• MonkeyLover

    Varför i hela fridens namn ställer man ut en trehjuling på vägen?

    Jag förstår inte hur en del folk tänker!
    I en skymd kurva ställer man ut en trehjuling med en ihop-byggd docka på vägen.
    Varför?!

    För att skrämma bilister att gira ut på andra sidan och riskera krocka?
    För att första gången någon åker förbi få någon att sänka farten?

    Fattar folk inte att det kan funka första gången, men sen vet man att det sitter en fejkad unge i vägkanten! Och struntar i det! vad händer den dagen det faktiskt kommer en liten knodd på trehjulingen i den kurvan?
    Hatar folk sina barn så pass att man vill få dom påkörda?


    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Svar på tråden Varför i hela fridens namn ställer man ut en trehjuling på vägen?
  • Frontline

    Är det ett vanligt förekommande beteende menar du?
    Jag har aldrig hört talas om det iaf...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Duckan

    Tror att de gör så i tron att bilisterna ska sänka farten, precis så som själv skriver ts.

  • MonkeyLover
    Frontline skrev 2013-06-11 14:06:04 följande:
    Är det ett vanligt förekommande beteende menar du?
    Jag har aldrig hört talas om det iaf...
    Har "råkat ut för det" ett antal gånger...
    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Frontline
    MonkeyLover skrev 2013-06-11 14:12:54 följande:
    Har "råkat ut för det" ett antal gånger...
    Ok ja det är ju inget vi har sett eller ens hört talas om innan man fick läsa det nu på FL
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MonkeyLover
    kudden12 skrev 2013-06-11 14:14:48 följande:
    Min granne gör det,, ser illa ut , men hon gör som hon vill
    "Ser illa ut"  ?! Har hon barn själv? Vet du vad vill hon ha ut av det hela?
    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • sär skriven

    Grejen är ju att "vargen kommer" ganska ofta slår fel ut. Att trubba av människors sinnen och vakenhet i trafiken känns inte som en bra idé.


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • FruTrött

    Antagligen en desperat handling p.g.a. att folk kör för fort på vägen. Jag har aldrig hört talas om den varianten, endast om folk som sätter ut låtsaspoliser.

  • MonkeyLover
    sär skriven skrev 2013-06-11 14:22:40 följande:
    Grejen är ju att "vargen kommer" ganska ofta slår fel ut. Att trubba av människors sinnen och vakenhet i trafiken känns inte som en bra idé.
    Precis! Att folk inte fattar det! jag vet ju att den där trehjulingen står där och törs därför hålla mig nära kanten för att slippa de eventuella bilar som genar i kurvan, men en vacker dag kommer det ju stå ett barn där istället som slår näsan i backspegeln...
    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • MonkeyLover
    FruTrött skrev 2013-06-11 14:30:20 följande:
    Antagligen en desperat handling p.g.a. att folk kör för fort på vägen. Jag har aldrig hört talas om den varianten, endast om folk som sätter ut låtsaspoliser.
    Den var ny för mig! Härom kring är det barn eller katter som folk fejkar...
    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
Svar på tråden Varför i hela fridens namn ställer man ut en trehjuling på vägen?