• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • aprilbebisen
    AC24 skrev 2014-03-09 12:50:37 följande:
    Hej tjejer! Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag!  För att göra en lång historia kort..Jag blev igångsatt den 28 februari runt 18 på kvällen.. samma natt så hade det inte hänt så mkt utan var fortfarande öppen 1 cm och tappen var 2 cm lång.. kl 06 den 1 mars så vaknade jag av mer intensiva värkar och 2 timmar senare var jag öppen 5 cm! kl 11.59 samma morgon föddes lilla Julia! :) så med "riktiga" värkar tog det 6 timmar innan skruttan var ute! Hon var 49 lång, vägde 4000g och 37,5 i huvudomfång :)  Dock åkte jag på komplikationer med epiduralbedövningen.. nålen råkade komma för långt in i ryggmärgen så jag fick en sk "durapunktion", så istället för epiduralbedövning fick dem ge mig spinalbedövning.. men den ska man lägga med en tunnare nål för att inte få så stora besvär efteråt.. men eftersom dem råkade gå för långt med epiduralnålen (som är tjockare) så fick jag riktigt jobbigt efteråt i form av extrem huvudvärk,yrsel och nedsatt hörsel.. var sängliggandes i nästan en vecka och min man fick mata mig då jag inte kunde sitta upp ens... för att bli av med denna huvudvärk så kan man göra en "blood patch".. då sprutar dem in ens egna blod i ryggen för att blockera.. dock hade narkosläkaren gjort en stor tabbe direkt efter förlossningen och gett mig Pronaxen smärtstillande.. och om man ska göra en blood patch så får man definitivt inte äta den typen av smärtstillande utan måste vänta 5 dagar på att få göra blood patchen!!.. kan ju säga att barnmorskorna och läkarna hade ganska dåligt samvete efter den missen och tog upp det med ledningen..efter mkt om och men så fick jag göra en blood patch i onsdags (dem trodde det skulle gå bra redan efter 2 dagar ändå).. det hjälpte till viss del men i förrgår åkte jag på hög feber.. så fick åka in till gynakuten.. där fick jag konstaterat att jag åkt på infektion i livmodern till råga på allt!!.... arghhh så nu knaprar jag två olika sorters antibiotika.. får väl hoppas att jag slipper mer skit.. nu vill jag njuta och snosa på min bebis :) Har inte läst alla inlägg men grattis till alla er andra som fött era små sötnosar!

    Men fan va jobbigt du verkar ha haft det. Hoppas allt bara blir bättre nu. Grattis till bebisen :)
  • Tessou
    AC24 skrev 2014-03-09 12:50:37 följande:
    Hej tjejer! Förlåt för att jag inte har skrivit på ett tag! 

    För att göra en lång historia kort..Jag blev igångsatt den 28 februari runt 18 på kvällen.. samma natt så hade det inte hänt så mkt utan var fortfarande öppen 1 cm och tappen var 2 cm lång.. kl 06 den 1 mars så vaknade jag av mer intensiva värkar och 2 timmar senare var jag öppen 5 cm! kl 11.59 samma morgon föddes lilla Julia! :) så med "riktiga" värkar tog det 6 timmar innan skruttan var ute! Hon var 49 lång, vägde 4000g och 37,5 i huvudomfång :) 

    Dock åkte jag på komplikationer med epiduralbedövningen.. nålen råkade komma för långt in i ryggmärgen så jag fick en sk "durapunktion", så istället för epiduralbedövning fick dem ge mig spinalbedövning.. men den ska man lägga med en tunnare nål för att inte få så stora besvär efteråt.. men eftersom dem råkade gå för långt med epiduralnålen (som är tjockare) så fick jag riktigt jobbigt efteråt i form av extrem huvudvärk,yrsel och nedsatt hörsel.. var sängliggandes i nästan en vecka och min man fick mata mig då jag inte kunde sitta upp ens... för att bli av med denna huvudvärk så kan man göra en "blood patch".. då sprutar dem in ens egna blod i ryggen för att blockera.. dock hade narkosläkaren gjort en stor tabbe direkt efter förlossningen och gett mig Pronaxen smärtstillande.. och om man ska göra en blood patch så får man definitivt inte äta den typen av smärtstillande utan måste vänta 5 dagar på att få göra blood patchen!!.. kan ju säga att barnmorskorna och läkarna hade ganska dåligt samvete efter den missen och tog upp det med ledningen..efter mkt om och men så fick jag göra en blood patch i onsdags (dem trodde det skulle gå bra redan efter 2 dagar ändå).. det hjälpte till viss del men i förrgår åkte jag på hög feber.. så fick åka in till gynakuten.. där fick jag konstaterat att jag åkt på infektion i livmodern till råga på allt!!.... arghhh så nu knaprar jag två olika sorters antibiotika.. får väl hoppas att jag slipper mer skit.. nu vill jag njuta och snosa på min bebis :)

    Har inte läst alla inlägg men grattis till alla er andra som fött era små sötnosar!
    Men fy, din stackare!! Det där borde du anmäla, helt klart!! Det kan vara bra ifall du får besvär i framtiden, så det finns i alla dina uppgifter.
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • MammaTillMaja
    Jeta81 skrev 2014-01-31 10:25:13 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Stort grattis till Tyra! {#emotions_dlg.flower}
    Lät dock som en ganska jobbig förlossning med sugklocka. Måste fråga, fick du sy mycket efter de använt den?Hoppas du mår bra. Varför blev det igångsättning förresten?

    Nu är äntligen den sista dagen av januari... (om jag inte virrat till det i min bubbla dvs) BF på onsdag den 5/2. Ska på ul då ock kolla att det finns fostervatten mm. Mina andra två har ju fötts 42+0 och 42+1 och pojken saknade nästan helt fostervatten visade det sig vid igångsättningen. Orkar inte med yttrerligare risker då min flicka inte finns med oss i livet längre (pga helt andra skaker men blir ändå orolig) Min flicka föddes den 7/2 och på något sätt skulle det kännas fint om denna bebbe ville ha samma födelsedag som henne. Vi får se. Allla datum är välkomna bara det blir ett friskt litet barn Hjärta
    Tack så mycket alla för gratulationerna! Har flyttat i början på februari och alldeles nu i veckan skaffat internet igen.

    Ja, det var inte riktigt vad jag hade planerat när dom fick använda sugklocka. Men jag fick sy två inre stygn och två yttre eftersom det blev bristningar då det var bråttomt att få ut Tyra, jag fick krysta trots att jag inte hade krystvärkar. Väl ute så gick hjärtljuden upp snabbt till normala, och navelsträngen var runt halsen två varv och hade hamnat i kläm när vattnet togs.

    Jag blev igångsatt då mina lever och gallsyrevärden steg så fort och det var risk för både mig och Tyra.
    Bytt signatur från FrökenFrågvis!
  • Hallonfrossa

    Vart oxå.igångsatt av samma anledning som du! Hade du mycket besvär av det??


    MammaTillMaja skrev 2014-04-03 18:30:25 följande:
    Tack så mycket alla för gratulationerna! Har flyttat i början på februari och alldeles nu i veckan skaffat internet igen. Ja, det var inte riktigt vad jag hade planerat när dom fick använda sugklocka. Men jag fick sy två inre stygn och två yttre eftersom det blev bristningar då det var bråttomt att få ut Tyra, jag fick krysta trots att jag inte hade krystvärkar. Väl ute så gick hjärtljuden upp snabbt till normala, och navelsträngen var runt halsen två varv och hade hamnat i kläm när vattnet togs. Jag blev igångsatt då mina lever och gallsyrevärden steg så fort och det var risk för både mig och Tyra.
    Bytt signatur från FrökenFrågvis!

  • MammaTillMaja
    Hallonfrossa skrev 2014-04-14 08:15:03 följande:
    Vart oxå.igångsatt av samma anledning som du! Hade du mycket besvär av det??
    Ja alltså det konstiga var att jag inte hade så himla mycket besvär nu som jag hade med första barnet. Men ändå hade jag högre värden nu än med första barnet.
    Bytt signatur från FrökenFrågvis!
  • Hallonfrossa

    Nä med andra barnet hade jag mer klåda men nu med 3:e har det varit mer annat som hjärtklappning, lite högre blodtryck huvudvärk med mera så blev inlagd sista veckan innan igångsättningen så på det viset var denna värre men jag slapp klådan i alla fall haha


    MammaTillMaja skrev 2014-04-15 19:58:30 följande:
    Ja alltså det konstiga var att jag inte hade så himla mycket besvär nu som jag hade med första barnet. Men ändå hade jag högre värden nu än med första barnet.
    Bytt signatur från FrökenFrågvis!

  • Mli 014

    Har heller inte skrivit på ett tag

    med nyfödd, nybliven ettåring och en fyraåring så har det varit lite fullt upp.^^

    Knut kom med planerat ks den 17/2 och allt gick bra.

    Dock åkte han på Rs-virus och lunginflammation i början av mars så vi blev inlagda på Odense sjukhus ett tag.

    Där Knutte fick ligga i respirator och senare med cpap.

    nu är vi hemma igen och han ammar och frodas.

    grattis till alla bebisar och tack för att ni delat med er av era förlossningsberättelser!!

  • Emelie 1987
    Mli 014 skrev 2014-04-25 16:49:03 följande:
    Har heller inte skrivit på ett tag

    med nyfödd, nybliven ettåring och en fyraåring så har det varit lite fullt upp.^^

    Knut kom med planerat ks den 17/2 och allt gick bra.
    Dock åkte han på Rs-virus och lunginflammation i början av mars så vi blev inlagda på Odense sjukhus ett tag.
    Där Knutte fick ligga i respirator och senare med cpap.
    nu är vi hemma igen och han ammar och frodas.

    grattis till alla bebisar och tack för att ni delat med er av era förlossningsberättelser!!
    Stort grattis till Knut! Vilken skakig start på livet. Skönt att allt är bättre nu.
    Nybliven trebarnsmamma <3
  • Emelie 1987
    Emelie 1987 skrev 2014-04-25 22:53:47 följande:
    Stort grattis till Knut! smile2.gif Vilken skakig start på livet. Skönt att allt är bättre nu. smile1.gif
    han är bättre nu**
    Nybliven trebarnsmamma <3
  • Mli 014
    Emelie 1987 skrev 2014-04-25 22:53:47 följande:
    Stort grattis till Knut! Vilken skakig start på livet. Skönt att allt är bättre nu.



    Tack vännen! ?
  • ailimea

    Hej! 


    Har inte varit in på länge, inte heller hunnit läsa dom 543 inläggen som kommit sen jag läste sist!


    Men min lille grabb föddes den 11 februari kl 23.05 på kvällen, 4 dagar efter bf (men en dag före det jag trodde som bf!). Vi gjorde en dunderförlossning med bara lustgas och så fick barnmorskan ta hål på hinnorna åt mig eftersom dom inte ville spricka själv. Hade rejäla värkar till och från på dagen men kl 18 så åkte vi in (hade åkt in på torsdagen före och trott att det va dags, men det va falsklarm, så jag förväntade mig nästans att bli hemskickad igen) och barnmorska vi kom till sa att denna gång skulle vi inte få åka hem utan bebis!


    Sen gick det undan, duschade en stund, fick lustgasen och sen var det bara att tuta och köra. Och ut kom lille Otto på 3515 g och 52 cm lång! Elliott blev en stolt storebror, jag blev en lycklig tvåbarnsmamma och min sambo blev en otroligt stolt och lycklig pappa för första gången :)


    Grattis till alla som fått bebisar, ska läsa igenom inläggen vid tillfälle!


    Kram Jonna

  • Tessou

    Kikar in nästan 4,5 år senare..

    Ser att många medlemmar i denna tråd är 'gröna' och alltså finns kvar som medlem. Själv är jag inte inne här så ofta, men hade tråkigt och bläddrade bland gamla trådar och blev lite nostalgisk..

    Hur mår ni alla? Har det kanske kommit fler bebisar efter våra 2014? Själv är jag så nöjd och helt klar med barn.. Det räcker gott och väl med dessa två.


    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Frostälva
    Tessou skrev 2018-10-13 19:22:42 följande:

    Kikar in nästan 4,5 år senare..

    Ser att många medlemmar i denna tråd är 'gröna' och alltså finns kvar som medlem. Själv är jag inte inne här så ofta, men hade tråkigt och bläddrade bland gamla trådar och blev lite nostalgisk..

    Hur mår ni alla? Har det kanske kommit fler bebisar efter våra 2014? Själv är jag så nöjd och helt klar med barn.. Det räcker gott och väl med dessa två.


    Inga syskon än.. studier kom ivägen. Men har en 5åring som gärna vill ha ett syskon, och det är planen.
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown
  • Tessou
    Frostälva skrev 2019-05-13 14:27:02 följande:

    Inga syskon än.. studier kom ivägen. Men har en 5åring som gärna vill ha ett syskon, och det är planen.


    Ha ha, ja så kan det gå. Hur länge ska du studera?
    ♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
  • Frostälva
    Tessou skrev 2019-05-16 20:48:11 följande:
    Ha ha, ja så kan det gå. Hur länge ska du studera?
    Var meningen att jag skulle ta examen nu om några dagar. Blev studieuppehåll (efterhängsna tentor och lite sånt) så förhoppningsvis nästa vår... om inget syskon kommer ivägen ;) he he he
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
  • Frostälva
    Tessou skrev 2019-05-16 20:48:11 följande:
    Ha ha, ja så kan det gå. Hur länge ska du studera?
    Var meningen att jag skulle ta examen nu om några dagar. Blev studieuppehåll (efterhängsna tentor och lite sånt) så förhoppningsvis nästa vår... om inget syskon kommer ivägen ;) he he he
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown....
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)