• Ekottt

Vad tycker ni om pojknamnet Silas?

Trashigt, trendigt, klassiskt, aldrig hört förut, låter som ett hittepå-namn osv?

• Svar på tråden Vad tycker ni om pojknamnet Silas?
  • Siilje

Jag känner en pojke som heter Silas. Många berömmer honom för hans namn.

• Stjärnfall01

Tänker tyvärr på galningen som heter Silas i da vinci koden.

Sedan känner jag faktiskt en kvinna vid namn Silas

• silasmamma

Min son heter silas! Och det är så fint och alla blir lika häpna när din frågar om sonens namn och säger vad ovanligt och fint!
    Jag tänker inte på vad namn "betyder" orka bry sig. Tycker man om namnet så ska man ta det inte vet sig om betydelsen:S

• Bekks
    silasmamma skrev 2013-07-06 23:04:02 följande:
    Min son heter silas! Och det är så fint och alla blir lika häpna när din frågar om sonens namn och säger vad ovanligt och fint!

Jag tänker inte på vad namn "betyder" orka bry sig. Tycker man om namnet så ska man ta det inte vet sig om betydelsen:S

Sorry då! Tycker om namnbetydelser och tittar ofta på det när jag tittar på namn. Kanske för att mitt eget betyder 'den feta'.

Hur kul är det liksom!
  • silasmamma

Ja klart man har kolla va det betyder men inte så att jag va det betyder häst äh då vill jag inte ha namnet

• Clownensglädje
    silasmamma skrev 2013-07-10 14:37:00 följande:
    Tur att vi alla har olika smaker vissa har bättre andra inte ;)
    Det är inte snyggt nånstans. Ännu värre är att du manifesterar det hela genom att heta Silasmamma....Är du osäker eller?
  • Catharina den stora
    silasmamma skrev 2013-07-06 23:04:02 följande:
    Fast jag tycker betydelsen är viktigt. Just "Silas" betyder väl "skog" annars, och det är inget olämpligt enligt mig. Men jag har valt bort vissa namn från mina listor just p.g.a. betydelsen. Henrik t.ex. gillar jag annars, för att det är ett gammalt, etablerat namn som passar in i alla samhällsklasser. Men betydelsen visade sig vara "hemmets härskare", och det kändes så... futtigt. Som en karl som kommer hem och spöar upp frun och barnen för att han fått skäll av chefen, på jobbet där han är lägst i rang, liksom...
  • Kimona

Tänker på den uråldriga häxan i Vampire Diaries

• daxförnästa

Inte fint alls tycker jag men sen är det inte jag som ska leva med det namnet. Välj det ni gillar!

• silasmamma

Jag har hetat silasmamma här på familjeliv sen mååååånga månader så NEJ det är inte för att manifestera. Och nej är inte ett dugg osäker för jag vet att min son har ett underbart fint namn så :D

• Solrosens
    silasmamma skrev 2013-07-10 17:00:38 följande:
    Jag har hetat silasmamma här på familjeliv sen mååååånga månader så NEJ det är inte för att manifestera. Och nej är inte ett dugg osäker för jag vet att min son har ett underbart fint namn så :D

Och det har han!
Svar på tråden Vad tycker ni om pojknamnet Silas?