• Anonym (Trådstartaren)

Hur ser en kvinna med klass och stil ut?

Hur ser en välbärgad kvinna ut som har lite klass och stil? Vilka kläder, smycken och sånt har hon? Hur uppträder hon? Hur ser håret ut? Hur mycket smycken har hon på sig? Vad skulle hon aldrig gå ut i? Bilder säger mer än tusen ord så om ni inte kan beskriva det i ord får ni gärna visa bilder.

• Svar på tråden Hur ser en kvinna med klass och stil ut?
  • mteriksson

En kvinna som är rik har ofta, men inte alltid, den klassiska stilen.  Sparsamt med smycken. Less is more. Vigselring, örhängen, ett hänge och en dyr klocka.
    Sen beror det på vilket land hon bor i såklart. Men i Sverige är det oftast så! Lite Hamptonslooken. Som Emily i revenge. Eller Victoria! 

• puss

INTE lösnaglar. Välklippt hår, vårdade händer, dyra skor, kvalitetskläder.
    Små smycken och några. Sminkad med omsorg.

• Anonym (LL)

Klass och stil har enligt mitt sätt att se det inget att göra med vad hon har på sig. Man ser det på hållning, kroppsspråk och hennes sätt att vara och tala.

Möjligen kan man säga att hon inte har överdrivet många pråliga smycken. Hon har heller inte hemmaklippt och/eller hemmafärgat hår. Man kan också se att hon har kvalitetskläder, gärna där märket inte syns utan där bara "likasinnade" är medvetna om vad de kostar. Dock är det inte detta som gör henne "klassig"

• Anonym (LL)
    mteriksson skrev 2013-06-04 20:29:49 följande:
    En kvinna som är rik har ofta, men inte alltid, den klassiska stilen.  Sparsamt med smycken. Less is more. Vigselring, örhängen, ett hänge och en dyr klocka.
    Sen beror det på vilket land hon bor i såklart. Men i Sverige är det oftast så! Lite Hamptonslooken. Som Emily i revenge. Eller Victoria! 

Fast här kopplar du ihop rikedom med klass och stil. Att vara rik och ha dyra kläder gör en inte klassig anser jag. Du kan vara en vanlig medelsvensson och ändå ha klass och stil, det behövs inga dyra kläder för.
  • puss

Välbärgad, klass och stil står det i ts.
    Det duger inte med nån trasa från Gina och skopunkten då.

• sextiotalist

En kvinna med klass och stil har inget behov av att visa det utåt, men väljer alltid rätt kläder till rätt tillfälle. En kvinna med klass och stil kan mycket väl färga håret själv, kan handla kläder på de vanliga kedjorna, kan mycket väl springa både på Lidl och Willys.
    En kvinna med klass och stil vet däremot exakt vad som passar vid olika tillfällen, kan utan problem välja rätt bestick vid middagen.
    Känner till de sociala spelreglerna, men vet också när man kan bryta mot dessa. Kan vett och etikett och vet när man inte behöver följa det.    

• Ermenegildo
    Hot Italians
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Hur ser en kvinna med klass och stil ut?