Tips önskas om nattning för 6 månaders bebis
Detta omdiskuterade ämne, finns ju många trådar, men skriv gärna ner era tankar om ni har lust! =)
Vår dotter är som sagt 6 ´månader. Beskriver kort hennes "rutiner" under dagen så ni kan få en bild av det hela. Ammar henne, förutom gröt på eftermiddagen + smakis mitt på dagen.
Vaknar runt 06-08, äter,
Sover sedan (i bästa fall) 1 tim på morgonen/förmiddagen. Äter kring 10-11.
Äter kring 13-14 igen.
Gröt vid 15-16, beroende på hennes sömn och när hon åt tidigare.
Äter vid 19.
Eventuellt äter hon vod 21 igen, men då tror jag inte hon är hungrig egentligen, utan äter som tröst.
Det är svårt med hennes rutiner på dagen. Hon orkar vara vaken max 2 timmar efter att hon ätit, sedan blir hon trött och grinig och sover ungefär 30 minuter. Kan sova lite längre pass på fm och/eller på em, men det är sällan.
Vid 20 märks det att hon börjar bli trött, men att söva henne är nästan omöjligt! Hon kan inte somna själv och har aldrig kunnat (förutom i en rullande och gungandes vagn) Vi får gå runt med henne i famnen för att hon inte ska skrika för mycket, när hon somnat lägger vi henne i hennes säng, och efter tio minuter vaknar hon och skriker. Då finns inget annat att göra än att ta upp henne, för annars blir hon tokig. Det hjälper inte att ha henne i vår säng heller.
Blir oerhört påfrestande att ha det så här, har hållt på i en månad och jag trodde det skulle ge sig, men inte.
Rörigt värre blev nog det här, hoppas någon förstår!
Borde kanske börja med hennes dagsrutiner, men det är så svårt att styra, jag känner mig hur dum som helst!
Ska jag kanske testa med gröt på kvällen i stället?