Hur känns det att vara gravid!?
Jag är gravid i v13 just nu och än så länge har det inte riktigt varit vad jag har kunnat föreställa mig. Jag haft haft otrolig brist på aptit i några veckor vilket var tråkigt eftersom jag gillar mat i vanliga fall. Det ledde dessutom till att jag helt plötsligt blev tvungen att planera mina måltider på ett helt annat sätt för att inte må illa. Lättare sagt än gjort... Jag har haft lite problem med något som liknar foglossning och det var jag verkligen inte beredd på. (Jag förstår att mina små bekymmer bleknar i jämförelse med vissa andras, men jag har lärt mig att inte jämföra mig själv med andra och det tyckerj ag är ett bra tips du kan ta med dig.)
Det som var mest förvånande är dock hur lugn jag har varit. Jag har inte stressat och oroat över missfall eller den framtida förlossningen som jag trodde att jag skulle göra. Och som jag oroade mig över innan jag blev gravid. Jag har bara varit tacksam för att jag kan bli gravid. För hur den här graviditeten än slutar så vet jag ju det. Min kropp besitter förmågan liksom. Det gör mig både stolt över min kropp och ödmjuk inför livet på ett konstigt sätt.
Säkert kommer jag känna många olika saker ju längre fram graviditeten fortskrider, men just nu känns det mesta ganska bra. Och vilken lycka att få berätta för familj och vänner sedan! Många skratt och tårar vi har delat sedan jag och min man delade med oss av nyheten.