Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Tjejer, varför röker ni?

Jag får psykoser när jag försöker sluta. Jag började för att jag tyckte det var gott och hade en sambo och kompisar som rökte. I skrivande stund sitter jag och bolmar på en e-cigarett och önskar att jag inte hade druckit vin så jag kunde ta bilen till närmaste mack och köpa två paket riktiga cigg.

• Pallas
    Grappa skrev 2013-06-23 23:19:08 följande:
    Inte ironi: Många som röker gör det för att lindra nåt depressivt. När man tog fram den där antirök-medicinen, varennuheter, så var den menad att vara en antidepp. Under testerna så slutade många av patienterna självmant att röka, och då insåg man att de rökande patienterna använde tobaken som självmedicinering. Testerna utfördes på mentalsjukhus på riktigt sjuka, typ såna som röker 50 cigg om dan. Och som helt plötsligt slutade röka. Så då gjorde man om den fån antidepp til antirökmedicin.
    Har jag läst nånstans iallafall, kan inte garantera sanningshalten.
    Jag tror att det ligger något i det där, faktiskt. Själv använder jag kedjerökning för att lindra ångest emellanåt. Problemet är att jag utvecklat pollenallergi med tillhörande astma och nu är värsta tiden på året. Måste försöka sluta... Läkarna vill inte skriva ut Bupropion till mig, eftersom jag är bipolär och det kan trigga mani. Frågan är väl vilket som är värst...
Svar på tråden Tjejer, varför röker ni?