner att jag måste för jag inte klarar det hemma :p Hoppas det är igång nu att inte kroppen luras igen.. 
    Oj! Lycka till ifall det är på G!:) Vilken vecka är du i nu?
  • AC24

Jag träffade min bm idag och alla värden såg bra ut :) magen ligger på 34 nu (1cm mer än förra gången). Bäbis är fortfarande rörlig fast fortfarande med huvudet neråt. Hoppas hon fixerar sig snart så man slipper nojja över att navelsträngen kan fastna i bäckengången vid eventuell vattenavgång.......

Jag minns att vi pratade om att skriva ett förlossningsbrev tillsammans då min första förlossning var lite traumatisk... när jag frågade om det..om det var förra lr förr förra gången så sa hon "nä men det skriver vi runt vecka 36".. så idag frågade jag igen om det.. och då säger hon att "nä men det är inget vi skriver ihop här, sånt skickar vi inte in elektroniskt till förlossningen för dem har så fullt upp som d e redan och får in så mkt information, så det här är ett brev du skriver ihop själv och tar med dig i din journal när ni åker in" ...ööö? Då hade jag ju kunnat skriva det här brevet för flera veckor sen! Hon trycker hela tiden på att min graviditet har varit så normal osv.. vet inte om hon anser att det är "onödigt" att skriva ett sånt brev med mig av den anledningen? men å andra sidan så ska det ju inte spela nån roll huruvida normal min graviditet har varit lr ej.. jag vill ju skriva brevet med henne med tanke på min tidigare förlossning... suck.. kan hon inte vara liiiiite mer tydlig från första början...

• AC24
    Tessou skrev 2014-01-30 08:19:04 följande:
    Lycka till!

Jag har aldrig hört att man skriver brevet tillsammans med BM, jag fick ett papper med olika meningar, ''Skriv ned dina funderingar kring förlossningen'' och lite sådana meningar. Eller om jag ville skriva ett själv utan dessa ''stödmeningar''.

Men tråkigt att hon hade attityd när ni pratade... Obestämd

Nej alltså, normalt så skriver man ju det här brevet själv.. jag gjorde det med första barnet. Tanken med att skriva det tillsammans med bm den här gången var för att jag hade en traumatisk upplevelse med första barnet. Då kan man skriva tillsammans med bm som sedan skickar in detta elektroniskt till den avdelning där man tänkt föda och då hinner dem läsa igenom brevet innan man kommer dit.

Hon är inte otrevlig min bm men jag kan tycka att hon är lite virrig och borde vara lite mer tydlig.. Har skrivit ner ett eget brev nu så det blir nog bra:) 
  • AC24
    aprilbebisen skrev 2014-01-30 17:34:41 följande:
    Här har det lugnat sig men inte avtagit.. Var hos bm idag bebisen var fixerad och låg jätte långtner, så hon hade svårt att få grepp om huvudet för att känna om den var fixerad.. :P
    Hon  sa att om jag inte fick sova inatt pga massa värkar så sa hon att jag skulle åka in till förlöossningen imorgon och be om en sovdos.. Vet inte vad det är men hon sa att det borde ha ökat och inte komma och gå så mycket.. :/
    Skönt att bebis är fixerad :) Här verkar det dröja tills hon vill fixera sig.... Vi va inne 2 ggr på förlossningen med första barnet för att vi trodde det var dags.. hade också svårt att sova om nätterna, så då fick jag citodon som jag skulle ta så att jag fick sova/vila upp mig tills det väl var dags... kanske var d bm menade?
  • AC24
    aprilbebisen skrev 2014-01-30 19:50:42 följande:

Kanske det. Men hur lång tid efter det satte det igång? för det hjälper varken mes Alvedon eller bada men som nu är der 15 minuter mellan ca :s
    Ja du... bra fråga.. hehe.. min man är inte hemma just nu men kan se om han vet sen när jag pratar med honom! Tror det var några dagar i alla fall.. jag gick ca 14 dagar över tiden.. jag fick tid för igångsättning och kvällen innan så stannade allt av.. hade varken värkar lr sammandragningar.. och jag minns att jag vart så irriterad för att jag trodde att bebis aldrig ville komma ut ;P men sen kl 23 när vi skulle lägga oss så hade jag en orolig känsla i kroppen och mådde lite illa.. sen sa det pang och så kom värkarna från ingenstans.. och jag kände direkt att det var riktiga värkar.. klättrade på väggarna mer lr mindre.. haha
  • AC24
    Hallonfrossa skrev 2014-01-30 20:53:01 följande:
    Hej tjejer, har idag varit på förlossningen för 3:e gången denna vecka och ska åter dit igen i morgon och på måndag om jag inte blir inlagd över helgen.....
    Min Hepatos har blivit värre och mina värden stiger trots medicin, är nu i vecka 35+3 och vi hoppas att kunna hålla värdena stabila nu fram till vecka 37+0 (1,5 vecka till) så vi slipper få ett Prematur fött barn.
    De har ingen avdelning för det här och för lillans skull vill vi att hon får vara kvar och må bra i magen så länge som möjligt.

hoppas ni alla får en fin helg !
    Usch så jobbigt :( Hoppas alla värden håller sig stabila!
  • AC24
    MammaTillMaja skrev 2014-01-31 00:59:52 följande:
    Ikväll(eller rättare sagt igår) klockan 17.31 kom en tös till världen med raketfart! 3755g och 53 cm lång var hon och har fått namnet Tyra.

Blev i onsdags igångsatt med prostaglandin(hormongel som läggs antingen i eller omkring livmoderhalsen för att mjuka upp). Lite små sammandragningar som idag gjorde att allting satte igång, från att ha gått från omogen vid 10.00 till öppen 9 cm vid 16.30 så hade jag jäkligt ont.

Eda hanns inte med, tösens hjärtljud sjönk trots att hinnorna ej hade tagits och hon låg högt upp i bäckenet. Så en överläkare beslutade att vattnet skulle tas och sugklocka användes. Jag kan inte förneka att jag inte hade ont och lustgasen hjälpte inte då slangen hade lossnat från väggen.

Men från att ha fått komma in på förlossningssalen strax vid 17.00 så är hon född 17.31.
    Stort grattis till er lilla flicka!:)

Jag såg att du skrev en fråga om sugklocka.. med mitt första fick dem använda sugklocka pga stort huvud. Det "enda" som brast på mig var ett blodkärl som behövde akutsys.. i övrigt behövde dem inte klippa.. utan bara sy några enstaka bristningar..
  • AC24

Hej på er!

Här är det 18 dagar kvar till bf.. känner av en del sammandragningar och förvärkar emellanåt men inget mer än så.. Vi har valt Danderyds förlossning, hoppas inte det är några problem med platser där :S

Med förra barnet var det fullt på varenda sjukhus när vi ringde in.. men lyckades hålla oss hemma en timme innan jag klättrade på väggarna.. och då fanns det helt plötsligt plats på Danderyd som vi hade valt.. som tur var ;P
    Jag hoppas lilltjejen fixeras snart så man slipper nojja över att navelsträngen ska komma i kläm vid en eventuell vattenavgång... :P

Jag gick över ca 14 dar med första.. och hon var stor.. så nu e d bestämt att jag kommer bli igångsatt om jag går över tiden i mer än en vecka.. 

Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)