• majflickan

Att acceptera?!

Är det bara jag som har svårt att acceptera allt som exet o hans nya gör, de dundrar på sin relation i 180, jag o exet har 2 barn o hans nya en... Jag tycker saker o ting är jättejobbigt, varför ska jg acceptera allt? Att de nu ska flytta ihop 50 meter från mig kan ja väl inte säga så mycket om men att de sätter hennes son på min dotters förskola o inget säger då tycker jag de går för långt! Men pratar man med andra s säger de bara att de är bara att stå ut/att acceptera...

Är jag den ända som har svårt att acceptera sånt här? Verkar så... Hur kan alla andra ta så lätt på det?

• Svar på tråden Att acceptera?!
  • EllisBell

Men det är väl jättebra att ditt ex bor nära! Tänk vilken toppengrej för barnen!

• majflickan

Ja i början funka det väl tills hon kom in i bilden, att han inte har något innanför pannbenet visste jag men trodde hon hade. Att barnen har en mamma verkar de glömt bort nu

• EllisBell

Varför skulle de ha glömt att de har en mamma? Det är klart de inte har!

• Cecese

Jag tycker det är jättebra att barnen får så nära till båda föräldrar. Sen är det väl inget konstigt att dom sätter hennes barn på samma dagis, är ju mycket smidigare att ha båda barnen på samma dagis istället för 2 olika.

• majflickan

Deras pappa o den nya har de eftersom de inte delar med sig av saker som berör barnen

• HannaS

Jag kan förstå att det känns jobbigt för dig men saker de gör som att flytta närmare dig t ex kan du inte påverka. Det kunde ju varit åt andra hållet, att de flyttade 50 mil från dig. Inte så smidigt för barnen precis.  
    Sen tycker jag att de måste delge dig saker som berör ERA barnen, om det är större grejer. Att hon väljer att byta dagis för hennes barn har inte du med att göra men om ditt ex skulle byta dagis för ERA barn utan att säga något (om det nu är möjligt att göra så) hade jag gått i taket. 

Jag tror det svider hos dig för att han gått vidare i livet så pass snabbt. Om det är en långvarig relation han gett sig in i nu återstår att se, men du kan inte påverka hans liv.  Fokusera på ditt eget liv istället och gör dig själv lycklig. 

• majflickan

Vi har alltid bott nära så det är hon o hennes son som flyttar dit. Jag är glad han träffat någon, å jag hade hoppats på att han kanske skulle bli lite smartare av det men icke... Jag vet att jag inte kan göra en sak, men att han inte berättar saker för mig gör mig riktigt ledsen faktiskt...
    Jag har tidigare eg styrt honom, när vi levde ihop så gjorde han alltid som jag sa, en sak jag tröttnade på med honom, å visst när det tig slut så blev de väl att man fortsatte, vi levde ändå ihop i drygt 6 år... Men jag försöker verkligen nu att inte "kontrollera" men pga det så berättar han ju inget heller, å då menar jag om saker som rör barnen. Det har varit många småsaker de sista som han borde sagt men inte gjort...

• Cecese
    majflickan skrev 2013-06-05 07:39:49 följande:
    Vi har alltid bott nära så det är hon o hennes son som flyttar dit. Jag är glad han träffat någon, å jag hade hoppats på att han kanske skulle bli lite smartare av det men icke... Jag vet att jag inte kan göra en sak, men att han inte berättar saker för mig gör mig riktigt ledsen faktiskt...
    Jag har tidigare eg styrt honom, när vi levde ihop så gjorde han alltid som jag sa, en sak jag tröttnade på med honom, å visst när det tig slut så blev de väl att man fortsatte, vi levde ändå ihop i drygt 6 år... Men jag försöker verkligen nu att inte "kontrollera" men pga det så berättar han ju inget heller, å då menar jag om saker som rör barnen. Det har varit många småsaker de sista som han borde sagt men inte gjort...
    Vad är det för saker som han borde ha berättat men inte gjort?
  • Isbit

Jag fattar inte heller vad det gäller

• La Lola
    majflickan skrev 2013-06-05 06:51:01 följande:
    Ja i början funka det väl tills hon kom in i bilden, att han inte har något innanför pannbenet visste jag men trodde hon hade. Att barnen har en mamma verkar de glömt bort nu
    O ändå så skaffade du barn med honom?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    majflickan skrev 2013-06-05 06:44:26 följande:
     men att de sätter hennes son på min dotters förskola o inget säger då tycker jag de går för långt!
    Är det inte jävligt smart att ha de på samma ställe?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Att acceptera?!