Anonym (dah) skrev 2013-06-08 15:33:19 följande:
Ja du är du förälder själv?
Man ska inte kräna barn ständigt låta förbannad och banna hit och dit för ganska normalt bettende är rent utsagt psykisk misshandel ett barn skall vara säker med sina föräldrar..
Och alla människor behöver egen tid, människor är inga robotar.
Ditt vis skulle ge högst gapig trottsiga barn som skulle bli regelrätt odrägliga..
Låt barn vara barn..
Hade du gapat på min unge så hade du fått höra ett och annat..
Ja jag har barn själv och många gånger har jag fått höra att dom är "soldatuppfostrade" men snälla nån, är det så himla svårt att veta vem det är som bestämmer?
* Man skriker och trotsar inte, vill man ha något ber man snällt. Kan man inte be snällt får man det inte heller.
* Man spottar, slår och kastar inte grejer för det kommer leda till att man då helt enkelt har ett rum utan en enda leksak och inga kompisar. Why? Ja kan man inte bete sig så ska man inte heller bli belönad med leksaker, inser man inte värdet i sina leksaker som kostar pengar eller i vänner och respekt nä då får man väl vara utan tills man lär sig bete sig.
* Man äter ordentligt, man kastar inte maten runt sig (såvida man inte är bebis). Tänker man inte äta ordentligt blir man utan mat tills man kommer på sig själv. Mat äter man vid bordet och inte överallt här hemma.
VAD exakt med detta är det som är så himla svårt för många föräldrar? Om man visar dom från start att det är såhär det fungerar så är det knappast några problem hur trotsiga barn man än har. Man ger fan inte vika och säger "Jag orkar inte"