Anonym (klass) skrev 2013-06-04 21:56:49 följande:
Jag tror det här handlar dels om min stil, jag klär mig inte dyrt, men klassiskt. Gärna pennkjol och blus eller klänning. Vanliga svarta pumps, en enkel svart handväska. I princip hela min garderob är svart, vit, marinblå och med inslag av mörkgrönt och mörklila. Få smycken. Inget jag bär är särskilt dyrt, men allt är omsorgsfullt utvalt vilket gör att jag ger ett elegant intryck. Välvårdat hår i min naturliga hårfärg, bra hy, sparsamt sminkad och välvårdade naglar gör sitt till. Jag tar hand om mig själv och det syns. En typisk outfit kan se ut såhär:
Enkel figursydd klänning i marinblå bomull 269:-
Svarta pumps 499:-
Strumpbyxor 69:-
Örhängen (små fejkpärlor eller liknande) 89:-
Handväska 399:-
Enkelt armband eller klocka 199:-
= 1524:-
Vidare så har jag ett elegant sätt att röra mig, jag vet hur man ska föra sig i olika miljöer och i olika sällskap. Jag svär inte, använder inte ett "grovt" språk och talar ganska formellt. Jag tar inte plats, hävdar mig inte. Jag är väldigt feminin och sensuell, får många blickar efter mig. Men är aldrig vulgär eller porrig. Mystisk, brukar jag få höra.
Saker jag ALDRIG skulle använda är:
* Neonfärger/starka färger och mönster
* Nitar
* Kläder i akryl eller polyester
* Stora smycken
* Paljetter, glitter och liknande
* Myskläder i offentliga miljöer
* Saker/kläder med "roliga ord"/tecknade figurer/reklam (typ en t-shirt som det står marabou på eller liknande)
* Foppatofflor....
WOW.. Du har klass!!!