-
Har man rätt att sparka på lösa djur menar du? Kan jag sparka på igelkottarna eller fåglarna?Supertorsk skrev 2013-06-09 16:49:44 följande:Låter ni er katt gå lös på allmän plats utan kontroll?
-
Är det kattens fel menar du? Får katten skylla sig själv för att den blir sparkad av en elak jävul för att dess ägare inte tar ansvar? är det OKEJ att sparka på djur? tycker du det? Tama eller inte spelar väl för f*n ingen roll. man sparkar inte på andra levande varelser.Supertorsk skrev 2013-06-09 16:55:06 följande:Vilda djur skyddas av staten. Tama djur av deras ägare. Men om ägaren inte tar sitt ansvar, vems fel är det?
-
Men om jag inte tycker om hundar då. Får jag sparka på dom menar du? Jag menar dom ser man ju överallt. Ska inte hundägaren hålla sina hundar borta från mig?Supertorsk skrev 2013-06-09 16:59:03 följande:Kattens ägare borde hålla katten ifrån andra människor, som kanske inte tycker om katter.
-
Men menar du att grannen sparkade ts katt i självförsvar?Supertorsk skrev 2013-06-09 17:03:04 följande:Självförsvar mot lösa hundar är tillåtet.
-
Håller med. Man är SJUK i huvudet om man tycker man har rätt att sparka på oskyldiga djur oavsett vilket djur det handlar om. men tydligen är det enligt vissa okej att sparka på djur man inte tycker om.och skrev 2013-06-09 17:04:21 följande:Om man inte klarar av att låta bli att våldföra sig på saker man inte tycker om bör man söka hjälp hos närmsta psykmottagning.
-
Menar du på allvar att man har rätt att gå fram till ett djur som sitter i godan ro och sparka det i magen? kan jag sparka på gubbar också om jag inte gillar dom?Supertorsk skrev 2013-06-09 17:08:27 följande:Envar har rätt att skydda sig mot närkontakt med husdjur, som ägaren inte har omedelbar kontroll över.
-
Har jag skämtat om det? Jag frågade hur man kan tycka det är okej att sparka och skada oskyldiga djur bara för att man kanske inte gillar katter.Anonym (kattägare) skrev 2013-06-09 17:18:14 följande:
polisen som tog i mot anmälan såg inte det som okej att sparka på en katt som inte gort något. jag bryr mig inte om löjliga komentarer där man jämför människor med djur. jag är orolig för hur min katt mår efter sparken den har inte kommit hem än den gapade lite innan den försvann nu vet jag inte.
jag har fått avliva en katt 1 gång innan som någon sparkat i magen det är inget roligt inget att skämta om det var mycket jobbigt att se hur dåligt katten mådde och hur ont den hade efter sparken . -
Eh antastar??? Menar du angriper eller attackerar kanske? och tycker du en katt som sitter still i en buske är aggressiv och förtjänar att få en spark i magen? Förlåt men jag förstår inte hur du tänker.Supertorsk skrev 2013-06-09 17:34:29 följande:En katt som antastar får man försvar sig emot.
-
Och att jaga bort tycker du är likvärdigt med att sparka den i magen och riskera att skada den allvarligt? Du är lite dålig på att svara på frågor man ställer.Supertorsk skrev 2013-06-09 18:09:21 följande:Katter sprider hjärnparasiten Toxoplasma gondi varhelst den bajsar. Det är rätt att jaga bort en katt från alla allmänna platser.
-
Hahaha, viiist!(not)Supertorsk skrev 2013-06-09 18:11:46 följande:Om katten bajsar är det detsamma som allmänfarlig vårdslöshet.
-
Supertorsk simmade visst iväg. Blev det för jobbigt kanske?
-
Alltså supertorsk hur tänker du?? Kan du snälla svara på den frågan i alla fall? Du har inte svarat på mina andra nämligen. Bara med en massa rappakalja.
-
Varför du tycker det är okej att sparka en katt i magen?
Hur du tänker när du tyckte att grannen hade rätt att göra som han gjorde?
Varför du tror det är lagligt att gå fram till djur man inte gillar och sparka dom? -
Sen kan du läsa mina frågor igen. Jag hoppas du kan ge väldigt bra svar nämligen.
Ja och hur du kan anse att en katt som sitter för sig själv i en buske är samma sak som en attackerande katt och då förtjänar att få magen söndersparkad? -
Suck svara på mina frågor då! Men jag antar att det är lönlöst att diskutera med denna torsk. Han verkar ju inte fatta vad andra skriver i tråden utan tuggar på i sitt egna lilla spår.
-
Jag HAR redan gjort det. Men du verkar ju inte ha alla hästar hemma så jag är inte förvånad att du "missat" mina frågor.
-
Jag tror också bara han vill provocera. Ingen kan vara så trög på riktigt.
-
Men du ÄR trög på riktigt så jag kommer inte ödsla mer tid på dig.