• Insatt

Tjejer, varför röker ni?

Alltså exakt detta undrar jag, hur kan ni tillåta er att röka? Jag ser fler och fler som röker och jag undrar varför tillåter ni er att röka (ja jag vet att jag upprepar mig, men så är jag)? Ni som nu röker, är ni lyckliga? Jag röker inte och är såååååååååååååååååååååååå lycklig över att jag är så himla duktig som inte gör det utan är hälsosam på i alla fall den fronten. *klappar mig själv på axeln*

Snälla berätta, har alltid velat veta! Det här med att sköta sig själv och skita i andra har liksom aldrig varit min grej. Så SNÄLLA!!!

Alla andra som är ohälsosamma på nått annat sätt får också gärna berätta varför. Jag ligger vaken på nätterna och undrar över andras val i livet. :'((((((

Utan att fråga finns ingen chans att få ett svar:
    ">

• Svar på tråden Tjejer, varför röker ni?
  • Mrs Vader

Fattar vilken tråd du syftar på =)

-Varför är du tjock?
    -Jag har ett osunt förhållande till mat/ätstörning/sockerberoende/är matmissbrukare
    -Men börja ät nyttigt då så blir du ju smal!

-Varför röker du?
    -Jag är beroende.
    -Men sluta röka då så blir du ju rökfri!

Ungefär lika lätt att sluta med matmissbruk som med vilket annat missbruk som helst.

• FuckGoggleAskMe

Jag ar ohalsosam pa fler satt an jag orkar rakna upp, men det av helt oegoistiska skal - jag vill namligen bereda mina medmanniskor lite gladje genom att kunna forfasa sig over mig.

Skadegladjen ar ju det enda sanna gladjen, och alltid gladjer det val nagon om jag ar ohalsosam.  
    Jag fundera pa att - i samma anda - ta upp kokainmissbruk pa mornarna ocksa, men tror tyvarr inte att detta ar forenligt med mina arbetstider.

Jag hoppas i alla fall att jag kan nagot litet paverka att du far en battre nattvila efter mitt inlagg. 

• Pallas

Jag får psykoser när jag försöker sluta. Jag började för att jag tyckte det var gott och hade en sambo och kompisar som rökte. I skrivande stund sitter jag och bolmar på en e-cigarett och önskar att jag inte hade druckit vin så jag kunde ta bilen till närmaste mack och köpa två paket riktiga cigg.

• Grappa
    FuckGoggleAskMe skrev 2013-06-11 20:40:12 följande:
    Jag ar ohalsosam pa fler satt an jag orkar rakna upp, men det av helt oegoistiska skal - jag vill namligen bereda mina medmanniskor lite gladje genom att kunna forfasa sig over mig.

Skadegladjen ar ju det enda sanna gladjen, och alltid gladjer det val nagon om jag ar ohalsosam.  
    Jag fundera pa att - i samma anda - ta upp kokainmissbruk pa mornarna ocksa, men tror tyvarr inte att detta ar forenligt med mina arbetstider.
    Meehh, det löser jag åt dig utan att ens goggla: Vabba.
  • Grappa
    Pallas skrev 2013-06-23 22:55:06 följande:
    Jag får psykoser när jag försöker sluta. Jag började för att jag tyckte det var gott och hade en sambo och kompisar som rökte. I skrivande stund sitter jag och bolmar på en e-cigarett och önskar att jag inte hade druckit vin så jag kunde ta bilen till närmaste mack och köpa två paket riktiga cigg.
    Inte ironi: Många som röker gör det för att lindra nåt depressivt. När man tog fram den där antirök-medicinen, varennuheter, så var den menad att vara en antidepp. Under testerna så slutade många av patienterna självmant att röka, och då insåg man att de rökande patienterna använde tobaken som självmedicinering. Testerna utfördes på mentalsjukhus på riktigt sjuka, typ såna som röker 50 cigg om dan. Och som helt plötsligt slutade röka. Så då gjorde man om den fån antidepp til antirökmedicin.
    Har jag läst nånstans iallafall, kan inte garantera sanningshalten.
  • Nude

De som röker kanske också känner sig eller är såååååååå lyckliga. Lycka är inte av samma sort för alla. 
    Handlar väl om att det är ett beroende och att det är gott antagligen.  

• Pallas
    Grappa skrev 2013-06-23 23:19:08 följande:
    Inte ironi: Många som röker gör det för att lindra nåt depressivt. När man tog fram den där antirök-medicinen, varennuheter, så var den menad att vara en antidepp. Under testerna så slutade många av patienterna självmant att röka, och då insåg man att de rökande patienterna använde tobaken som självmedicinering. Testerna utfördes på mentalsjukhus på riktigt sjuka, typ såna som röker 50 cigg om dan. Och som helt plötsligt slutade röka. Så då gjorde man om den fån antidepp til antirökmedicin.
    Har jag läst nånstans iallafall, kan inte garantera sanningshalten.
    Jag tror att det ligger något i det där, faktiskt. Själv använder jag kedjerökning för att lindra ångest emellanåt. Problemet är att jag utvecklat pollenallergi med tillhörande astma och nu är värsta tiden på året. Måste försöka sluta... Läkarna vill inte skriva ut Bupropion till mig, eftersom jag är bipolär och det kan trigga mani. Frågan är väl vilket som är värst...
Svar på tråden Tjejer, varför röker ni?