• Locura

Efterlysning: era bästa förlossningstips!

härligt med tips Jag har bf om 13 dagar. Herregud vad nervös jag är. Lycklig, pirrig, livrädd och förväntansfull på samma gång

• Locura

Mitt bästa förlossningstips (efter måndagens händelse): Vänta INTE för länge med att åka in.

Jag åkte in med värkar men blev strax därefter hemskickad då jag bara var öppen 2 cm. Barnmorskan var inte ens säker på om det var på gång.

Åkte hem, värkarna blev bara starkare och starkare men jag vägrade åka in för att bli hemskickad igen! Efter cirka 5 timmar började jag gråta och kräkas av smärta, då orkade jag verkligen inte mer. Ringde taxi, tog på mig och var påväg ut men vattnet gick precis utanför hissen, så jag sprang hem igen och vevade in mig i ett påslakan, sprang ut till taxin och blev körd till sjukhuset. När jag äntligen var framme på förlossningen var jag helt öppen och började krysta. Cirka 5 krystvärkar, sen var han ute. Hade jag stannat hemma en kvart extra så hade jag nog fött i taxin. Så jag tackar GUD över att jag hann till förlossningen i tid!

• Locura

MelaB82:

Ja förlossningen var dramatisk Jag undrar hur jag såg ut när jag sprang in på förlossningen i påslakanet. Skrattar åt det nu hehe. Nej det var min andra förlossning

Du har helt rätt inställning tycker jag. Som du säger själv, lita på din kropp! Du fixar det

Svar på tråden Efterlysning: era bästa förlossningstips!