• Anonym (Suris)

Jag vill inte följa med på deras resa!

Min sambos familj har vad jag förstått nu en tendens att resa och att resa tillsammans.

Nu ska hans syrras man snart fylla fyrtio och ska då hyra ett hus i utlandet och hoppas på att vi och andra "familjemedlemmar" ska följa med.

Jag har bara rest några fåtal gånger och då som barn och ung vuxen med med egen familj. Jag har aldrig betalt för någon resa ur egen plånbok.
    Jag har heller inget direkt reseintresse utan lägger pengar på annat.

Visst vill jag gärna åka iväg med min sambo men då till ett ställe som VI bestämt tillsammans. Inte som någon annan bestämt åt oss.

Så är det rätt av min sambo att sura över att jag inte är sugen på att lägga tid, energi och PENGAR på en resa jag inte valt med folk jag inte valt?

• Svar på tråden Jag vill inte följa med på deras resa!
  • Fia 28

Jag tycker både ock. Ja din sambo har rätt att vara lite sur för självklart vill han att du ska komma med. Samtidigt så förstår jag dej också. Jag är precis likadan, reser sällan och ska jag då resa och spendera massa pengar så ska det vara på eget initiativ.

• Anonym (?)

Du kan stanna hemma, han kan ju åka utan dig?

• Fanny b

Jag tycker inte det. Precis som du skriver, varför ska du betala för en resa du inte vill åka med på?

• Anonym (Suris)
    Anonym (?) skrev 2013-06-07 15:19:50 följande:

Du kan stanna hemma, han kan ju åka utan dig?

Det är såklart ett förslag jag kommit med, men det tycker han vore ännu mer pinsamt inför dom andra. Att det då skulle vara så uppenbart att jag inte vill följa med.

Samtidigt tycker jag att vår hund och tre hästar är ganska bra orsak att inte kunna åka heller. Att hitta någon som tar hand om ens hamster en vecka går nog bra men en hund och hästar är lite svårare.
  • Hannah76
    Anonym (Suris) skrev 2013-06-07 15:23:25 följande:
    Det är såklart ett förslag jag kommit med, men det tycker han vore ännu mer pinsamt inför dom andra. Att det då skulle vara så uppenbart att jag inte vill följa med.

Samtidigt tycker jag att vår hund och tre hästar är ganska bra orsak att inte kunna åka heller. Att hitta någon som tar hand om ens hamster en vecka går nog bra men en hund och hästar är lite svårare.

Ni kommer aldrig kunna göra något tillsammans om ingen av er vill gör det den andre vill.
  • Anonym (2)

Han kan ju åka utan dig och ha en trevlig semester med sin familj. 

• Fanny b
    Anonym (Suris) skrev 2013-06-07 15:23:25 följande:

Han kan ju säga till sina släktingar att du måste vara hemma för att passa djuren. Detta är ju också till en viss del sant.
  • Anonym (Suris)
    Hannah76 skrev 2013-06-07 15:24:47 följande:

Ni kommer aldrig kunna göra något tillsammans om ingen av er vill gör det den andre vill.
    Vem har sagt att det är så?

Vi gör allt tillsammans förutom att i har olika jobb. Vi är som siamesiska tvillingar.
  • Hannah76
    Anonym (Suris) skrev 2013-06-07 15:36:08 följande:
    Vem har sagt att det är så?

Vi gör allt tillsammans förutom att i har olika jobb. Vi är som siamesiska tvillingar.
    Jo men om du vägrar att åka på en resa han vill, varför skulle han då göra något som du vill? Man får kompromissa och  ge o ta.

Hur länge har ni varit tillsamman? 
  • Dina08

Nej, fy för att resa i större grupp än familjen. Alla viljor som måste jämkas, någon som dricker för mycket eller har andra egenheter för sig. Någon Duracellkanin som ska tvinga med andra på aktiviteter. På semestern behöver man koppla av, vara i fred och umgås med familjen.

Svar på tråden Jag vill inte följa med på deras resa!