Introducera ny katt
Jag släpper alltid ut nya jourkattungar med en gång till dom andra katterna, visserligen är mina katter väldigt vana efter ett par hundra små snorvalpar
Jag släpper alltid ut nya jourkattungar med en gång till dom andra katterna, visserligen är mina katter väldigt vana efter ett par hundra små snorvalpar
Köp Feliway och plugga in i väggen. Bjud på godsaker så att dom äter bredvid varandra. Att släppa ihop dom så att dom "får göra upp" tycker jag inte du ska göra, risken finns att du då får åka till veterinär med någon av dem. Har du provat att gnugga en handduk emellan dom? Är alla kastrerade?
Testa att sammanföra dom under bevakning. En kattunge är undergiven och oftast inget hot mot de vuxna katterna. Lite morr och fräs är fullt normalt då de vuxna ska visa rangordningen. Tänk på att hålla dig lugn själv och låt dom träffa varandra. Kattungen ska givetvis vara hos er under natten hur ni än gör.
Speciell kattungeblötmat behövs inte då det är samma innehåll men mindre bitar i den bara. Ingen av katterna här hemma gillar Mjau i burk och den innehåller dessutom konserveringsmedel. Den håller dessutom endast ca två dagar när den är öppnad så den hinner inte ta slut. En Mjau tetra kostar 12:- och innehåller 370g, det är inte mycket pengar. Icas portionspåsar är även den bra mat, 44:- för tolv 100g påsar.
Det kan du absolut men som sagt, ingen av mina egna eller jourkatterna tycker om Mjau i burk, verkar vara helt olika recept. Köp helst de fiskfria sorterna eftersom fisk är högallergent.