• Anonym (trött)

Varför daltar ni med era ungar!?

Dagens föräldrar gör mig galen, vad fan är det för fel på er?
    VARFÖR får barnen göra precis som dom vill, skrika, inte ha kläder på sig, inte äta, inte sitta still, svära m.m Det ni gör är säger till barnet 20 gånger att man inte får skrika tillslut ger ni upp och säger "Jag orkar inte". Säger man till ert barn när de uppenbarligen beter sig jävligt illa t ex spottar inomhus så blir ni sura och kramar ert ledsna barn??! Ni dumpar dom i soffan med en platt eller iphone så att ni kan "vila", evigt klagande om att ni inte får egen tid eller att dom kostar och är jobbiga. 
    Detta daltade är så himla sjukt.... varför kan man inte säga till sitt barn på skarpen!? Förklara gärna.    

• Svar på tråden Varför daltar ni med era ungar!?
  • Anonym (dah)

Ja du är du förälder själv?

Man ska inte kräna barn ständigt  låta förbannad och banna hit och dit för ganska normalt bettende är rent utsagt psykisk misshandel  ett barn skall vara  säker med sina föräldrar..

Och alla människor behöver egen tid, människor är inga robotar.

Ditt vis skulle ge högst gapig trottsiga barn som skulle bli regelrätt odrägliga..

Låt barn vara barn..

Hade du gapat på min unge så hade du fått höra ett och annat..             

• Lilia
    Anonym (dah) skrev 2013-06-08 15:33:19 följande:
    Ja du är du förälder själv?Man ska inte kräna barn ständigt  låta förbannad och banna hit och dit för ganska normalt bettende är rent utsagt psykisk misshandel  ett barn skall vara  säker med sina föräldrar..Och alla människor behöver egen tid, människor är inga robotar.Ditt vis skulle ge högst gapig trottsiga barn som skulle bli regelrätt odrägliga..Låt barn vara barn..Hade du gapat på min unge så hade du fått höra ett och annat..             

Så ett barn ska alltså få bete sig hur som helst annars är det misshandel? Det ska få slå på människor, dra hundar i öronen (hårt), jaga fåglar, spotta inomhus, skrika så högt de kan i någons öra... Jag har varit med om alla de här sakerna med helt okända barn i affärer och dylikt. Och föräldrarna tycker att det är helt okej.
  • Anonym (oxå förälder)

Man ska inte kräna barn ständigt  låta förbannad och banna hit och dit för ganska normalt bettende är rent utsagt psykisk misshandel  ett barn skall vara  säker med sina föräldrar..

Ditt vis skulle ge högst gapig trottsiga barn som skulle bli regelrätt odrägliga..

Låt barn vara barn..

curlingförälder?
  • Anonym (trött)

Låt barn vara barn..

Ja jag har barn själv och många gånger har jag fått höra att dom är "soldatuppfostrade" men snälla nån, är det så himla svårt att veta vem det är som bestämmer?

* Man skriker och trotsar inte, vill man ha något ber man snällt. Kan man inte be snällt får man det inte heller.
    * Man spottar, slår och kastar inte grejer för det kommer leda till att man då helt enkelt har ett rum utan en enda leksak och inga kompisar. Why? Ja kan man inte bete sig så ska man inte heller bli belönad med leksaker, inser man inte värdet i sina leksaker som kostar pengar eller i vänner och respekt nä då får man väl vara utan tills man lär sig bete sig. 
    * Man äter ordentligt, man kastar inte maten runt sig (såvida man inte är bebis). Tänker man inte äta ordentligt blir man utan mat tills man kommer på sig själv. Mat äter man vid bordet och inte överallt här hemma.

VAD exakt med detta är det som är så himla svårt för många föräldrar? Om man visar dom från start att det är såhär det fungerar så är det knappast några problem hur trotsiga barn man än har. Man ger fan inte vika och säger "Jag orkar inte"          
  • Anonym (trött)

Låt barn vara barn..

Just den meningen är ju det som gör att dina barn är precis som du, helt tappade och saknar instinkt till vad som är ett normalt beteende eftersom dom inte fått lära sig det från start.
  • Anonym (dah)
    Lilia skrev 2013-06-08 15:37:08 följande:

Så ett barn ska alltså få bete sig hur som helst annars är det misshandel? Det ska få slå på människor, dra hundar i öronen (hårt), jaga fåglar, spotta inomhus, skrika så högt de kan i någons öra... Jag har varit med om alla de här sakerna med helt okända barn i affärer och dylikt. Och föräldrarna tycker att det är helt okej.

var har jag sagt hur som helst???????????

Barn är högljuda när de leker lev med det..

i övrigt uppfostrar man sina ungar efter bästa förmåga    
  • Anonym (dah)
    Anonym (trött) skrev 2013-06-08 15:46:43 följande:
    Just den meningen är ju det som gör att dina barn är precis som du, helt tappade och saknar instinkt till vad som är ett normalt beteende eftersom dom inte fått lära sig det från start.

Hat ganka bra instinkt, ingen har någon sin klagat över mina två barn tvärtt om..

Trotts har med barns utvecklings faser att göra, läs på om forskning som är gjord innan du fortsatt yttrar dig tack.

• Lilje

Jag är ingen superstrikt morsa, men mina barn uppför sig ändå.  Är dom duktiga får dom höra det, är dom inte snälla får dom höra det.  Men oftast får jag ge beröm.  :)

• Anonym (trött)
    Lilje skrev 2013-06-08 15:56:11 följande:
    Jag är ingen superstrikt morsa, men mina barn uppför sig ändå.  Är dom duktiga får dom höra det, är dom inte snälla får dom höra det.  Men oftast får jag ge beröm.  :)

Är just det jag menar, det behövs ingen raketforskning för att veta var gränsen ska gå.
  • Anonym (trött)
    Anonym (dah) skrev 2013-06-08 15:55:13 följande:

Hat ganka bra instinkt, ingen har någon sin klagat över mina två barn tvärtt om..

Trotts har med barns utvecklings faser att göra, läs på om forskning som är gjord innan du fortsatt yttrar dig tack.

JA ingen har väl sagt att barn inte trotsar? MEN det är väll fortfarande upp till den vuxne att sätta gränser och på hur trots ska få yttra sig!
Svar på tråden Varför daltar ni med era ungar!?