Anonym (prata) skrev 2013-06-07 23:39:11 följande:
Ringa mansjouren? Kom igen nu... de har nog värre saker att syssla med än en enstaka örfil. Jag håller med om att det är helt oacceptabelt, men det KAN faktiskt ske "i stridens hetta" utan att det betyder "kvinnomisshandlare av stora mått". Jag har själv örfilat min man vid något enstaka tillfälle för några år sedan. Blev så utan att jag tänkte efter, och det har aldrig upprepats. TS, bra att du ångrar dig och inser vad du gjort. Detta är INTE OK! Inte hennes beteende heller, men det är upp till er hur ni väljer att "kommunicera". Jag tror inte det är fel att väcka henne för att prata nu. Risken finns om du somnar att hon sticker iväg imorgon innan du hunnit vakna. Ju längre tid det går innan ni pratar, desto jobbigare kan det bli. Du bör be ordentligt om ursäkt - både för örfilen, och för att du inte gick ut ur rummet när hon ville sova (hon är säkert lika upprörd över detta som över örfilen). Sitter man i sängen så lämnar man företräde till den som vill sova! "Gå ut själv om du vill sova, skitunge" är oerhört omoget och jag förstår att hon blev rasande av det. Vill du att allt skall bli bra, så tag även på dig skulden för grälet (sen borde hon också hanterat det annorlunda än knuffar och hårda ord).
Det gör ingen skada att ta detta på allvar. Det kan däremot göra stor skada att förminska det. Och btw, att örfila sin man "några gånger" är några gånger för mycket. Jag hoppas att det inte händer igen.