Teresiat skrev 2013-06-11 21:08:27 följande:
Tråkig inställning, såklart att det blir aptrist om man har din inställning. Och bara för det så påstår jag inte att det är en ljuvlig dans på rosor. Men alla är vi olika :)
Men alltså.. Det är inte trist för stt jag har den inställningen, jag har den inställningen för att det är sant - för mig. Jag tycker det är tråkigt att vara gravid. Jag kan inte jobba utan får gå på havandeskap, jag kan inte sova på nätterna, mitt hår är en katastrof, finnar har jag, fötterna är svullna, jag kan inte ens njuta av solskenet för jag svettas ihjäl såfort jag är utomhus. Tråkigt, alltså. I mitten av graviditeten är det rätt mysigt, jag är inte otymplig och som en strandad val när jag ligger ned, och bebisen är inte stor nog att den halvt sparkar ihjäl mig såfort den rör sig. Mellan v.19 och v.26 spydde jag dessutom inte en enda gång - lyx! Det handlar inte så mycket om inställning och/eller pessimism, det handlar bara om att alla inte gillar att vara gravida. Som sagt, det är klart värt det, min unge är bäst i världen och snart får jag bäst i världen 2,0 - det är underbart! Men det betyder inte att jag måste älska de 9 månaderna som leder fram till miraklet!