• MelaB82

Efterlysning: era bästa förlossningstips!

Hej!

Om ungefär en månad är det dags för mig att föda mitt första barn och det ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning Längtar massor!

Nu efterlyser jag lite bra förlossningstips från er som har fött tidigare; allt från vad man absolut måste ta med sig till förlossningen till bra avslappninstips, ös på bara!

• Svar på tråden Efterlysning: era bästa förlossningstips!
  • MelaB82

Tack för alla tips! De peppar verkligen när modet sviker emellanåt!
    Fortsätt gärna att ösa på med bra tips! Berätta gärna vad ni packade med till BB t.ex.

Har läst att några har tipsat om Susanna Helis bok. Jag håller faktiskt på att läsa den just nu Ni som har läst den; använde ni er av någon särskild andningsteknik (profylax, yoga etc.) tillsammans med Susannas?

• MelaB82

Som sagt; väldigt bra tips som trillar in här

Jo, jag tänkte på några saker till;

Jag håller på att så smått packa BB-väskan och jag har köpt små förpackningar med schampo, balsam och duschkräm att ta med mig.
    De grejerna som jag har köpt är inte doftfria; borde de vara det? Och vad bör man ta med sig (om man nu behöver ta med det själv eller om de har det på förlossningen) för att tvätta de ädlare delarna med efter förlossningen?

Sen så funderade jag på en till grej; hur många ombyten ska man ta med sig till bebisen och vad för slags kläder är bra att ta med till sig själv?

• MelaB82

Locura: Oj...det låter som en minst sagt dramatisk förlossning, vilken tur att du hann in i tid ändå. Var det din första förlossning?

Nu börjar BF-dagen närma sig med stormsteg. Än så länge så känner jag mig väldigt lugn. Jag tror det beror på att jag känner att jag faktiskt inte kan påverka det här förloppet på något sätt, jag kan bara haka på och försöka använda mig av de verktyg för att hantera smärtan som jag lärt mig, lita på min kropp, mig själv, min man och på att personalen på BB är duktiga och kan sitt jobb :)

Det som jag tycker är lite småtråkigt just nu är hur jag ska fördriva tiden. Har inte varit i någon bra fysisk form de senaste dagarna och har mest varit hemma och vilat. Jag är för trött för att hitta på något speciellt och åka iväg någonstans. Bara att ta en liten promenad bär emot, det är inte skönt att röra på sig längre.
    Frågan är ju om jag enbart är slapp eller om det är min kropp som säger till mig att ta det lugnt. Känner mig onödigt slö bara och funderar på om det är så bra.
    För även om BF-dagen är nära så kan det ju ändå dröja ca 3 veckor innan vår bebis bestämmer sig för att dyka upp....inte kan jag gå hemma såhär och slappa tills dess.....eller?

Svar på tråden Efterlysning: era bästa förlossningstips!