• Anonym (string)

    Varför har folk string, tighta kläder och liknande?

    För det första - jag är trött på myten om att kvinnor har string för att undvika troskanter. Det är sånt bs att man baxnar. Stringtroskanter syns lika tydligt dem, fast på ett annat ställe, lite högre upp. String bärs för att man antingen vill känna sig sexig (rumpan bar under byxorna ÄR en väldigt sexig känsla) eller för att man vill visa sin sexiga rumpa.

    Likadant med vanliga kläder. När jag ser killar på stan som har linne är det ALLTID killarna med vältränade armar. De vill helt enkelt visa upp sina sexiga kroppar, och likadant med alla tjejer som går i tighta byxor som inte lämnar något åt fantasin - de vill att man ska se precis hur välformad deras rumpa är.

    Jag är ganska trött på att folk aldrig kan erkänna detta. Om ni har stringtrosor, linnen, och tighta kläder, erkänn varför ni har det istället för att hyckla. Det är inget fel att vilja visa upp sin sexiga kropp, you know?

  • Svar på tråden Varför har folk string, tighta kläder och liknande?
  • Litenbåt

    Stringtrosor: Mest en vanesak, bekvämare. Tycker att de syns mindre även fast du inte tycker det.

    Tighta kläder: Har en snygg röv, trivs med att framhäva den. Mina bröst också för den delen.

  • Anonym (string)
    Litenbåt skrev 2013-06-06 11:51:26 följande:
    Stringtrosor: Mest en vanesak, bekvämare. Tycker att de syns mindre även fast du inte tycker det.

    Tighta kläder: Har en snygg röv, trivs med att framhäva den. Mina bröst också för den delen.
    Jag har själv provat stringtrosor och kan inte riktigt fatta hur man kan tycka de är bekväma... ;)

    De syns inte alls mindre, finns en tydligt "trekant" som syns genom tighta byxor där de smiter ned mellan skinkorna.
  • Twinisar

    Men det är ju fan så mycket snyggare med den "Trekanten" än se två streck som oftast ger ett "veck" mitt på skinkorna.. För de tycker jag är otroligt osnyggt :p

  • Anonym (string)
    Twinisar skrev 2013-06-06 11:57:49 följande:
    Men det är ju fan så mycket snyggare med den "Trekanten" än se två streck som oftast ger ett "veck" mitt på skinkorna.. För de tycker jag är otroligt osnyggt :p
    Hmm... kanske det. :P Men jag tror inte på tjejer när de säger att utseende och sexighet inte har något att göra med string - det är klart det har. Hur många tjejer vill liksom inte visa upp sina vackra kroppar eller känna sig sexiga på platser där man inte får visa upp sig?
  • sandlilja

    Jag använder bara string när jag har vissa kläder typ trikåkjol/ klänning för att det inte ska bli nån ful kant i silhuetten. Du får tro vad du vill, så är det för mej i alla fall.

  • Bitchos

    Det syns mindre med string än t ex hipsters. Gäller vanliga tanttrosor också. Finns verkligen inget mer obekvämt än att känna det som att man har blöja på sig som man gör med hipsters.
    Hipsters syns verkligen jättemycket igenom byxor och det finns inget fulare än hipsters som skär in och delar av skinkorna i fyra delar på en slapp röv.

  • Anonym (string)
    Bitchos skrev 2013-06-06 12:09:07 följande:
    Det syns mindre med string än t ex hipsters. Gäller vanliga tanttrosor också. Finns verkligen inget mer obekvämt än att känna det som att man har blöja på sig som man gör med hipsters.
    Hipsters syns verkligen jättemycket igenom byxor och det finns inget fulare än hipsters som skär in och delar av skinkorna i fyra delar på en slapp röv.
    Men vem har sagt att rumpan måste vara slapp? :P

    Om det nu är så fult med kanter på ett ställe och inte på ett annat, varför har inte killar string för att dölja sina kalsongkanter?

    String handlar om sexuell attraktion eller att känna sig sexig - det är därför vi inte vill ha string på våra barn. Om string bara hade varit för de anledningar ni försöker hävda hade det ju inte varit några problem för barn att ha string för att dölja troskanter, eller hur?
  • mice

    Jag hycklar iaf inte. Jag älskar att känna mig sexig. Glad Sen så använder jag string av gammal vana, tror jag, har blivit så van att något annat känns fel. Vill ha mitt snöre i rumpan liksom.

  • Bitchos

    Finns otaliga hipstersbärare med slappa rumpor - verkar vara fler än de med fasta eller det kanske är just de man lägger märke till? Sällan jag ser stringtrosor. Killars kalsonger syns inte genom byxor eftersom de flesta använder sådana som går ner längs benet. Hipsters slutar på halva stjärten och syns därmed mer. Jag tror att det kan att ha att höra med att folk väljer fel byxor till sina underkläder. Kanske använder de för små storlekar?
    I början kanske jag använde string för att vara sexig men idag är fallet inte så utan för att de inte syns lika tydligt och är bekvämare än vanliga trosor.

Svar på tråden Varför har folk string, tighta kläder och liknande?