Hundägare
Vi bor så att vår tomt gränsar till en allmänning som vi av kommunen förväntas sköta. Vet inte hur det kommer sig men alla som bor som vi har det så och så har det varit i snart 40 år. Vi klipper allmänningen och vi planterar blommor och gör fint på allmänningen. Om vi struntar i att sköta om allmänningen som gränsar till vår tomt så är det ingen annan som gör det. Kommunen tar hand om allmänningen på andra sidan gångvägen men inte den på vår sida. Hundägare som rastar sina hundar på allmänningen brukar ofta ta upp från sina hundar men inte alltid. När de inte tar upp skiten efter sig så ja, ni kan ju tänka er hur kul det är när vi ska klippa gräset där med vår gräsklippare.
Idag ser jag hur en hund sitter ner och gör sitt och hur ägaren sen bara går, så jag öppnar fönstret och ropar på henne och hon säger att han inte sket. Okej hur många hanhundar sitter ner och kissar. Jag går då ut och kollar och det ligger ju en stor hög där hunden varit. Tyvärr har kvinnan hunnit långt bort när jag kommit ut och kollat.
Blir så arg. En del hundägare tycker att vi gör anspråk på allmänningen när vi är på dem att plocka upp efter sina hundar, som om vi tyckte det var vår mark. Men är det bara våra barn som inte tycker om bajs där de leker. Nej det är massor av andra barn som leker på allmänningen också och de störs minst lika mycket.
Någon på FL som har något råd hur vi ska göra åt hundägare som vägrar plocka upp efter sina hundar.