• Anonym (Trådstartaren)

Hur ser en kvinna med klass och stil ut?

Hur ser en välbärgad kvinna ut som har lite klass och stil? Vilka kläder, smycken och sånt har hon? Hur uppträder hon? Hur ser håret ut? Hur mycket smycken har hon på sig? Vad skulle hon aldrig gå ut i? Bilder säger mer än tusen ord så om ni inte kan beskriva det i ord får ni gärna visa bilder.

• Svar på tråden Hur ser en kvinna med klass och stil ut?
  • Anonym (klass)

Jag kommer från en vanlig medelklassfamilj, med en moder som arbetar inom äldreomsorgen, och en far som arbetar som kvalitetsansvarig på ett mindre företag. Ingen av dem har en lön att skryta med direkt. Själv har jag ingen högre utbildning, går på aktivitetsersättning på grund av otur med hälsan och är inte rik på något sätt. MEN - folk tar mig för att vara en rik överklasstjej. Jag får ofta uppmärksamhet från välbärgade kostymnissar som tror att jag är av "samma sort" som dem. Vilket jag inte är. 

Jag tror det här handlar dels om min stil, jag klär mig inte dyrt, men klassiskt. Gärna pennkjol och blus eller klänning. Vanliga svarta pumps, en enkel svart handväska. I princip hela min garderob är svart, vit, marinblå och med inslag av mörkgrönt och mörklila. Få smycken. Inget jag bär är särskilt dyrt, men allt är omsorgsfullt utvalt vilket gör att jag ger ett elegant intryck. Välvårdat hår i min naturliga hårfärg, bra hy, sparsamt sminkad och välvårdade naglar gör sitt till. Jag tar hand om mig själv och det syns. En typisk outfit kan se ut såhär: 

Enkel figursydd klänning i marinblå bomull 269:-
    Svarta pumps 499:- 
    Strumpbyxor 69:-
    Örhängen (små fejkpärlor eller liknande) 89:-
    Handväska 399:-
    Enkelt armband eller klocka 199:-
    = 1524:-