Inlägg från: Anonym (aldrig i livet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aldrig i livet)

Varannan vecka problem

Nej, pappan kan INTE kräva varannan vecka om han flyttar 70 mil. Jag har varit med om detta med en vän och familjerätten sa stopp. Det funkade när mamman (som var den som flyttade och förlorade boendet) var arbetslös och barnet gick på dagis. Men sen sa familjerätten stopp. Och då flyttade hon bara 6 mil.

Det här skall du absolut inte gå med på. Kontakta familjerätten omgående. 70 mil? Här pratas tydligen inte något om att barnet skall må bra.

Anonym (Orolig mamma) skrev 2013-06-05 11:26:39 följande:
    Ja jag ska ringa dom. sitter dom på kommun? Jag vill inte gå med på det här men vet ju inte vilka rättigheter jag har. barnen är skriva hos oss men vi ska flytta i från varann och han vill flytta hem till Småland. Vill då ha ena dottern 2 v och jag 2 v . sonen tror han inte är hans fast det är det ( lång historia). Vill verkligen inte åka så lång för hennes skulle hon är 3 år snart.
    Förstår att du bor långt upp i Sverige. Förstår också om han vill hem till sin släkt och familj. Men man kan inte både ha kakan och äta den. Ta kontakt omg med familjerätten. De har oftast koll på vad som gäller.
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2013-06-11 18:22:54 följande:
    Nu ska han ansöka om hela vårdnaden ,och anmäla mig till soc pga av att jag säger till dottern när hon gör fel. Han är ju sjuk i huvudet. I förrgår tvingade han mig till sex fast jag sa nej, stod i vägen så jag inte kom förbi men det var ingen våldtäkt eftersom vi bor ihop sa han. Jag grät och sa nej men han gjorde det ändå. Han ska ut så fort som möjligt , synd vi står bägge på kontraktet på lgh. Jag får väl sova hos mamma men då får jag bara ta sonen med mig för han är handikappad och utveklingsstörd säger han så han vill inte ha nått med han att göra. Dottern får jag inte ta med mig.
    Du har blivit utsatt för en våldtäkt och det skall du omedelbart polisanmäla.

Du måste kontakta familjerätten omgående. Eftersom han flyttar, kommer du naturligtvis få bo kvar i lägenheten. En man som våldtar en kvinna skall inte vara i närheten av honom. Gör nåt IDAG!
Svar på tråden Varannan vecka problem