Inlägg från: Hallonfrossa |Visa alla inlägg
  • Hallonfrossa

Februari bebisar 2014 ;)

mammielin skrev 2013-08-02 15:56:48 följande:

Hej! joinar er här om jag får :)jag har bf 21 februari :) har två barn sen innan födda 2009 och 2011. yngsta kommer iaf hinna fylla tre innan denna föds så det blir inte lika tätt. Ingen lek att ha tätt mellan barnen och oroar mig mest för hur vi ska orka. Det var inte planerat ska jag kanske tillägga men ändock välkommet

Hej, jag har 16 månader mellan mina flickor, ganska tätt och det känns, men det går bra, denna gången kommer det vara 5 år mellan yngsta och mellersta barnet så det känns skönt, stora flickan kommer vara 6,3 år då med.

Stort grattis till er nya baby och jag tror det kommer gå jätte bra :)
  • Hallonfrossa
    Emelie 1987 skrev 2013-08-02 17:09:38 följande:

Hej tjejer, hur går det här nu då? Står ni på säker mark än? smile1.gif Det gör jag, dock är tröttheten och illamåendet kvar, fast inte lika illa som innan. smile1.gif Nu kan jag faktiskt gå en hel dag utan att känna något annat än att kläderna är för små för mig. :-/

Det verkar också som att jag kollar upp könet på bebisen. XD, ja det blev väl helt enkelt för svårt att låta bli när man spekulerat fram och tillbaka. smile1.gif  

Så könet ska jag kolla.  

En man, två barn, tre älsklingar
    Här går det sakta men säkert framåt :) snart vecka 12.

Blir mer och mer sugen på att kolla könet, så får se vad framtiden säger haha

Men vi ska i alla fall titta om vi ser något på rul :)
  • Hallonfrossa
    Emelie 1987 skrev 2013-08-03 11:00:44 följande:
    aprilbebisen skrev 2013-08-02 19:39:43 följande:Jo här går det bra. Själv? Snar på säker mark nästa vecka går ja in i vecka 14 (13+0) trodde mitt illamående va borta men det kom snäll tillbaka så har mått kasst 4 dagar igen.. hehe

Jag typ ha mina kläder bara jag viker ner mina jeans så funkar dom (hittade en stor väska med kläder på vinden som jag packade ner efter ja va i vecka 15 förra gången (fick inte på mig något då) men nu kan jag ha jeansen och allt som är där i :D 

Så ni ångrade er och kommer kolla :)  Jag är helt bestämd på att inte kolla.. Hoppas att jag kan hålla mig bara.  
    Hihi, härligt att läsa att det går bra, det går jättebra här med. Illamåendet har verkligen avtagit nu och idag gick jag äntligen in i vecka 14 (13+0). smile1.gif  

Ja, det blev verkligen för svårt att inte kolla könet nu när man spekulerat så otroligt mycket. Jag har gjort tester online, på blimamma.se bland annat där jag fick indikationer på en flicka. Så nu är jag alldeles för sugen på att veta. smile6.gif
    Haha hälften indikerar på flicka och hälften på pojke här så det blir väll en av varje haha ;) nä men skämt och sido, med de andra två har det pekat åt flicka och det har även kommit ut två flickor :)

Har ni gjort "bakingsoda test"?? Jag gjorde det och fick indikation på pojke ;)
  • Hallonfrossa
    elinos01 skrev 2013-08-03 13:34:12 följande:
    Jag tänkte göra the bakingsoda test men har ingen plastmugg hemma. Har läst att det ska vara det bästa :)
    Ja eller skål eller så i plast :)

Ganska så häftigt faktiskt :)
  • Hallonfrossa
    elinos01 skrev 2013-08-03 14:33:41 följande:
    Ja just ja det har jag inte tänkt på :) Har du testat det innan? Läste en artikel om det och då hade över 60 % sagt att det fungerade så kan ju va värt att testa ;)
    Jag testade i vecka 7 lite tidigt men var kul ändå, då visade det sig pojke, nu är jag i vecka 11 så ska testa i morgon bitti och se om det är någon skillnad :)
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-08-03 18:31:16 följande:
    Gjorde testet här och det visar kille och sen gjorde jag på bli mamma visar oxå kille :P hehe
    Haha jag gjorde testet på bli mamma och fick bara ett poäng så de gammal gummorna kunde inte räkna ut vad jag väntar haha, här på fl väntar jag tjej och på ett annat test jag provade väntar jag pojke så det är väll ett stort mysterium haha ;)
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-08-03 18:53:32 följande:
    Ja hehe :P man lär väl märka vad som kommer ut om inte annat :P hahaah
    Hah ja du det hoppas jag att man kan ;)
  • Hallonfrossa
    Emelie 1987 skrev 2013-08-04 12:09:33 följande:
    Du kan göra samma test med en nål också, annars har jag läst att det ska vara en vigselring. smile1.gif

Cirkulära rörelser betyder flicka, pendlande rörelser betyder pojke. smile2.gif  
    Jag är fortfarande tveksam, den började i en liten oval rörelse sen skiftade nålen mellan pendel och cirkel haha ja du aningen är det en av varje eller är den tvekönad ;)
  • Hallonfrossa
    Emelie 1987 skrev 2013-08-04 14:05:40 följande:
    Ja, det vore ju inte helt fel med tvillingar. smile1.gif Men sådana tester är nog mest till för nöje, ifall det nu verkligen fungerade så får man ju svaret på ultraljudet eller förlossningen. smile1.gif  
    Ja, jag gjorde det med en bekant när vi väntade barn 07 då visade min på pojke och hennes på tjej, hon fick pojke och jag tjej i slutändan så det där tar jag mest med en nypa salt ;) men det är kul att testa i alla fall :)
  • Hallonfrossa
    Vårtmirakel2014 skrev 2013-08-05 14:43:30 följande:
    Jag har kanske har missat nån form av beskrivning eller så, men hur utför man bakingsoda testet ? Bakingsoda, är det samma som bakpulver eller finns det ngt speciellt som heter bakingsoda ?? Förlåt om jag verkar obildad ;) Tacksam för svar 

Bakingsoda är bikarbonat, bakpulver ska inte funka har jag hört :)
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)