• Anonym (Bc tjej)

Är alltid Bodycontact så hysteriskt för tjejer?

Blev nyfiken efter ha läst om BC här och reggade mig där för några dagar sedan. Vet inte om det beror på att jag 'r nyregistrerad och ses som ett lätt offer eller någit men jag får vansinnigt mycket mejl. Hinner knappt läsa igenom dom och än mindre svara på de som faktiskt verkar intressanta. tar ju en evig tid att vaska ut de intressanta bland alla de meddelandena.

Jag trodde att man skämtade om hur det är på BC men inser nu att det inte var det. Inte för att man direkt känner sig unik och utvald.

Hinner ni med att läsa all mejl?

• Svar på tråden Är alltid Bodycontact så hysteriskt för tjejer?
  • Anonym (tjej27)

Ehh nej, det gör man inte. Eller jag gjorde inte det iaf den tiden jag var där. Hade nog över 500 olästa mail. Det var ett heltidsjobb att gå igenom inkorgen och sedan sålla, sålla och sålla... Sen fick man blockera många som inte kunde acceptera att man inte svarade dem. Skulle jag svara alla mail så hade jag inte haft något liv.

Inte många 10-poängare på den sidan... 

• Anonym (Bc tjej)
    Anonym (tjej27) skrev 2013-06-10 11:17:38 följande:
    Ehh nej, det gör man inte. Eller jag gjorde inte det iaf den tiden jag var där. Hade nog över 500 olästa mail. Det var ett heltidsjobb att gå igenom inkorgen och sedan sålla, sålla och sålla... Sen fick man blockera många som inte kunde acceptera att man inte svarade dem. Skulle jag svara alla mail så hade jag inte haft något liv.

Inte många 10-poängare på den sidan... 
    Ja ungefär som jag då. Vill i alla fall läsa igenom mejlen så man inte går miste om någon som kanske är rätt. En del mejl behöver man dock inte öppna upp och läsa ens utan det räcker att se förhandsgranskningen. Bra funktion så man batra kan radera de där "Hej läget" mejlen
  • Anonym (man32)

Hur lång tid tar ni på er för att hinna igenom era meddelanden? Jag skrev ett brev (och det var ett riktigt brev och inte bara hej och liknande) till en tjej som verkade väldigt intressant men hon har har inte läst det trots att hon varit inne därefter. Lite konstigt att hon inte brytt sig om att läsa för hon hade kollat min profil (efter jag varit inne på hennes) innan jag skickade brevet. Fast det kanske tar sin tid innan hon kommer till mitt brev.

• Anonym (man32)
    Anonym (tjej27) skrev 2013-06-10 11:17:38 följande:

Inte många 10-poängare på den sidan..
    Jo jag är
  • Anonym (tjej27)
    Anonym (man32) skrev 2013-06-10 11:25:40 följande:
    Hur lång tid tar ni på er för att hinna igenom era meddelanden? Jag skrev ett brev (och det var ett riktigt brev och inte bara hej och liknande) till en tjej som verkade väldigt intressant men hon har har inte läst det trots att hon varit inne därefter. Lite konstigt att hon inte brytt sig om att läsa för hon hade kollat min profil (efter jag varit inne på hennes) innan jag skickade brevet. Fast det kanske tar sin tid innan hon kommer till mitt brev.

Hon kanske inte tyckte din profil var tillräckligt intressant? Annars hade hon svarat.

Vad har du för bild/bilder?

Jag gick enbart efter bilderna först och främst. Så en klar fördel med ansiktsbilder.

Sedan de här långa mailen orkade jag inte läsa utan ögnade bara igenom lite snabbt. Som sagt, bilderna var avgörande för min del. Sedan är jag en tjej som gärna går rakt på sak, jag har svårt för mail med frågan om hur jag mår eller vad jag har för mig. Ska man skriva till mig så ska man vara rak på sak. Har liksom ingen ork till ytligt snack.
  • Anonym (man32)
    Anonym (tjej27) skrev 2013-06-10 12:44:34 följande:

Hon kanske inte tyckte din profil var tillräckligt intressant? Annars hade hon svarat.
    Vad har du för bild/bilder?

Jag gick enbart efter bilderna först och främst. Så en klar fördel med ansiktsbilder.
    Sedan de här långa mailen orkade jag inte läsa utan ögnade bara igenom lite snabbt. Som sagt, bilderna var avgörande för min del. Sedan är jag en tjej som gärna går rakt på sak, jag har svårt för mail med frågan om hur jag mår eller vad jag har för mig. Ska man skriva till mig så ska man vara rak på sak. Har liksom ingen ork till ytligt snack.
    Nja jag har väl inte räknat att hon skall svara. Brukar kanske få ett svar på 10 om ens det. Men hon har inte ens öppnat brevet. Och hon har inte kollat min profil efter jag skickade för då hade jag ju hajat att hon inte var intresserad. Inget att bry sig om så är det på BC men lite nyfiken hur ni tjejer tänker
  • Anonym (Bc tjej)
    Anonym (man32) skrev 2013-06-10 13:12:07 följande:
    Nja jag har väl inte räknat att hon skall svara. Brukar kanske få ett svar på 10 om ens det. Men hon har inte ens öppnat brevet. Och hon har inte kollat min profil efter jag skickade för då hade jag ju hajat att hon inte var intresserad. Inget att bry sig om så är det på BC men lite nyfiken hur ni tjejer tänker
    Tja hon har kanske inte hunnit komma till ditt mejl ännu. jag har en hel hög jag inte hunnit läsa ännu. du får nog ha lite tålamod
  • BodyContact

Det absolut bästa (om du är tjej åtminstone) är att du direkt när du skapat ditt konto går in på Inställningar och väljer vilka profiltyper som du vill få brev från. Är du dessutom PLUS-medlem så kan du välja åldrar på de som får skicka brev.

Det minskar brevskörden en del.

Så ja, är du tjej och skapar konto på BodyContact så kommer du få drivor med brev, nästan snabbare än vad kan svara. Förhoppningsvis hittar du en hel del guldkorn där också :)

• Clownensglädje
    Anonym (Bc tjej) skrev 2013-06-10 10:24:39 följande:
    Blev nyfiken efter ha läst om BC här och reggade mig där för några dagar sedan. Vet inte om det beror på att jag 'r nyregistrerad och ses som ett lätt offer eller någit men jag får vansinnigt mycket mejl. Hinner knappt läsa igenom dom och än mindre svara på de som faktiskt verkar intressanta. tar ju en evig tid att vaska ut de intressanta bland alla de meddelandena.

Jag trodde att man skämtade om hur det är på BC men inser nu att det inte var det. Inte för att man direkt känner sig unik och utvald.

Hinner ni med att läsa all mejl?
    Välkommen till dejtingvärlden online. Här är det en grov överrepresenation av män och de få tjejer som finns blir överösta av allt skit..
  • Fröken reserverad

När jag fanns på BC så fanns inte en chans att jag skulle orka/ hinna läsa alla mail. Jag gjorde som så att jag läste de brev jag hann i början och svarade på de som utmärkte sig, och fortsatte skriva med dem. Någon gång var jag inloggad då ingen av de jag brukade prata med var inloggad och hade läst de brev från brevvännerna redan och svarat och då fanns det plats för att läsa ett par brev av okända och kanske svara om något var intressant.

Varje gång jag loggade in fick jag ca 30-40 nya brev från okända människor. Hade konstant ca 500 olästa brev (har för mig att breven togs bort efter en månad eller tre). Så togs 50 bort så kom 50 nya..

Så är man kille så är det bara ren tur om man får svar från en tjej helt enkelt. 

Reserverad står för upptagen.
Svar på tråden Är alltid Bodycontact så hysteriskt för tjejer?