• Anonym (Bc tjej)

Är alltid Bodycontact så hysteriskt för tjejer?

Blev nyfiken efter ha läst om BC här och reggade mig där för några dagar sedan. Vet inte om det beror på att jag 'r nyregistrerad och ses som ett lätt offer eller någit men jag får vansinnigt mycket mejl. Hinner knappt läsa igenom dom och än mindre svara på de som faktiskt verkar intressanta. tar ju en evig tid att vaska ut de intressanta bland alla de meddelandena.

Jag trodde att man skämtade om hur det är på BC men inser nu att det inte var det. Inte för att man direkt känner sig unik och utvald.

Hinner ni med att läsa all mejl?

• Svar på tråden Är alltid Bodycontact så hysteriskt för tjejer?
  • Ovidius

Kan tänka att många tjejer med dåligt självförtroende och dålig självkänsla ligger o göttar sig på BC.

• Alexiandra
    Anonym (?) skrev 2013-06-12 22:30:58 följande:
    En sak jag undrar över som jag noterat på en del kvinnliga profiler. Ser rätt många som loggar in men sen förblir inaktiva men ligger kvar inne. Förstår inte riktigt vad man gör då. Loggar man in och låter det vara för att det skall komma brev eller vad är syftet? Fattar inte det riktigt.
    Man loggar in, raderar puckomailen och surfar vidare till någon annan sida men utan att logga ur. Då ligger man kvar inloggad men inaktiv.

Man får hysteriskt mycket puckomail, men det finns guldkorn med. Jag har aldrig misslyckats med att hitta det jag söker på BC. Men jag skulle inte vilja vara man där, snacka om motvind. Å andra sidan om man bara bemödar sig liiite mer än genomsnittet har man mycket vunnet som man där..
  • Fröken reserverad
    Anonym (?) skrev 2013-06-12 22:30:58 följande:
    En sak jag undrar över som jag noterat på en del kvinnliga profiler. Ser rätt många som loggar in men sen förblir inaktiva men ligger kvar inne. Förstår inte riktigt vad man gör då. Loggar man in och låter det vara för att det skall komma brev eller vad är syftet? Fattar inte det riktigt.
    Man loggar in, kollar om Han svarat eller är inloggad, sen gör man något annat utan att logga ut. Efter ett tag blev man utloggad automatiskt.
    Reserverad står för upptagen.
  • Anonym (?)
    Alexiandra skrev 2013-06-13 12:56:16 följande:
    Man loggar in, raderar puckomailen och surfar vidare till någon annan sida men utan att logga ur. Då ligger man kvar inloggad men inaktiv.

Man får hysteriskt mycket puckomail, men det finns guldkorn med. Jag har aldrig misslyckats med att hitta det jag söker på BC. Men jag skulle inte vilja vara man där, snacka om motvind. Å andra sidan om man bara bemödar sig liiite mer än genomsnittet har man mycket vunnet som man där..
    Jo sant. Fast förutsättningen är ju att personen i alla fall läser ens mail vilket inte alltid verkar vara fallet vad en del skrivit här.
  • Alexiandra
    Anonym (?) skrev 2013-06-13 14:54:14 följande:
    Jo sant. Fast förutsättningen är ju att personen i alla fall läser ens mail vilket inte alltid verkar vara fallet vad en del skrivit här.
    Det kan man också påverka. Utan att öppna ser jag ju de första orden. 
    Vänta ska jag logga in så kommer du förstå...

Mina senaste fyra mail från personer som tidigare inte mailat har följande inledning som syns utan att öppna dem:

"Tjabba tjejen! 20*18 cm,rakad och renlig.."
    "Hej, skype?"
    "Hej. Skulle du vilja träffa en trevlig yngre kille för mysiga.."
    "Hej, allt bra? Kan en välutrustad kille vara nåt?"

Alla de gick i papperskorgen. Olästa. 

LÄSTE gjorde jag däremot de som jag såg det här av utan att öppna:
    "För att jag ens ska komma på tanken att ligga med någon måste..."
    "Hallå där! Trevlig och attraktiv man söker en kvinna som.."

Den första av ovanstående han har en "dejt" han ;P

Så, tänk på vad du skriver, skippa kukbild på profilen (de går bort direkt) och försök minnas din uppfostran så kommer det gå galant ska du se =)

• telgebo
    Alexiandra skrev 2013-06-13 12:56:16 följande:

Hur bar du dig åt?
  • NOEL75

Jag testade faktiskt att skriva några meddelanden där igår på grund av den här tråden. Fick faktiskt två svar...

Det första löd:
    Det andra: Tack!

Av de olika mailen jag skickade kom svaren på mina minst smakfulla, beskrivande och "trevliga" mail. Dvs när jag la lite mer energi på att skriva mer än det traditionella så kom inga svar.

Min allmänna rekommendation till er killar på BC är.

1. Stäng ner ditt konto om du har något annat som du borde lägga din tid på under dagarna.
    2. Om du ändå väljer att hänga där. Skriv inte långa meddelanden till tjejerna även om det är vad alla säger att de vill ha. För att det skall löna sig ur ett rent "time management perspektiv" så hade svarsfrekvensen behövt öka kraftigt när du skriver mer, så fungerar det inte. I mitt fall uppstod negativ korrelation mellan långa och korta meddelanden. Alltså mer svar på korta...Blev visserligen bara en smiley och ett tack...men det är ju ändå trevligt med en röd symbol vid inboxen.,
    3. När du skriver korta meddelanden. Skriv något riktigt dirty.... Det är trots allt det många tjejer är där för och förmodligen du själv också.
    4. När du testat de här varianterna kan du hoppa tillbaks till nummer ett vilken du förmodligen hoppade över om du kommit till nummer fyra.

Lycka till alla killar.... 

• Alexiandra
    telgebo skrev 2013-06-13 15:28:43 följande:

Hur bar du dig åt?
    Måste vara min oemotståndliga charm? ;) 

Skämt åsido, jag vet inte? Jag har skyhöga krav, och nu sist tog det två dagar att hitta ett guldkorn - och det är så det brukar fungera?

Jag ser till att de kan prata om annat än sex, kanske det som är tricket? 
  • Fröken reserverad
    NOEL75 skrev 2013-06-13 15:38:03 följande:
    Jag testade faktiskt att skriva några meddelanden där igår på grund av den här tråden. Fick faktiskt två svar...

Det första löd:
    Det andra: Tack!

Av de olika mailen jag skickade kom svaren på mina minst smakfulla, beskrivande och "trevliga" mail. Dvs när jag la lite mer energi på att skriva mer än det traditionella så kom inga svar.

Min allmänna rekommendation till er killar på BC är.

1. Stäng ner ditt konto om du har något annat som du borde lägga din tid på under dagarna.
    2. Om du ändå väljer att hänga där. Skriv inte långa meddelanden till tjejerna även om det är vad alla säger att de vill ha. För att det skall löna sig ur ett rent "time management perspektiv" så hade svarsfrekvensen behövt öka kraftigt när du skriver mer, så fungerar det inte. I mitt fall uppstod negativ korrelation mellan långa och korta meddelanden. Alltså mer svar på korta...Blev visserligen bara en smiley och ett tack...men det är ju ändå trevligt med en röd symbol vid inboxen.,
    3. När du skriver korta meddelanden. Skriv något riktigt dirty.... Det är trots allt det många tjejer är där för och förmodligen du själv också.
    4. När du testat de här varianterna kan du hoppa tillbaks till nummer ett vilken du förmodligen hoppade över om du kommit till nummer fyra.

Lycka till alla killar.... 
    Bra råd.

Hade jag varit kille och raggat på en tjej som mig hade jag skrivit:

Tja, vad sägs om att bli upptryckt mot väggen ?

Eller något liknande.

Kort, humoristiskt och skulle få mig att kolla på presentationen. Är presentationen lagom kort, visar att den andre har humor, självdistans och inte letar efter den stora kärleken skulle jag svara.

När man väl fått kontakt kan man ju prata film, böcker, sex, jobb, mat, semester..ja det som faller en in.
  • telgebo
    Alexiandra skrev 2013-06-13 15:38:19 följande:
    Måste vara min oemotståndliga charm? ;) 

Skämt åsido, jag vet inte? Jag har skyhöga krav, och nu sist tog det två dagar att hitta ett guldkorn - och det är så det brukar fungera?

Jag ser till att de kan prata om annat än sex, kanske det som är tricket? 

Verkar inte funka oavsett vad vi pratar om, träff får jag till men aldrig något återkommande trots att jag är deras dröm enligt dom, dvs vacker kropp, humor, nåt innaför pannbenet och bra i sängen. Har även testat att bara dejta utan att ha sex funkar inte heller.
  • telgebo

Jag undrar faktiskt om killar på BC läser en tjejs profil det känns faktiskt inte så. Ni killar som häner där inne läser du alltid en tjejs profil innan du skriver till henne?

Jag har tex skrivit i min profil att jag vill gärna kunna se en ansiktsbild på dom att se i deras profil, men många säger att dom inte vill ha det pga jobbet, men jag menar hur stor är sannolikheten att nån på deras jobb skulle logga in på BC just då på just hans profil när han visar en bild på facet i några sek? Inte så stor näst intill obefintlig och om nu det är nån på hans jobb som gör det så kan man ju undra vad den då själv gör på BC.

• Fröken reserverad
    telgebo skrev 2013-06-13 16:08:24 följande:

Verkar inte funka oavsett vad vi pratar om, träff får jag till men aldrig något återkommande trots att jag är deras dröm enligt dom, dvs vacker kropp, humor, nåt innaför pannbenet och bra i sängen. Har även testat att bara dejta utan att ha sex funkar inte heller.
    Men låt bli de som bara ger komplimanger utan att de känner dig. Satsa på de som du kan föra vettiga samtal med istället, de som har samma intressen som du, 

När jag fanns på bc så skällde jag mest ut de som smörade. Ville ha män med humor och integritet. 
  • PrimitivMan

Det pratas mycket om alla stolpskott till män det finns på BC, vilket jag inte betvivlar. Men jag tycker det är lika illa ställt på kvinnosidan faktiskt. Sist jag kollade igenom så fanns det väldigt få som väckte mitt intresse iaf i min region och rätt ålder. Fast då filtrerar jag bort en hel del utifrån deras namn, allt med "mys" eller "busig" går bort direkt. Om det inte är ironiskt dvs. Sen försvinner de med krav som inte funkar (25+ kuk, söker bara kvinnor etc) och kvar finns en väldigt liten skara som det är värt besväret att anstränga sig för. Dvs de som skickar rätt signaler mellan raderna.

Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (man32)
    telgebo skrev 2013-06-13 16:12:09 följande:

Jag undrar faktiskt om killar på BC läser en tjejs profil det känns faktiskt inte så. Ni killar som häner där inne läser du alltid en tjejs profil innan du skriver till henne?

Jag har tex skrivit i min profil att jag vill gärna kunna se en ansiktsbild på dom att se i deras profil, men många säger att dom inte vill ha det pga jobbet, men jag menar hur stor är sannolikheten att nån på deras jobb skulle logga in på BC just då på just hans profil när han visar en bild på facet i några sek? Inte så stor näst intill obefintlig och om nu det är nån på hans jobb som gör det så kan man ju undra vad den då själv gör på BC.

Jag vill då inte att mina arbetskolleger eller andra ser att jag hänger på BC och vad jag gillar sexuellt. Oavsett att de själva gör det (för jag vet ju antagligen inte att de har sett mig då).
  • Alexiandra
    telgebo skrev 2013-06-13 16:08:24 följande:

Tror de att du när du "KK-dejtar" vill ha mer än sex - eller att de inte duger? Bara en tanke?
  • Anonym (?)

En fråga till er tjejer: Tar ni illa upp om man lägger till er i sin adressbok? En del skriver sånt men jag har gjort det för att hålla reda på vilka jag tycker är intressanta.

• paret
    Alexiandra skrev 2013-06-13 15:16:53 följande:
    Det kan man också påverka. Utan att öppna ser jag ju de första orden. 
    Vänta ska jag logga in så kommer du förstå...

Mina senaste fyra mail från personer som tidigare inte mailat har följande inledning som syns utan att öppna dem:

"Tjabba tjejen! 20*18 cm,rakad och renlig.."
    "Hej, skype?"
    "Hej. Skulle du vilja träffa en trevlig yngre kille för mysiga.."
    "Hej, allt bra? Kan en välutrustad kille vara nåt?"

Alla de gick i papperskorgen. Olästa. 

LÄSTE gjorde jag däremot de som jag såg det här av utan att öppna:
    "För att jag ens ska komma på tanken att ligga med någon måste..."
    "Hallå där! Trevlig och attraktiv man söker en kvinna som.."

Den första av ovanstående han har en "dejt" han ;P

Så, tänk på vad du skriver, skippa kukbild på profilen (de går bort direkt) och försök minnas din uppfostran så kommer det gå galant ska du se =)

Såna fick vi också i massor så vi lämnade bc, så enfaldiga svar att vi bara blockerade avsändarna och raderade breven olästa.
Svar på tråden Är alltid Bodycontact så hysteriskt för tjejer?