• LinneaJosie

Jag slog min flickvän, ångrar jätte mycket!

Jag tycker att du ska kolla upp närmsta mansjour och kontakta dem. Våld är inte okej.

• LinneaJosie
    Anonym (S) skrev 2013-06-07 23:05:07 följande:
    Mansjour.. är det verkligen nödvändigt? Vad erbjuder de för hjälp? Kommer jag bli anmäld för vad jag har gjort? 

Nödvändigt? Ja, du slog din flickvän. Det var väldigt allvarligt och hjälp är definitivt nödvändigt. Jag är inte helt säker på policy gällande anmälan, men det är nog alltid möjligt att ringa anonymt för att rådfråga.
  • LinneaJosie
    Anonym (S) skrev 2013-06-07 23:17:21 följande:
    Nödvändigt var mer riktad åt för att jag skäms oerhört mycket så jag vet inne hur jag ska prata om det här. Kan men mejla innan för att vara säker
    AngieT skrev 2013-06-07 23:08:21 följande:
    Du blir väl anmäld om hon vill det, tror jag. Har ni pratat efter det här? Alltså, hon använde ju också våld och kallade dig för saker. Det är inte mer okej att använda våld bara för att man är tjej. Dock tog ju du steget längre när du örfilade henne.
    Nej, vi har inte hunnit prata ut om allt och jag vill verkligen lösa eller åtminstone prata med henne. Det hände för några timmar sen så jag har inte kunnat be om ursäkt.  Att båda skrek och sa fula saker var fel absolut, när hon knuffades var det inget allvarligt och egentligen inget som jag reagerade starkt på och jag vet själv att jag tog i när jag slog henne. 

Googla mansjouren, jag har dålig koll. Jag skulle gissa att det finns möjlighet till visst anonymt stöd. Om du tar tag i det här på en gång har du stora chanser att låta bli att upprepa ett sånt beteende!
  • LinneaJosie
    Anonym (prata) skrev 2013-06-07 23:39:11 följande:
    Ringa mansjouren? Kom igen nu... de har nog värre saker att syssla med än en enstaka örfil. Jag håller med om att det är helt oacceptabelt, men det KAN faktiskt ske "i stridens hetta" utan att det betyder "kvinnomisshandlare av stora mått". Jag har själv örfilat min man vid något enstaka tillfälle för några år sedan. Blev så utan att jag tänkte efter, och det har aldrig upprepats. TS, bra att du ångrar dig och inser vad du gjort. Detta är INTE OK! Inte hennes beteende heller, men det är upp till er hur ni väljer att "kommunicera". Jag tror inte det är fel att väcka henne för att prata nu. Risken finns om du somnar att hon sticker iväg imorgon innan du hunnit vakna. Ju längre tid det går innan ni pratar, desto jobbigare kan det bli. Du bör be ordentligt om ursäkt - både för örfilen, och för att du inte gick ut ur rummet när hon ville sova (hon är säkert lika upprörd över detta som över örfilen). Sitter man i sängen så lämnar man företräde till den som vill sova! "Gå ut själv om du vill sova, skitunge" är oerhört omoget och jag förstår att hon blev rasande av det. Vill du att allt skall bli bra, så tag även på dig skulden för grälet (sen borde hon också hanterat det annorlunda än knuffar och hårda ord).

Det gör ingen skada att ta detta på allvar. Det kan däremot göra stor skada att förminska det. Och btw, att örfila sin man "några gånger" är några gånger för mycket. Jag hoppas att det inte händer igen.
Svar på tråden Jag slog min flickvän, ångrar jätte mycket!