• Anonym (dah)

Varför daltar ni med era ungar!?

Ja du är du förälder själv?

Man ska inte kräna barn ständigt  låta förbannad och banna hit och dit för ganska normalt bettende är rent utsagt psykisk misshandel  ett barn skall vara  säker med sina föräldrar..

Och alla människor behöver egen tid, människor är inga robotar.

Ditt vis skulle ge högst gapig trottsiga barn som skulle bli regelrätt odrägliga..

Låt barn vara barn..

Hade du gapat på min unge så hade du fått höra ett och annat..             

• Anonym (dah)
    Lilia skrev 2013-06-08 15:37:08 följande:

Så ett barn ska alltså få bete sig hur som helst annars är det misshandel? Det ska få slå på människor, dra hundar i öronen (hårt), jaga fåglar, spotta inomhus, skrika så högt de kan i någons öra... Jag har varit med om alla de här sakerna med helt okända barn i affärer och dylikt. Och föräldrarna tycker att det är helt okej.

var har jag sagt hur som helst???????????

Barn är högljuda när de leker lev med det..

i övrigt uppfostrar man sina ungar efter bästa förmåga    
  • Anonym (dah)
    Anonym (trött) skrev 2013-06-08 15:46:43 följande:
    Just den meningen är ju det som gör att dina barn är precis som du, helt tappade och saknar instinkt till vad som är ett normalt beteende eftersom dom inte fått lära sig det från start.

Hat ganka bra instinkt, ingen har någon sin klagat över mina två barn tvärtt om..

Trotts har med barns utvecklings faser att göra, läs på om forskning som är gjord innan du fortsatt yttrar dig tack.

• Anonym (dah)
    ClaraV skrev 2013-06-08 16:36:00 följande:
    Jag håller helt med ts. Jag blir chockad många gånger när jag ser hur föräldrar låter barnen hållas.

Jag har väldigt strikta regler för min dotter på snart tre år. Och hon beter sig bra. Men visst. Hon trotsar, och spottar och skriker och beter sig. Men handlandet får konsekvenser. Hur ska ett barn lära sig vad som är rätt och fel om man inte vågar ta konflikter? Förstår inte vad det svåra i det hela är. När jag var liten så blev inte jag uppfostrad av en tv eller iphone, och jag fick skäll om jag gjorde fel, och jag fick bannor om jag svor och betedde mig. Jag fick lära mig att visa respekt för vuxna och andra barn. Och inte känner jag mig misshandlad eller kränkt för det.

Våga uppfostra era barn.

Kolla upp så du inte bryter mot barn´konvetionen och framför allt svenklag i din barn uppfostran för då är det du som sedan får stå för koncekvenserna

tyvärr inte många som fattar det.. 
Svar på tråden Varför daltar ni med era ungar!?