Inlägg från: Hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • Hallonfrossa

Februari bebisar 2014 ;)

aprilbebisen skrev 2013-07-18 22:21:11 följande:
    Haha ja men då förstår jag. Jag tappade nästan alla då jag inte vill festa fick lite mess någon månad efter jag fått min dotter om jag skulle med på öl i stan. Hehe skippade de då dottern va ca 2 månader har vart ute 2 gånger sen hon kom och tycker inte alls det är lika kul att dansa till kl 3 längre haha
    Nä absolut inte, har hellre folk över på middag eller så, sen börjar jag känna mig så gammal.....är ju bara 26 men de på krogen är runt 18 så då är jag som en gammal tant ;) haha
  • Hallonfrossa
    Tuffsluffs skrev 2013-07-19 08:22:02 följande:

Hoppar in här! Är i v.11 bf den 11 feb! :)

Väntar vårt 3:e barn, en efterlängtad litet plus som tog tid! :)

Jag är 35 och kan också känna mig ganska ensam.. De flesta i min kommun som är gravida är runt 20 så jag känner mig skitgammal! :) :)

Vart kommer du ifrån? Om jag får fråga? :)
  • Hallonfrossa
    Tuffsluffs skrev 2013-07-20 09:00:18 följande:

Jag bor i Oxelösund... Ca 10 mil söder om Stockholm. När jag väntade mitt första barn var jag 28. Då var jag och en jämnårig äldst i föräldrar gruppen. :) :) det är så olika!

Det finns säkert andra 35 åriga gravida i min kommun men jag har ju inte riktigt "kommit ut" än... :)) det som är trist att man inte får vara med i nån föräldrargrupp- det gäller bara 1:à barnet hos oss! :((

Med mitt första barn hade jag också skit ont i höften/skinkan. Det var ischias nerven. Det gjorde skitont, kunde inte gå långt och ibland vek sig benet. Jag fick det tidigt runt v. 10-11. Hade det några veckor och sen gick det över! Hoppas det går över för dig också Aprilbebisen!

Jaha vad kul, jag bor i Nyköping! :) jag var yngst i min mamma grupp med båda mina barn, nu tror jag inte jag är set längre :)
  • Hallonfrossa
    Tuffsluffs skrev 2013-07-20 15:35:59 följande:

Åååå va kul Hallonfrossa!! :)) jag är född i nyköping, arnö. Bodde 7 år i Skåne när jag pluggade och där hittade jag min underbara sambo! Flyttade upp, och då till Oxelösund, för 7 år sen. :))

Ska du göra Nupp/kub test?? Min barnmorska tyckte inte alls det var nödvändigt. Hon sa att vi är bådar friska, finns inga sjukdomar i släkten, våra två barn är friska, graviditeterna har varit bra... Men jag är ändå sugen... Men varit bortrest på semester, ska ringa Katrineholm på måndag.

ð???ð???ð???

Arnö har jag bott!, kommer från södra Halland egentligen men har bott här uppe sedan -07.

Jag har inte varit hos bm ännu så har inte pratat nupp och kub, tror inte jag behöver göra det, är bara 26år så tror bm tycker det är onödigt. Måste man göra detta i Katrineholm?
  • Hallonfrossa
    nilepile89 skrev 2013-07-26 12:55:01 följande:

Ja vi med 12 barn verkar va många som skaffar tätt :)

Ja det verkar vara en del, där är jag i lä, min senaste är en 09:à :)
  • Hallonfrossa
    LittleMommy skrev 2013-07-26 16:22:11 följande:

Har en dotter född -12 :) de andra födda 03-05-05-10 :)

Mysigt med många barn :) jag har själv 5 syskon och det har maken oxå :)
  • Hallonfrossa
    LittleMommy skrev 2013-07-26 21:57:59 följande:
    Ja man vet ju själv vilken glädje syskon har av varandra (har fyra syskon själv) även om det är bråk ibland hehe.

Antar att både du och din make har fin kontakt med era syskon? :)
    Jag har underbar kontakt med mina! Trots att vi bor utspritt i landet allihopa så hörs vi hela tiden och ses så fort tid finns, helt underbart :)

Min make är inte lika tajt med sina men kontakten är inte dålig heller, tror fet kanske beror på att alla bor i Sanna stad så man kanske tar varandra lite för givet?
  • Hallonfrossa
    LittleMommy skrev 2013-07-26 22:51:42 följande:
    Det är nog mycket möjligt att man gör,bor man i närheten så vet man ju vart dom finns och att dom är nära på något vis,det blir nog ett tänk i stil med "vi kan ju ses närsom". Eller nått hehe.

Jag är mer i den sitsen som du beskriver med mina syskon också :)

Hörs och ses när tid finns..hörs via mess,telefon,facebook varje dag dock :)
    Ja, det är viktigt att hålla kontakten :)
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-07-28 07:43:47 följande:
    Mitt illamående börjar försvinna. Wiiho. Nu lixom kan vissa dagae vara helt underbara och ibland mår jag inte illa på 3dagar men sen kommer det tillbaka. Men tröttheten kommer mer och mer. Fast jag sover hellre middag än bor i toan :p
    Vad skönt för dig, mitt försvann nästan helt i vecka 9 går in i vecka 11 på tisdag, men jag tycker att 9veckor med illamående räcker då jag fick illamående redan innan jag fick mitt + på bim -6, äl+8. Glad

Nu kan jag må dåligt vissa dagar och ha svårt för mat vissa tidpunkter, sen kan jag äta som vanligt ibland.
    mår ofta dåligt av dofter och tanken på fet mat och bakelser och så får mig att må riktigt dåligt Obestämd

• Hallonfrossa
    Emelie 1987 skrev 2013-07-28 12:48:28 följande:
    Ja, illamåendet har definitivt blivit mer hanterbart nu, behöver inte ha seabands hela tiden längre.
    Dock gråter jag för absolut ingenting. Jag såg på Aladdin härom dagen med barnen och storgrät.

Nu är jag i vecka 12+1.   
    haha då är vi två ;)
    jag blir tårögd bara man hör vissa låtar till vissa filmer ;) 
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)