• BusJohanna

Göra på kryssning?

Undrar bara vad man gör på en kryssning (Finland/Åland å liknande) om man inte ska dricka? Har alltid tyckt att det verkar så tråkigt.
    Satt och kollade på tv och det är reklam för kryssningar och att barn åker billigt/gratis.
    Om man åker med barn så dricker man ju inte men vad gör man då??

Dricker aldrig alkohol och åker därför aldrig på kryssning då jag fått intryck av att det är det man gör.

Det är inget elakt mot ngn eller surt utan jag är ärligt nyfiken. Vore ju trist om jag missat att det kan vara kul.
    Så, vad gör man på kryssning utan alkohol?

• Svar på tråden Göra på kryssning?
  • Sweet life

Man kan bada i relaxavdelningen (beroende på båt). Man kan dricka alkoholfria drinkar. Delta i de aktiviteter som ordnas ombord. Barnen kan man gå med till den barnhörna som brukar finnas.

• Nattsvart

Som sweet life säger, bada om det är en sån båt, barnhörna/lekrum, karaoke för barn, lyssna på trubadur eller band och dansa, äta på restaurang, handla taxfree..

Det beror väl lite på åldern om de tycker att sånt är kul, men vår femåring pratade om båten i nästan ett år efter kryssningen :)

Kan tillägga att vi åkte en vardag, på helgerna kan jag tänka mig att det är mycket fylla.

• Aniiee

Vad är det för fel på att bara göra ingenting? Stå på däck och bara vara och njuta av skärgården? Annars kan man spela (om man hittar en ledig spelautomat, pensionärerna är bra på att lägga beslag på 2-3 apparater var =)), ta en spatimme, äta gott, spela melodikrysset på döndagmornar (är det melodikrysset på söndagar?) 

Jag har åkt med [en av båtarna] varje år sen jag var 4 månader gammal. Det är lika mysigt nu som då. Nu på sommaren har de mycket för barnen att göra, med barnklubbar och grejer. Det är bara för de vuxna att sätta sig i caféet och njuta och ungarna får underhållning.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Filip1990

Åker varje till varannan månad och har gjort så i åratal.

Njut av skärgårdarna och havet.

Spela på banditer.

Handla i taxfreen.

Titta på showen/erna.

Lyssna på banden.

Basta, bada, ta någon behandling.

Ät gott.

Slappa!

Om du åker till Helsingfors, Tallinn eller Riga så kan du njuta av en dag i land.

• MEE83

Har inte varit på kryssning sedan 2003, och då var det special chartrat. Har åkt Danmarks båten några gånger när jag var liten med.

Men konventionella kryssningar har jag inte varit på som vuxen.

Dessa Kryssningar brukade dock vara otroligt roliga.

Svar på tråden Göra på kryssning?