• MiaIa 90

År 2014 är de år vi ska få en bebis?!

Hej finns de fler en jag som har PCO och hat kämpat mot ett + men som inte fått de en?!

Jag är 23år och min sambo 40åt vi har i år kämpat i mot att få ett efterlängtat + i 2års tid men inte gått så bra. 
    I januari gjorde jag en GBP operation och har tappat 35kg i vikt och hoppas de ska ha hjälpt mig att få rätt så bra mens cykel och att jag har äl.
    Denna månaden körde jag med äl tester och fick stegring starkt mellan 29-31maj men inte helt utslag men tar de som om jag har haft äl endå för aldrig fått så stark stegring på äl test någonsin förut. 
    Nu väntar jag på BIM som är mellan den 11-14juni nu.

Hoppas de tagit sig men känner inget specielt i kroppen och vågar inte hoppas efter så här lång tid som man har försökt.

Finns de mer som är i någon liknande sitts som har kämpat länge mot ett + men inte har kommit någe?
    Och som vill ha en 2014 bebis?
    Kram

• Svar på tråden År 2014 är de år vi ska få en bebis?!
  • MiaIa 90
    trina skrev 2013-06-11 21:45:13 följande:
    Jag kör womanlog för att ha koll på piller, mens och förmodad äl.

"tyvärr" så är jag normalviktig... Ligger till och med i den nedre skalan av normalvikt enligt bmi. Så viktnedgång är inget som kan hjälpa mig :(
    Jag har Period Tracker riktigt bra är den.
    Oki aj då gu vad jobbigt lika jobbigt de som att vara överviktig ju.
    Tråkigt att äl inte fungerar.

• Anlii
    MiaIa 90 skrev 2013-06-11 20:18:16 följande:
    Jo de är det rätt krånglit men har en app som räknar ut lite av sig själv när man skriver när mensen har kommit och när den är slut så räknar den ut ca när äl är nästa gång och när nästa mens ska komma med. 
    Men ta och kör modifast i 2-3veckor de kan du klara finns jätte goda pulver smaker godast som jag tyckte om var chocklad puddingen.

Vi tänkte köra lchf från nästa vecka, har läst i några trådar att det ska vara bra för "pco-folk" (kom inte på nåt bättre ord). Nu äter vi upp allting sött och all pasta denna vecka så vi blir av med det i skafferiet. ;)

Hmm, man kanske skulle försöka med nån sån app då. Ska kika lite.
  • MiaIa 90
    Anlii skrev 2013-06-12 10:21:57 följande:
    Vi tänkte köra lchf från nästa vecka, har läst i några trådar att det ska vara bra för "pco-folk" (kom inte på nåt bättre ord). Nu äter vi upp allting sött och all pasta denna vecka så vi blir av med det i skafferiet. ;)

Hmm, man kanske skulle försöka med nån sån app då. Ska kika lite.
    De är jätte bra finns så mycket gott man kan laga till.
    Bara fråga mig om du undrar något om lchf har själv ätit de 4gånger.

Här blev de inget + denna månaden heller mensen kom i morse:(.
    Mår så dåligt och har sådan jävla mensvärk att jag får ta morfin tabletter jag har kvar sedan efter operationen. 
  • Anlii
    MiaIa 90 skrev 2013-06-12 10:27:19 följande:
    De är jätte bra finns så mycket gott man kan laga till.
    Bara fråga mig om du undrar något om lchf har själv ätit de 4gånger.

Här blev de inget + denna månaden heller mensen kom i morse:(.
    Mår så dåligt och har sådan jävla mensvärk att jag får ta morfin tabletter jag har kvar sedan efter operationen. 
    Nej, vad tråkigt!! =( 
    Det låter riktigt illa att ha så ont, får du nån hjälp för det? =/

Ska absolut fråga dig.
    Är rätt osäker på vad man får/inte får äta. Har dålig koll på vad för frukt och grönt man får äta.
    Av nån anledning har jag fått för mig att tomater ska man undvika.  
  • MiaIa 90
    Anlii skrev 2013-06-12 10:37:09 följande:
    Nej, vad tråkigt!! =( 
    Det låter riktigt illa att ha så ont, får du nån hjälp för det? =/

Ska absolut fråga dig.
    Är rätt osäker på vad man får/inte får äta. Har dålig koll på vad för frukt och grönt man får äta.
    Av nån anledning har jag fått för mig att tomater ska man undvika.  
    Ne får ingen hjälp med de men brukar gå över efter första dagen. 
    Så hoppas på de går över nu med.

Grönskaer får du äta de som växer ovanför jorden som tex tomat,sallad,blomkål och blomkålen kan du göra mos av också jätte gott är de:).
    Ska undvika allt som växer under jorden. 
    Frukt kan du äta 2men helst 1per dag.
    Sök en del på lchf finns massa bra om de:).

• Anlii
    MiaIa 90 skrev 2013-06-12 10:51:29 följande:
    Ne får ingen hjälp med de men brukar gå över efter första dagen. 
    Så hoppas på de går över nu med.

Grönskaer får du äta de som växer ovanför jorden som tex tomat,sallad,blomkål och blomkålen kan du göra mos av också jätte gott är de:).
    Ska undvika allt som växer under jorden. 
    Frukt kan du äta 2men helst 1per dag.
    Sök en del på lchf finns massa bra om de:).

Ja, det är sjukt jobbigt med kramp, så hoppas det är över imorgon!

Grönsaker ovanför jorden. Broccoli också? För jag är helt frälst i broccoli. =)
    Yes, ska sätta mig och kolla runt lite senare. =)  
  • MiaIa 90
    Anlii skrev 2013-06-12 12:07:13 följande:
    Ja, det är sjukt jobbigt med kramp, så hoppas det är över imorgon!

Grönsaker ovanför jorden. Broccoli också? För jag är helt frälst i broccoli. =)
    Yes, ska sätta mig och kolla runt lite senare. =)  
    Jo de är de men måste försöka se framåt  mot nästa försök till bebis men just nu känns se meningslöst. 
    Oja de kan du äta de är så gott med smält ost på tycker jag:). 
  • Anlii
    MiaIa 90 skrev 2013-06-12 12:18:18 följande:
    Jo de är de men måste försöka se framåt  mot nästa försök till bebis men just nu känns se meningslöst. 
    Oja de kan du äta de är så gott med smält ost på tycker jag:). 
    Har du något som kan distrahera till nästa gång? 
    Även om det känns förjävligt, det vet jag att det gör...

Oh, broccoli med smält ost, två favoriter i en. Det måste jag prova. =)  
  • MiaIa 90
    Anlii skrev 2013-06-12 14:39:01 följande:
    Har du något som kan distrahera till nästa gång? 
    Även om det känns förjävligt, det vet jag att det gör...

Oh, broccoli med smält ost, två favoriter i en. Det måste jag prova. =)  
    Nja svårt med de har ju min praktik som jag jobbar på 5tim/dag 4dagar i veckan sedan är jag näst bara hemma. 
    Ska på dop i helgen sedan är de ju midsommar men om appen stämmer har jag äl nästa gång runt den 5juli. 

Gör de de är jätte gott.
    SSedan en grej som är go att.
    Du tar zuccini(stavning) skör upp den lägger några i botten av en ungsform sedan skuren kassler på och zuccini igen sen tomatkross med smak och ost på sen in i ugnen i 20-30minuter på 175grader. Så gott de är.
  • Anlii
    MiaIa 90 skrev 2013-06-12 14:43:44 följande:
    Nja svårt med de har ju min praktik som jag jobbar på 5tim/dag 4dagar i veckan sedan är jag näst bara hemma. 
    Ska på dop i helgen sedan är de ju midsommar men om appen stämmer har jag äl nästa gång runt den 5juli. 

Gör de de är jätte gott.
    SSedan en grej som är go att.
    Du tar zuccini(stavning) skör upp den lägger några i botten av en ungsform sedan skuren kassler på och zuccini igen sen tomatkross med smak och ost på sen in i ugnen i 20-30minuter på 175grader. Så gott de är.
    Åh jäklar... dop kanske inte är rätta stället när man håller på med detta .. 
    Jag var på min sambos kusinbarns dop och jag höll på att springa ut därifrån när några gäster kom in med nyfödda bebisar...
    Hoppas att det går bättre för dig!

Åh, ja det lät också gott. Det kanske inte blir så svårt som jag trodde ändå! =)  
Svar på tråden År 2014 är de år vi ska få en bebis?!